Pierwsze auto do 10tys.

30 Lis 2015, 18:12

14tyś.zł to idealny budżet, na zadbaną 6stke z samego początku produkcji, która nie będzie zardzewiała z każdej strony. Mimo tego, przygotuj dodatkowo jakieś 500-600zł na zabezpieczenie antykorozyjne. Zdecydowanie warto to zrobić po zakupie.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI
1

30 Lis 2015, 21:34

Dzisiaj na fb na jednym z profili typu szukam auta widziałem jak jedna osoba napisała że szuka Mazdy 6 z lpg do 10000zł,rocznik najlepiej 2003 i spalanie max 8l co się uśmiałem.. :lol:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

30 Lis 2015, 22:05

Ossy napisał(a): :o Ręce opadają... Za 14 tysięcy poliftowa Mazda 6 to nie wiem czy będzie nawet odpalać... Z budżetem 13-14 tysięcy możesz kupić rocznik 2002-2003 i pamiętaj, że po kupnie trzeba będzie coś do auta dołożyć (olej, filtry, rozrząd, zawieszenie itp.)


Takie oferty znalazłem w okolicach 14-15 tysięcy:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

Czyli to raczej tzw. "okazje"? To jest w ogóle możliwe, żeby 10-letni samochód miał poniżej 200 tysięcy przebiegu?! I to za taką cenę?
mateuszw106
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY polift
Silnik: 2.0 diesel 121KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
0

30 Lis 2015, 22:14

Ale sam się zastanów,obie od handlarza,obie sprowadzone to ile musieli dać za granicą żeby tutaj jeszcze zarobić?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

30 Lis 2015, 22:28

Problem z Mazdą jest taki jak z Fordem TDCI. Diesle tanie bo nieudane.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

30 Lis 2015, 22:41

mateuszw106 napisał(a):Takie oferty znalazłem w okolicach 14-15 tysięcy:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

Czyli to raczej tzw. "okazje"? To jest w ogóle możliwe, żeby 10-letni samochód miał poniżej 200 tysięcy przebiegu?! I to za taką cenę?


Przepraszam, ale umiesz czytać? Pisaliśmy, że 2-litrowe diesle w Maździe 6 to bardzo nieudane silniki. Kupisz taką za 14 tysięcy to wsadzisz następne 5 w naprawę.

"Co jest z nią nie tak? Przede wszystkim przy większych przebiegach może dojść do zatkania się smoka olejowego, w wyniku czego konieczny będzie demontaż silnika i miski olejowej. Niestety, nie jest to tania naprawa. Spotykane są przypadki wycieków oleju oraz nieszczelnych intercoolerów. Wtryskiwacze i turbosprężarka również psują się dość szybko."
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

30 Lis 2015, 22:50

W dodatku tu mamy do czynienia z typowymi okazjami od handlarzy. Śmieszny przebieg w 9 letnim aucie, za śmieszne pieniądze.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI
0

30 Lis 2015, 23:24

@Ossy
Umiem. Po prostu zadaję pytania, żeby się upewnić, że te aukcje co podałem nie są tak kolorowe jak wyglądają. Wiesz, kilkanaście tysięcy złotych, to dla mnie bardzo duże pieniądze, więc jeśli drażnią Ciebie moje pytania to przepraszam, ale wolę się dwukrotnie upewnić, niż potem żałować jakiegoś wyboru.

A co powiecie o niewymienionej jeszcze marce, a mianowicie BMW?
Taki cuś:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jeśli nie ten model, to jaki za podobną cenę? I czy diesle przyzwoite?
mateuszw106
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY polift
Silnik: 2.0 diesel 121KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
0

30 Lis 2015, 23:34

Podpowiem Ci jak szukać auta, jak wybierasz konkretny model np. Mazda 6 to wybierz max. rocznik np. 2004 i szukaj wśród aut powyżej średniej ceny. Bo te najtańsze to będą delikatnie mówiąc zajeżdżone szroty.
Jak wpiszesz BMW E46 diesel z 2003 okażę się, że najdroższe są po ~20 tysięcy. Więc z tym musi być coś poważnie nie tak.

Wróćmy jednak do podstaw. Dlaczego chcesz diesla? Ile rocznie robisz km? Trasa, miasto, krótkie odcinki? Wiesz ile kosztują naprawy w nowoczesnym dieslu z CR?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

01 Gru 2015, 00:13

Chcę diesla z kilku powodów. Pierwszy to kwestia przyzwyczajenia. Jeździłem na dłuższe trasy dieslem, choć zdarzyło mi się też kilka razy jechać po kilkaset kilometrów benzyną. Osobiście bardziej odpowiada mi charakter pracy diesla, niż benzyniaka. Jeśli chodzi o odległości, to samochód będzie głównie używany na dłuższych dystansach, m.in. do pracy w prawie każdy weekend mam do zrobienia 700km w dwie strony. Oczywiście, nie mówię, że poza tym samochód będzie stał w garażu, bo na pewno co jakiś czas ruszę nim na miasto, na bardzo krótkie odcinki, ale to raczej sporadycznie.
Wiem również ile kosztuje naprawa CR, jeśli się zepsuje. Dlatego też pytałem o te wady w Fordowskich silnikach TDCI, bo sporo o nich czytałem, że są z tym bardzo problematyczne. Dlatego też tak pytam o te Mazdy, bo strasznie mi się to auto podoba, a z drugiej strony wiem, że ma właśnie CR, czego się trochę obawiam.

Tylko, że tak jak na to patrzę, to mam dwie możliwości - kupić samochód starszy, z gorszą stylistyką, mniejszą ilością bajerów, ale za to ze starym, poniekąd lepszym, silnikiem diesla lub kupić samochód nowszy, tyle że z ryzykiem szybszych i częstszych wizyt u mechanika. Dla mnie poza aspektem technicznym, dość ważną rzeczą jest komfort. Jako, że będę tym samochodem robić spore trasy, musi on być wygodny i mieć dużo miejsca.

Problem jest taki i zdaję sobie z tego sprawę, że samochód samochodowi nie równy. Jak czytam jakieś komentarz pod różnymi testami Mazdy, to jedni psioczą, że to najgorsze samochody, jakie mieli i nigdy ich już nie kupią, a drudzy piszą, że "nic, tylko lać paliwo". I bądź tu mądry :roll:
mateuszw106
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY polift
Silnik: 2.0 diesel 121KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
0

01 Gru 2015, 00:35

mateuszw106 napisał(a):Problem jest taki i zdaję sobie z tego sprawę, że samochód samochodowi nie równy. Jak czytam jakieś komentarz pod różnymi testami Mazdy, to jedni psioczą, że to najgorsze samochody, jakie mieli i nigdy ich już nie kupią, a drudzy piszą, że "nic, tylko lać paliwo". I bądź tu mądry


To zerknij o jakich wersjach piszą. Benzyny są bardzo udane, diesle wcale. Jak ktoś chwali diesla to głównie Ci, którzy mieli auto z małym przebiegiem (i było to zapewne jakieś 5 lat temu). Teraz te diesle mają grubo ponad 300 tysięcy przebiegu.

CR sam w sobie nie jest problemem, po prostu jedne silniki mają duże błędy konstrukcyjne (Fordowski TDCI, Mazda CITD), a niektóre są bardzo udane, nawet z CR (Mercedes 2.7 CDI czy Volvo 2.4 D5 robią bezproblemowo 700 tysięcy kilometrów).

Jeśli chcesz niezawodne auto z dieslem na dłuższe trasy to zerknij (linki poglądowe)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

01 Gru 2015, 00:45

A tak może lekko poza tematem - ten diesel od Citroena jest naprawdę wytrzymały? Pytam, bo moi rodzice kupili dość niedawno Citroena C5 II właśnie z dieslem 2.0HDI 136km i się zastanawiałem czy jest to awaryjna jednostka czy wręcz przeciwnie.

Nie wymieniłeś dieselów od VW. A może w tym kierunku? Mamy skodę 14-letnią z 1.9TDI z przebiegiem prawie 450tysięcy i jedyną "poważniejszą" naprawą była wymiana turbiny pół roku temu (poprzednia siedziała tam od nowości przez 13 lat!). Cały czas jestem pod ogromnym wrażeniem tego silnika, bo naprawdę dobrze się sprawuje, nie ma z nim żadnych problemów. I tu znów pytanie - czy te diesle faktycznie tak mają, czy po prostu dobrze trafiliśmy?
mateuszw106
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY polift
Silnik: 2.0 diesel 121KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
0

01 Gru 2015, 00:49

1.9 TDI 90KM jest najtrwalszy, niewiele mniej trwały jest 110KM, ale ma turbinę ze zmienną geometrią. 1.9 TDI 131KM też jest godny polecenia, chociaż ze względu na kult Volkswagena wiele wyeksploatowanych aut jest sprzedawanych w Polsce jako igiełki. Dlatego polecam diesle francuskie, gdyż ze względu na mniejszy popyt rzadziej zdarza się wciskanie g*wna w sreberku.

2.0 HDI jest bardzo udany, na pewno nie jest tak tani w naprawie jak 1.9 TDI, ale np. sprzęgło z dwumasą w ASO to 1500zł, gdzie u konkurencji (Toyota 2.0 D-4D, VAG 2.0 TDI) to wydatek 3-4 tysięcy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

05 Gru 2015, 03:26

Czy np. taka oferta wygląda wiarygodnie? Mam na myśli czy przebieg jest w miarę adekwatny do ceny samochodu.

[link do mobile.de wygasł]


Edit:

Znalazłem też taką ofertę: http://www.uzywane.plichta.com.pl/oferta/3532,ford-mondeo-kombi-1998-d712

"Auta używane z gwarancją Plichta"
Jak wygląda gwarancja na samochód jaką daje ten salon? Na jakiej zasadzie to działa i czy jest opłacalne? Ta gwarancja zawiera się w cenie czy trzeba dodatkowo dopłacać?
mateuszw106
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY polift
Silnik: 2.0 diesel 121KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
0

05 Gru 2015, 08:40

Jak grochem o ścianę...
Pisaliśmy trylion razy, że diesle w Maździe i Mondeo mk3 są nieudane, zapewniłeś, że umiesz czytać i co robisz? Wrzucasz 6 i Mondeo właśnie z tymi dieslami

Widać że nasze uwagi masz gdzieś i sam wiesz lepiej. Dlatego temat zamykam, a Ty kupuj wg uznania. Tylko nie przychodź tu potem z płaczem że Ford g.no wort
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14104
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0