Pierwszy, ekonomiczny samochód z LPG do 15 tys.

18 Kwi 2017, 13:28

Witam

Poszukuje swojego pierwszego samochodu. Chciałbym na niego wydać maksymalnie 15 tys. zł (zakup samochodu + "pakiet startowy", fajnie jakby zmieściła się jeszcze kamerka i CB radio ;), a jeśli samochód będzie bez LPG to w tej kwocie chciałbym też założyć instalację). Jestem studentem więc zależy mi aby eksploatacja takiego samochodu była na studencką kieszeń (zakładałem maks 25 zł za 100 km przy dzisiejszych cenach LPG czyli spalanie 10-12 l/100 km). Jeśli chodzi o przebiegi obecnie to codziennie 2*10 km po mieście (dojazd na uczelnie) + raz w tygodniu wyjazd i powrót do domu (2*50 km trasa), ale nie wykluczam że od października taką trasę będę pokonywał codziennie. Szukam samochodu w małopolsce, ale też nie ograniczam się i jeżeli będzie warto to mogę podjechać gdzieś dalej.
Po lekturze forum wydaje się że najlepsze propozycje to:
- Laguna 2 FL
- Mazda 6
- Civic VII
- Accord VI
- Vectra C

Czy powinienem skupić się na poszukiwaniu tych modeli, czy może coś z listy usunąć lub do niej dodać? Szukać samochodów z LPG czy samemu zakładać instalację?

Pozdrawiam
xavi97
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 07 07 2015
Auto: Fiat Grande Punto
Silnik: 1.4 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

18 Kwi 2017, 14:19

LPG lepiej montować samemu. Raz że jak ktoś robił to nie wiadomo jak. Dwa że takie auta często są zajeżdżone/sprzedawane przy końcówce ważności butli.

Takie spalanie jest możliwe do osiągnięcia, o ile nie będziesz szarżować. Natomiast weź pod uwagę że w zimie LPG odpali Ci się po ~5km (u mnie tak było, a pojazd garażowałem). No chyba że będziesz piłował na zimno, to może trochę szybciej.

Przy takim budżecie, to raczej nie warto jeździć gdzieś dalej. Zakładając 3k na LPG i 2k na pakiet z tymi twoimi bajerami, to założyłbym budżet na pojazd ~10k.