Peugeot 508 I 2.0 HDI 140 lub 163km - czy automat to rozsądny wybór?

10 Lip 2022, 14:34

Witam.
Przymierzam się do zakupu auta w cenie około 40-45tys. Po przejrzeniu rynku póki co rozważam peugeota 508. Z tego co czytałem najrozsądniejszym silnikiem będzie 2.0 HDI 140 lub 163km. Jedyne czego nie jestem pewny to jak wyglada sytuacja z automatyczną skrzynią biegów. Osobiście preferowałbym automat ze względu na wygodę ale nie wiem jak z niezawodnością.
Samochód będzie używany głównie na trasie w stosunku 70-30 lub nawet 80-20. Roczne przebiegi w okolicach 10tys km.
Wiem również, że alternatywą jest citroen c5 oraz mondeo mk4 aczkolwiek zdecydowanie bardziej podoba mi się zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz peugeot. Co do twardszego zawieszenia jestem w stanie z tym żyć bo przesiadam się z toyoty celici VII.

Czy istnieją jeszcze jakieś alternatywy dla tego samochodu w tej półce cenowej?
Sajkol
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 26 08 2015
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Peugeot 407sw
Silnik: 1.6 HDI 109KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

10 Lip 2022, 16:13

Z tego co czytałem najrozsądniejszym silnikiem będzie 2.0 HDI 140 lub 163km.


Technicznie 1:1, różnica wyłącznie w programie.

Jedyne czego nie jestem pewny to jak wyglada sytuacja z automatyczną skrzynią biegów. Osobiście preferowałbym automat ze względu na wygodę ale nie wiem jak z niezawodnością.


W 508 masz klasyczny automat więc jeśli chodzi o koszty/wytrzymałość porównując do konkurenci to "raczej lepiej niż gorzej"

Roczne przebiegi w okolicach 10tys km.


I tu się można zacząć zastanawiać bo za te 40-45 perełki nie kupisz i jakieś koszty typowe dla diesla mogą wyskoczyć a różnicą w spalaniu ciężko będzie je "odbić".

Czy istnieją jeszcze jakieś alternatywy dla tego samochodu w tej półce cenowej?


Jeśli ma być automat to albo laguna i tu masz naprawdę pancerną konstrukcję skrzyni, do tego za taką kasę kupisz mega zadbany egzemplarz z małym przebiegiem albo insignia - tf80 czyli klasyczny, może nie bez wad ale wszyscy znają i naprawią

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km
0

10 Lip 2022, 16:48

Czy w cenie tych 40 tys naprawdę nie będę w stanie znaleźć sensownej opcji?
Podkreślę że celuję w wersję przedlift patrząc na swój budżet.

Co do insigni to obawiam się silników diesla z powodu zapychającego się smoka.
Za laguną szczerze mówiąc nie rozglądałem się nawet, więc rozważę propozycję.
Sajkol
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 26 08 2015
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Peugeot 407sw
Silnik: 1.6 HDI 109KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

10 Lip 2022, 17:37

Sajkol napisał(a):Czy w cenie tych 40 tys naprawdę nie będę w stanie znaleźć sensownej opcji?
Podkreślę że celuję w wersję przedlift patrząc na swój budżet.


Wybrałeś jeden z najlepiej trzymających cenę modeli w klasie. Zależy co uważasz za "sensowne". Jeśli robisz 10k rocznie a każdy diesel ma turbo/dwumasę/wtryski (do tego fap/dpf), które po prostu się zużywają wraz z przebiegiem a koszty przywrócenia sprawności to tysiące złotych. Budżet masz na auto, które będzie miało nalot zbieżny ze średnimi terminami tych wymian to sam sobie odpowiedz czy warto

Co do insigni to obawiam się silników diesla z powodu zapychającego się smoka.


Obawiasz się usterki, którą "profilaktycznie" wyeliminujesz za kilka stów szukając auta za 45k z nowoczesnymi dieslami, które potrafią generować bardzo duże koszta i to niezależne od ciebie?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km
0

10 Lip 2022, 20:16

franccc napisał(a):Technicznie 1:1, różnica wyłącznie w programie.
nie jest to prawdą, 2.0 hdi wychodził w wielu wersjach mocowych i technicznych chociażby zastosowane inne EGRy a także sterowniki i układ wtryskowy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16184
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

10 Lip 2022, 20:32

Jestem świadom kosztów związanych z dieslem. Po za budżetem, który jestem skłonny przeznaczyć na zakup samochodu, zostawiam sobie awaryjny fundusz na ewentualne naprawy w stylu regeneracji bądź wymiany turbiny, fap, itd. Wydaję mi się, że po takich naprawach peugeot będzie solidną opcją. Aczkolwiek bazuje to tylko i wyłącznie na recenzjach i opiniach znalezionych w internecie. Dlatego szukam osób, które sprostują moje myślenie lub mnie w nim utwierdzą.

Poniżej dwa konkretne egzemplarze, którymi jestem zainteresowany.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Sajkol
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 26 08 2015
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Peugeot 407sw
Silnik: 1.6 HDI 109KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

11 Lip 2022, 15:18

Kao napisał(a):nie jest to prawdą, 2.0 hdi wychodził w wielu wersjach mocowych i technicznych chociażby zastosowane inne EGRy a także sterowniki i układ wtryskowy.

Ale tu chodzi o dwa konkretne silniki 2.0 :
Sajkol napisał(a): 2.0 HDI 140 lub 163km

A w tym przypadku jest tu wszystko to samo. Moc można zmienić bez wymiany jakichkolwiek części mając oprogramowanie.
A ogólnie, to tak wspomniany Peugeot 508 jest dość dobrym autem. Twój budżet wystarczy na takie autko z okolic 2012 roku, więc już 10 letnie. Patrząc przez pryzmat swojej historii z Peugeotami ( tutaj tylko Pb + LPG ) to są to autka dość trwałe. Nie wiem jak z silnikami Diesla, ale ludziska raczej nie narzekają na jakieś wielkie awarie z biegiem czasu.
No i jest dość fajne wyposażenie, raczej bez zbędnych bajerów, a raczej przydatne w codziennym jeźdżeniu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

11 Lip 2022, 16:19

MotoAlbercik napisał(a):A w tym przypadku jest tu wszystko to samo. Moc można zmienić bez wymiany jakichkolwiek części mając oprogramowanie.
jeżeli mówisz o fordzie to tak jest ale w peugeocie już nie. Wklep sobie części do 140 i 163 w katalogu i porównaj czy są te same.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16184
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

15 Lip 2022, 12:22

Jeszcze konstrukcja wydechu z dpf się różni. W wersji 140km można zdemontować dpf w przypadku oddania na czyszczenie, natomiast w wersji 163km element jest w całości i trzeba ciąć i potem spawać.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
0

15 Lip 2022, 14:13

To też powoduje dodatkowe koszta chodź nie mówimy tu o podzespołach a o samym silniku.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16184
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

18 Lip 2022, 22:29

Ostatecznie udało mi się zakupić peugeota 508 w sedanie 2.0 hdi 163km. Samo kupno wyniosło mnie 36tys zł.
Przejechałem parę komisów i sporo ogłoszeń. Jeździłem citroenem c5, laguną i mondeo, ale peugeot zdecydowanie bardziej przypadł mi do gustu.
Dziękuję za pomoc. Temat do zamknięcia.
Sajkol
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 26 08 2015
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Peugeot 407sw
Silnik: 1.6 HDI 109KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

18 Lip 2022, 22:37

Gratulacje, oby jeździł jak najdłużej. Uwaga na podnośniki szyb bo są drogie i wadliwe także używać z głową. Temat zamykam.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16184
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0