Peugeot 508 1.6 THP '11 - jakie specyfikacje?

22 Sie 2019, 18:42

Witam, stałem się właśnie posiadaczem Peugeot'a 508 SW, 1.6 THP 115 kw z roku 2011. Chciałbym zaczerpnąć porad jakie specyfikacje olejowe ma ten samochód? Zamierzam wymienić olej silnikowy, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy i wspomagania (czy to wszystko???) oraz ewentualnie świece. Nie otrzymałem do niego niestety instrukcji i nie wiem teraz jakie specyfikacje mają te płyny... Znalazłem tylko silnikowy w necie że ma być 5w30 lub 0w30 (który lepszy przy przebiegu 17200???)...Proszę o pomoc
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

22 Sie 2019, 19:33

Zacznijmy od tego że 0w30 to parametr a nie specyfikacja, specyfikacja oleju dla Twojego silnika to ACEA C2 i to Cię powinno najbardziej interesować, czy 5w czy 0w zależy od stylu jazdy, olej zawsze lejemy taki jak zaleca procucent a dobieramy do przebiegu!!!. Płyny chłodnicze teraz są mieszalne więc nie ma różnicy, ja polecam zalać ten sam kolor. Płyn hamulcowy to jak dobrze pamiętam standard DOT4. Warto też zmienić olej w skrzyni biegów tylko nie napisałeś czy masz aut. czy man.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Sie 2019, 19:46

Manualne. A co jeszcze warto w tym modelu na początku wymienić? Świece?
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

22 Sie 2019, 21:51

dkozii napisał(a):A co jeszcze warto w tym modelu na początku wymienić?
bolączka tego silnika to rozrząd niestety. Warto to sprawdzić. Do skrzyni olej 75w80
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Sie 2019, 22:31

Mój mechanik stwierdził że główną bolączką tych rozrządów są ich właściciele, którzy dobrowadzają stan oleju do minimum... A wracając do tematu to przy tym przebiegu 0w30 czy 5w30? Hamulcowy to po prostu dot4, obojętnie jaki? I co z tym chłodniczym? Jakieś normy???
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

24 Sie 2019, 08:05

chłodniczy nie ma zadnych norm, hamulcowy obojetnie jaki a Twoj mechanik nie ma racji :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co daje aktywny mechanizm różnicowy?
    Mechanizm różnicowy to nieodzowny elementem każdego samochodu. Jego zadaniem jest umożliwienie niezależnego obracania się kół osi napędzanej na zakrętach, kiedy każde z nich pokonuje inną drogę. W tej roli bardzo ...
    TOP 4 porad jak ograniczyć wydatki motoryzacyjne
    Koronawirus niesie za sobą konsekwencje gospodarcze i finansowe, także dla naszych portfeli. Najszybszym sposobem na przywrócenie równowagi w domowym budżecie są cięcia bieżących wydatków, np. tych związanych ...

26 Sie 2019, 19:52

No a ten silnikowy przy przebiegu 172 000 km lepiej 5w czy 0w 30? No i nieszczęsny łańcuch. Podobno instrukcja nic nie mówi o okresie wymiany. Silnik odpala i chodzi cichutko i równo. Jedni mówią póki go nie słychać nie robić. Inni mówią co 50 000 km... Prawda pewnie leży pośrodku...???
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

30 Sie 2019, 23:02

Ciężko znaleźć specyfikacje do tego modelu... W instrukcji obsługi, którą pobrałem ich nie ma. Przeczesałem internet i znalazłem tylko specyfikacje oleju silnikowego: B712312 (c1/c2) 0w30 i chyba wybiorę olej Total Ineo First 0w30. Dobrze? Płyn hamulcowy DOT 4. Olej do przekładni jakiś 75w80. A co z chłodniczym??? Jakie 508-ka ma normy/specyfikacje dla płynu chłodniczego???
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

23 Wrz 2019, 07:34

A powiedzcie mi kiedy w 1.6 THP 156 KM załącza się turbo??? Miałem wcześniej samochód bez turbo 115 KM i jakoś kolosalnych różnic nie widzę. Jak to turbo najlepiej " przetestować"?
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

23 Wrz 2019, 09:13

Turbo wstaje już ok 1.5 tyś obr. ale za jego prace odpowiada wiele czujników więc nie szukaj problemu w turbo. Filtr powietrza i paliwa zmieniony? Błędy sprawdzane?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Wrz 2019, 12:45

Filtr powietrza tak, a paliwa podobno nie ma filtra tylko jakies sitko, które co 200 000 km trzeba przeczyscic... Prawda to?
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

23 Wrz 2019, 17:41

Jest filtr paliwa i się go wymienia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Wrz 2019, 12:39

Mechanicy nawet zamòwili ale oddali, bo u mnie nie ma, jest jakies sitko...
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

24 Wrz 2019, 21:27

albo nie umieli znaleźć, pracuje na codzień z autami francuskimi i jakoś nie trafiło mi się takie bez filtra.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Wrz 2019, 22:30

Czyli gdzie on jest umiejscowiony? Wyjaśnie to wtedy
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24