Początek z diagnostyką, wybór sprzętu

30 Cze 2021, 00:13

Cześć wszystkim. Za niedługo (mam nadzieję) zakupię swój pierwszy "świadomy" samochód. Do tej pory jeździłem autami, na które nie zwracałem większej uwagi, jeździło to jeździło. Około 3 lata temu zacząłem mocniej interesować się motoryzacja, a od ponad 1.5 roku mocniej siedzę w temacie bmw.
Streszczajac się, planuje (mocno świadomy) zakup bmw e91 330i po lift. Mniej więcej wraz z jego zakupem chciałbym nabyć pierwsze oprogramowanie do diangostyki. Jestem w tym temacie zielony i chciałbym się trochę obeznac. Chodzi mi o diagnozę błędów. Dobrze było by je jeszcze moc kasować, ale to nie jest priorytet. Chciałbym po prostu okresowo sprawdzać czy w aucie wszystko ok. I teraz pytania do nie zielonych (jak ja) użytkowników:
Czy oprogramowanie wpływa na ilość/dokładność pokazywanych błędów? Jest tak że jakiś program pokaże mi powiedzmy jakiś procent tego co w samochodzie jest a drugi zdiagnozuje prawie każdy element? Czy jeden pokaże dokładniejsza diagnozę, tj. jakieś dokładniejsze szczegóły dotyczące awarii?
Czy nie jest tak, że jakakolwiek usterka ktorsa pokaże komputer nie odzwierciedla się również w kontrolce na desce rozdzielczej? Jest możliwe że tam będzie czysto a po w pięciu komputera zobaczy się jakieś błędy?
Z góry dzięki za wszelką pomoc dla laika. Pytań na pewno przybędzie wraz ze wzrostem wiedzy.
Polecacie na początek jakieś artykułu/materiały żeby się z tym tematem zapoznać, czy trzeba pi prostu szukać po forach, internetach?
Easydriver
Początkujący

Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa / Złotoryja
Prawo jazdy: 22 05 2016
Auto: Ford Maverick, poluję na BMW
Silnik: 2.3 i 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

30 Cze 2021, 07:37

Kasowanie błędów ogarniesz raczej wszystkim ale najlepiej zaopatrzyć sie w inpę będziesz miał więcej możliwości np kodowanie, podgląd parametrów silnika jak i skrzyni, sumulacje sprawności podzespołów itd.