Po wymianie sprzęgła stuk podczas ruszania

18 Sie 2016, 21:39

Witam, mój problem polega na tym, że po wymianie kompletnego sprzęgła w mk3(2.0 tdci 2002r kombi) tarcza, docisk, dwumasa i wysprzęglik(używane ale w dobrym stanie) wszystko elegancko działa, sprzęgło ładnie bierze nic nie puka w silniku. Lecz jest problem podczas ruszania w przód i w tył oraz podczas jazdy( jak ruszę stuknie, jak stanę i rusze drugi raz to tego już nie ma i analogicznie jadąc na wstecznym) tak jakby co się zazębiało i wtedy jest taki odgłos uderzenia i jakby cały przód podskoczył do góry. Dodatkowo podczas jazdy 20-30km/h strasznie buja samochodem, tak jakby podskakiwało z prawej strony(uczucie zdezelowanego koła i buja lewa prawa) . Ponadto wymieniłem dwa łączniki ale to raczej nie powinno mieć wpływu jadą na wprost. Oczywiście na skręconych kołach jest tak samo i nie ma chrobotania jak przy uszkodzonych przegubach zewnętrznych. Prawą półośkę ponownie wymontowałem i przeguby wyglądają na całe. Dodam, że podczas zrzucania skrzyni wyjęta była prawa półoś lecz lewa została w skrzyni bo nie szło jej wyjąc. Byłem u mechanika i mówi, że coś z lewą półośką lecz tam nic nie było ruszane. Może ktoś ma jakiś pomysł bo mi już ręce opadają, a tak to nie da się jechać bo stach się rozpędzić). Nie wiem czy to przegub wewnętrzny, mechanizm różnicowy czy inne cholerstwo.

EDIT: Jak wrzucam jedynke przy wciśniętym hamulcu roboczym podczas puszczania pedału sprzęgła jest ten stuk, jak ponawiam to już nie mam dopiero jak wrzuce wsteczny to znowu stuk.
Ostatnio edytowany przez krisLLU, 18 Sie 2016, 22:38, edytowano w sumie 1 raz
krisLLU
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: golf mk2
Silnik: 1.3kat
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

18 Sie 2016, 22:08

Ale żeście panie namięszali. Lewą półośkę da sie wymontować . Machanie skrzynką z nią jest ryzykowne. Mechanik może mieć rację.Nic innego nie da się napisać w temacie
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5002
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sie 2016, 00:05

Ale, że w skrzyni coś się uszkodziło, czy rozsypał się krzyżak w przegubie wewnętrznym?
Odnośnie tego bujania z prawej strony, co to może być?
krisLLU
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: golf mk2
Silnik: 1.3kat
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

19 Sie 2016, 09:34

Dla mnie to wygląda na przegub wewnętrzny lewy skoro nie był wymontowany mógł się uszkodzić przy wymianie sprzęgła jak wspomniał "bonifacy".

Wjedź na kanał niech ktoś wejdzie pod auto i słucha skąd dochodzi pukanie, a Ty ruszaj na przemian przód i tył.

Co do bujania to nie wiesz dokładnie czym to jest spowodowane może własnie wina przegubu który nie został wyjęty, a odczucie bujania może wtedy przenosić się na prawą stronę tu nie ma reguły. W pierwszej kolejności trzeba zlokalizować to stukanie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Sie 2016, 16:33

Dobra dzisiaj zobaczę z tą lewą półosią. Dam znać jak efekty

EDIT:
Sprawa wyjaśniona, zajęło mi to 2.5 godziny. Lewy przegub wewnętrzny musiał się rozpiąć podczas targania skrzyni tam i z powrotem podczas wymiany sprzęgła. Dwa z trzech łożysk igiełkowych krzyżaka wypadło i leżały luźno i stąd luz i stuk podczas ruszania. Oczywiście bujanie zniknęło, luz z lewej półosi przechodził n prawą stronę. Temat do zamknięcia.
krisLLU
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: golf mk2
Silnik: 1.3kat
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprawność kierowcy - co o niej decyduje?
    Statystyki wypadków bezlitośnie pokazują konsekwencje ludzkich błędów. Budowane z myślą o ochronie kierowców pojazdy, a nawet specjalnie projektowane drogi, które mają wybaczać uczestnikom ruchu ...