Peugeot 308 1.6 VTi - dym przy ruszaniu

Peugeot 308 1.6 VTi - dym przy ruszaniu

04 Sie 2019, 12:09

Witam,
Proszę o pomoc. Mam problem z samochodem Peugeot 308 z silnikiem 1.6 VTi 120 KM (2007), a mianowicie podczas ruszania po postoju np. na światłach samochód puszcza chmurkę białego dymu. Objaw ten występuje tylko na rozgrzanym silniku.
Silnik spala około 400 ml oleju na 1000 km. Z informacji które znalazłem te silniki tak mają, a producent zaznacza że może ono wynosić nawet 0,5L/1000 km.
Na komputerze nie ma żadnych błędów, silnik pracuje równo i normalnie, nie zauważam żadnych spadków mocy. Po za tym objawem nie mam się naprawdę do czego przyczepić w tym samochodzie.

Przypuszczam, że winne są temu uszczelniacze zaworowe lub pierścienie.
Byłem u mechanika, który stwierdził że to uszczelniacze i powiedział że spróbuje wymienić uszczelniacze bez ściągania głowicy. Nie wymienił ich, ponieważ stwierdził że są dobre. Poprzeczyszczał dostępne okolice silnika, a w momencie odbioru powiedział żebym go najlepiej to sprzedał. Samochód jest mało jeżdżony (92 tys. km wydają się realne sądząc po zużyciu wnętrza i karoserii - sam mechanik stwierdził początkowo że jest jak nowy), ale przez to silnik zanieczyszczony, przez co może stwarzać problemy.

Proszę powiedzcie mi czy powinienem iść za radą mechanika czy jednak wymienić te pierścienie/ uszczelniacze zaworowe? Bije się z myślami, ponieważ niedawno wymieniłem już katalizator, komplet świec, kupiłem felgi i opony itp (około 2,5 tys). Wiem też że tak naprawdę nie wiem co kupie następnego. Być może wpadnę z deszczu pod rynnę.

Ile tak orientacyjnie może kosztować wymiana pierścieni/ uszczelniaczy? Czy coś może mnie jeszcze zaskoczyć w trakcie naprawy? Warto naprawiać czy może uciekać od tego silnika?
radom46
Nowicjusz
 
Posty: 21
Rejestracja: 10 Paź 2018, 17:59
  • Re: Peugeot 308 1.6 VTi - dym przy ruszaniu

    05 Sie 2019, 14:31

    Na jakim oleju jeździsz jeżeli w silniku są zapieczone pierścienie być może pomogła by płukanka silnika i dobry olej. Mechanik mógł cos w tym temacie podpowiedzieć, a nie od razu sprzedać jak jest jakiś problem bo to nie jest wyjście tym bardziej że już trochę zainwestowałeś w to auto.

    radom46 napisał(a):światłach samochód puszcza chmurkę białego dymu. Objaw ten występuje tylko na rozgrzanym silniku. Silnik spala około 400 ml oleju na 1000 km
    Olej olejem a płynu z układu chłodzenia Ci nie ubywa? Sprawdzałeś to? Przy przepalaniu oleju raczej dym z rury nie jest biały.

    Przed decyzją wymiany warto zajrzeć np. przez gniazda od świec kamerą endoskopową i zobaczyć jak wygląda tłok i komora spalania ile tam jest nagaru. Jak okaże się że sporo to są środki przez które można próbować odblokować zapieczone pierścienie. Pewne rzeczy można wykonać przed podjęciem takiej decyzji mniejszym kosztem i może się okazać, że pomogą i taki zabieg nie będzie potrzebny.
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3006
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
    Auto: Nie mam

    Re: Peugeot 308 1.6 VTi - dym przy ruszaniu

    05 Sie 2019, 19:33

    Cichy77 napisał(a):Na jakim oleju jeździsz jeżeli w silniku są zapieczone pierścienie być może pomogła by płukanka silnika i dobry olej. Mechanik mógł cos w tym temacie podpowiedzieć, a nie od razu sprzedać jak jest jakiś problem bo to nie jest wyjście tym bardziej że już trochę zainwestowałeś w to auto.

    Samochód kupiłem niespełna rok temu. Po zakupie wymieniłem olej na dedykowany przez producenta Total Quartz Ineo ECS 5W30, następna wymiana miała miejsce po ok 10-11 tys. km. Pierwszą wymianę oleju poprzedziłem płukanką silnika Liqui Moly.

    radom46 napisał(a):światłach samochód puszcza chmurkę białego dymu. Objaw ten występuje tylko na rozgrzanym silniku. Silnik spala około 400 ml oleju na 1000 km
    Olej olejem a płynu z układu chłodzenia Ci nie ubywa? Sprawdzałeś to? Przy przepalaniu oleju raczej dym z rury nie jest biały.

    Płynu chłodzącego nie ubywa mi wcale. Jak po zakupie dolałem troszkę tak taka sama wartość się utrzymuje.

    Przed decyzją wymiany warto zajrzeć np. przez gniazda od świec kamerą endoskopową i zobaczyć jak wygląda tłok i komora spalania ile tam jest nagaru. Jak okaże się że sporo to są środki przez które można próbować odblokować zapieczone pierścienie. Pewne rzeczy można wykonać przed podjęciem takiej decyzji mniejszym kosztem i może się okazać, że pomogą i taki zabieg nie będzie potrzebny.


    Jakimi środkami mogę próbować odblokować pierścienie (może ktoś coś poleca)? Przyczyną pojawiania się dymu może być zablokowany przez nagar pierścień zgarniający? Wydawało mi się że będą po prostu zużyte i należy je wymienić.

    W tym tygodniu będę sprawdzał kompresje silnika, być może coś ona mi powie i pomoże ocenić w jakim stanie jest silnik.
    radom46
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Rejestracja: 10 Paź 2018, 17:59
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    GT - komfort i sportowe osiągi - lista TOP 5 GT - komfort i sportowe osiągi - lista TOP 5
    Sportowe dwudrzwiowe coupe klasy premium to segment, który nie poddaje się chwilowej modzie. Samochody te od lat zapewniają użytkownikowi nie tylko sportowe osiągi, ale również komfortowe warunki podróży. ...
    Mercedes-Benz Arocs, warianty modelowe, silniki, budowa Mercedes-Benz Arocs, warianty modelowe, silniki, budowa
    Mercedes-Benz zostawia konkurentów z tyłu, konsekwentnie odświeżając swoją paletę produktową i rozszerzając ofertę silników zgodnych z normą Euro VI. Pod koniec stycznia uczestniczyliśmy w premierze Arocsa – ...

  •  
    • Warto przeczytać