Glikometr - tester płynu chłodniczego - instrukcja

16 Paź 2017, 14:48

Cześć, pokażę Wam jak działa glikometr przyrząd którym możemy przetestować temperaturę wrzenia i przemarzania płynu chłodniczego który znajduje się w układzie chłodzenia samochodu.

Dlaczego warto kontrolować temperaturę przemarzania płynu chłodniczego? Płyn taki ulega starzeniu podczas eksploatacji gdzie jest narażony na wysokie temperatury panujące w silniku, a jego zadaniem jest sprawne chłodzenie silnika tak żeby nie dopuścić do jego przegrania. Dlatego też płyny do układu chłodzenia mają dużo wyższą temperaturę wrzenia od wody.
Glikometr - tester płynu chłodniczego - instrukcja- temperatura wrzenia około 130 stopni Celsjusza
- temperatura przemarzania około -37 stopni Celsjusza
oczywiście to są dane dla nowego płynu chłodniczego.

Przed zimą warto sprawdzić przy jakiej temperaturze może nam płyn zamarznąć w ten sposób unikniemy bardzo kosztownych problemów. Szczególnie dotyczy to kierowców którzy potrafią w lecie dolewać do układu wody destylowanej co jest nie wskazane, najlepiej niedobory uzupełniać odpowiednim płynem chłodniczym.

Instrukcja obsługi glikometru?
Wyjaśnię w punktach jak należy dokonać pomiaru glikometrem chociaż pewnie już się domyślacie jak to zrobić lub robiliście to nie raz :) niemniej jednak na pewno komuś się przyda.
1. Silnik musi być zimy!
2. Odkręcamy korek chłodnicy.
3. Uruchamiamy silnik i czekamy aż osiągnie normalną temperaturę pracy (możemy też sprawdzić na zimnym silniku wskazania będą się niewiele różniły i jeżeli płyn już nie trzyma swoich parametrów to od razu będzie widać).
4. Napełniamy tester płynem chłodniczym do poziomu linii FLUID LEVEL (tu lepiej trzymać się tego poziomu w celu dokładniejszych odczytów).
5. Tester trzymamy pionowo tak żeby linia poziomu była idealnie poziomo :)
6. Wskazówka pokazuje nam temperaturę zamarzania płynu chłodniczego z jednej strony a z drugiej temperaturę wrzenia (na przykładzie testera z którego korzystałem, widać na powyższym zdjęciu).
7. Po zakończeniu testu dobrze jest przepłukać tester ciepłą wodą.

Tyle teorii :) zapraszam do obejrzenia filmiku na którym pokazuję jak wyglądają parametry płynu chłodzącego pracującego w układzie chłodzenia około trzech lat, następnie jak zachowuje się tester ze zwykłą wodą i z nowym płynem chłodniczym.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Zapraszam też do polubienia naszego kanału na YT. Poniższy buton przeniesie Was na tą stronę :)

Forum Samochodowe - YouTube
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4969
Zdjęcia: 11418
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

17 Paź 2017, 20:58

Bardzo dobra robota :ok:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17836
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Paź 2020, 17:28

Bardzo fajnie wyjaśnione i opisane :ok:
Uważam, że taki przyrząd każdy powinien mieć w swoim garażu. Koszt niecałych 20zł. Przed zimą warto sprawdzić płyn w układzie chłodzenia na przemarzanie.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4466
Zdjęcia: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na pamięć i kierowca jak na autopilocie
    Mówi się, że praktyka czyni mistrza. W przypadku codziennej jazdy tymi samymi drogami to powiedzenie nie zawsze się sprawdza. Jazda jak na autopilocie, dekoncentracja, zmniejszona świadomość, a nawet niedostrzeganie ...
    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji w testach Euro NCAP
    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji został uznany za najbardziej bezpieczny samochód w swoim segmencie, w ocenie Euro NCAP w 2012 roku. Wyniki we wszystkich kategoriach testowych okazały się najlepsze w klasie, co czyni ...

  •