Usterka silnika, napraw samochód - Peugeot 508 1,6 l THP 2011

13 Gru 2022, 21:44

Wymieniony katalizator, po przejechaniu 22 tys. km występował przejściowy problem objawiający się nagłą nierównomierną pracą silnika (dławienie, utrata mocy, spadek prędkości). Po kilkudziesięciu sekundach lub po zatrzymaniu się, możliwa była dalsze normalna jazda. Nie zapaliła się żadna kontrolka , ani komunikat ,,Usterka silnika , napraw samochód".
W serwisie Peugeot-a diagnosta stwierdził, że przyczyną jest uszkodzony katalizator. Sondy była sprawne. Na moje pytanie dlaczego nie pojawił się komunikat ,,Usterka silnika , napraw samochód" nie potrafił odpowiedzieć. Mam więc pytanie: czy możliwe jest zablokowanie pojawiania się tego komunikatu? Nie zdecydowałem się od razu na wym. katalizatora, ale po skasowaniu błędów i po przejechaniu kilkudziesięciu km, komunikat taki pojawił się ponownie.
kizak
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Gru 2022, 21:49

kizak napisał(a):czy możliwe jest zablokowanie pojawiania się tego komunikatu?
Nie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Gru 2022, 09:59

Wymieniłeś katalizator na jakiś nowy zamiennik? Stary był uszkodzony?
Trochę mało km zrobiłeś na tym wymienionym katalizatorze. Na jakich dystansach jeździsz?

Komunikatu nie zablokujesz i bezie się pojawiał tak jak wspomniał @Kao
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

14 Gru 2022, 13:18

Tak, wymieniłem na nowy zamiennik, bo stary okazał się uszkodzony. Jeżdżę na różnych dystansach. Ciekawi mnie przyczyna braku pojawienia się (wtedy) komunikatu ,,Usterka silnika , napraw samochód". Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł dot. przyczyny?
kizak
Nowicjusz
 
Posty: 3

15 Gru 2022, 11:39

Prawdopodobnie wszystko jest ok. Żeby pojawiła się kontrolka silnika, albo jakiś komunikat dotyczący błędu, awarii itd musi być spełnione kilka warunków. Nie ma tak, że jak coś jest nie tak, to od razu wyskakuje kontrolka. Najpierw sterownik silnika próbuje skorygować niewłaściwe parametry, żeby dostosować je do takich, jakie są zapisane. I jak mu się nie udaje to dopiero wtedy wywala kontrolkę albo komunikat. Czasami jest też tak, że jak zaczyna się coś dziać, ty wyłączysz silnik, bo akurat już wróciłeś do domu, czy podjechałeś pod sklep, to sterownik zaczyna naprawiać problem i ty w tym czasie wyłączasz silnik, nawet nie wiedząc, że coś zaczynało się dziać. A jak już odpalisz ponownie, to nic się nie dzieje, bo zmieniły się różnorakie parametry.
To jest coś tak jak np stoisz w miejscu, silnik pracuje na luzie, a ty włączasz jakiś odbiornik, który pobiera dużo prądu np. klima czy podgrzewanie szyby. Można wtedy zauważyć spadek obrotów silnika na dosłownie sekundę i zaraz się one podnoszą, wracając do tych, jakie są zapisane w programie. To właśnie wtedy sterownik "dowiedział" się od różnych czujników, że z jakiegoś powodu spadły obroty i je " naprawia".
Myślę, że w miarę dobrze to wytłumaczyłem :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Gru 2022, 21:33

Dziękuje za szczegółowe wyjaśnienie.
Problem w dalszym ciągu występuje po wymianie katalizatora na nowy (też zamiennik). Włączył się komunikat ,,Usterka silnika , napraw samochód". Brak zauważalnych objawów niesprawności w czasie jazdy. Byłem w serwisie , zrobili test i odczytali błąd P11A9 - przesuwnik fazowy wałka rozrządu zaworów dolotowych. Błąd został wykasowany i serwisant zalecił jazdę dla sprawdzenia, czy sytuacja się powtórzy. Po kilkudziesięciu km ponownie komunikat ,,Usterka silnika , napraw samochód". Proszę o sugestie dot. możliwych przyczyn, a może ktoś z Was miał podobny problem ? Będę wdzięczny za informację.
Pozdrawiam
kizak
kizak
Nowicjusz
 
Posty: 3