Pięćdziesiąte zwycięstwo BMW w wyścigach DTM

Pięćdziesiąte zwycięstwo BMW w wyścigach DTM

18 Maj 2012, 11:48

Już w drugim wyścigu po swoim powrocie do DTM, BMW jest znów na najwyższym miejscu podium: 19 lat 6 miesięcy i 25 dni po ostatnim zwycięstwie, Bruno Spengler (Kanada), prowadząc BMW Bank M3 DTM, przejeżdża pierwszy linię mety na niemieckim torze Lausitzring. W pasjonującym drugim wyścigu tego sezonu, Spengler utrzymał przewagę nad kierowcą Mercedesa, Gary Paffettem (Wielka Brytania), który zakończył wyścig jako drugi. Augusto Farfus (Brazylia) za kierownicą Castrol EDGE BMW M3 DTM był na mecie trzeci, dopełniając tym wspaniałego sukcesu kierowców BMW.

Zdjęcie

Spengler stał się w ten sposób kontynuatorem triumfów Roberto Ravaglii (Włochy), do którego należało czterdzieste dziewiąte zwycięstwo BMW w wyścigu DTM, co miało miejsce 11 października 1992 w Hockenheim (Niemcy). W tamtych czasach, BMW Team Schnitzer i szef zespołu Charly Lamm wystawiali do wyścigów samochody BMW M3. Niemal 20 lat później, zespół wyścigowy z Freilassing (Niemcy) znów zapisał się w historii DTM zdobywając dla BMW pięćdziesiąte zwycięstwo w serii DTM, a jednocześnie pierwsze zwycięstwo po powrocie BMW do tych wyścigów. Wyścig był również ważnym sukcesem dla Spenglera. Zwyciężając na torze Lausitzring o długości 3478 metrów, ten 28-letni Kanadyjczyk dopisał dziesiąte zwycięstwo w wyścigu DTM do listy swoich sukcesów. Spengler po raz pierwszy wygrał wyścig DTM na torze Norisring (Niemcy), który odbył się 23 lipca 2006 roku.

Zdjęcie

Broniący tytułu mistrza serii DTM Martin Tomczyk (Niemcy, BMW M Performance Parts M3 DTM) zakończył wyścig na siódmym miejscu, zdobywając w ten sposób 6 punktów dla BMW Team RMG. Jego kolega z zespołu, Joey Hand (USA) przyjechał na metę jako czternasty, prowadząc SAMSUNG BMW M3 DTM. Andy Priaulx (Wielka Brytania, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM) i Dirk Werner (Niemcy, EPOSTBRIEF BMW M3 DTM) zajęli miejsca siedemnaste i dziewiętnaste. Imprezę oglądało na żywo 72 tysiące fanów sportów motorowych, którzy pojawili się wokół toru Lausitzring w czasie wyścigowego weekendu.

Zdjęcie

Od pierwszego okrążenia wyścigu, kierowcy BMW - Spengler oraz Farfus toczyli zaciętą walkę z kierowcami Mercedesów Gary Paffettem i Jamie Greenem (Wielka Brytania). Spengler startujący z pierwszego pola nie oddał już prowadzenia, co w dużej mierze było zasługą mechaników z BMW Team Schnitzer, którzy bardzo sprawnie obsłużyli swojego kierowcę w czasie dwóch pit stopów. Augusto Farfus już na pierwszym okrążeniu został wyprzedzony przez Paffetta, ale później z pasją brazylijskiego kierowcy odpierał ataki jadącego za nim Greena. Nagrodą za świetną jazdę było pierwsze w jego karierze zajęcie miejsca na podium w wyścigu DTM.

Zdjęcie

Jens Marquardt (dyrektor BMW Motorsport) - To bardzo szczególny moment, wykraczający poza nasze najbardziej zwariowane marzenia. Wspaniałe zwycięstwo Bruno Spenglera, to już zupełne szaleństwo na zakończenie szalonego tygodnia. Najpierw był bardzo udany powrót podczas wyścigu w Hockenheim, wczoraj zdobyliśmy pierwsze pole startowe – już w drugim wyścigu sezonu, a dzisiaj mamy pierwsze zwycięstwo nowej ery DTM. To wszystko jest tak wspaniałe, że aż trudno uwierzyć. Bruno pojechał rewelacyjnie i wykorzystał do końca przewagę, jaką daje start z pierwszego pola. W ten sposób dopisał kolejną pasjonującą opowieść do historii sukcesów BMW w sportach motorowych. Na 40 rocznicę utworzenia BMW M, zrobiliśmy sobie prezent w postaci czterdziestego pierwszego zwycięstwa BMW M3 w wyścigu serii DTM. Jestem z tego bardzo dumny, szczególnie z powodu niezwykle ciężkiej pracy całego naszego zespołu przez ostatnie tygodnie, a nawet miesiące. Mimo pięknego sukcesu musimy teraz szybko ochłonąć i wrócić na ziemię. Mamy wspaniały początek pierwszego sezonu po długiej nieobecności, ale przed nami wciąż wiele wyścigów na torach, na których nie przejechaliśmy nawet testowego kilometra. Co więcej, w sezonie 2012 poziom zespołów startujących w DTM jest tak wyrównany, że porządek na mecie w każdym wyścigu może być zupełnie inny. Oznacza to, że aktualna forma zespołów i ich pozycja w tabeli może się bardzo szybko zmieniać. Chcemy być przygotowani na osiąganie dobrych wyników, jeśli tylko pojawi się taka okazja. Dokładnie tak było właśnie dzisiaj, gdy naszą szansę wykorzystaliśmy do maksimum.

POLECAMY Seria DTM 2012 i udział kadry kierowców AUDI

źródło: BMW
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4713
Zdjęcia: 11292
Rejestracja: 08 Mar 2006, 21:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa stylistyka, pierwsze elektryczne auto i silniki w piastach kół Nowa stylistyka, pierwsze elektryczne auto i silniki w piastach kół
    W kategorii hybrydowych samochodów klasy premium żaden producent nie osiągnął tyle, co Lexus. Japońska marka najpierw stworzyła, a potem zdominowała ten rynek. Teraz szuka kolejnych wyzwań i zapowiada jeszcze większe ...
    Porsche 918 Spyder - końcówki wydechu na wysokości zagłówków Porsche 918 Spyder - końcówki wydechu na wysokości zagłówków
    Tworząc hybrydowe hiperauto o łącznej mocy niemal 900 KM Porsche musiało mierzyć wysoko. Takie myślenie najwyraźniej udzieliło się również inżynierom odpowiedzialnym za zaprojektowanie układu wydechowego, bowiem dwie ...

  •