Pogoń za najlepszymi czasami w symulatorze - Formuła E

Pogoń za najlepszymi czasami w symulatorze - Formuła E

03 Sty 2018, 13:21

Dwaj kierowcy Audi: Daniel Abt i Lucas di Grassi, już 13 stycznia wystartują w trzeciej rundzie bieżącego sezonu Formuły E, która odbędzie się w Marakeszu, w Maroku. Jednak zanim zawodnicy staną na linii startu kolejnego wyścigu serii samochodów elektrycznych, w której Audi, w sezonie 2017/2018 po raz pierwszy zaangażowało się jako team fabryczny, kierowcy oraz cała ekipa techniczna przejść muszą przez wiernie oddający pełen dzień zmagań na torze proces treningowy w symulatorze.

Zarówno Daniel Abt, jak i obecny mistrz serii Lucas di Grassi, spędzili cały dzień w siedzibie Audi Sport w Neuburgu, trenując w symulatorze. Siedząc w kokpicie bolidu Formuły E, otoczeni monitorami dającymi pełen pogląd tego, co się dzieje dookoła pojazdu, wyposażeni w słuchawki i w mikrofon, kierowcy pokonali rundę kwalifikacyjną i symulację właściwego wyścigu na torze w Marakeszu.
Image"Taka bardzo intensywna sesja treningowa, to klucz do sukcesu, ponieważ warunki w symulatorze są maksymalnie zbliżone do naturalnych" powiedział Daniel Abt. Bazując na danych pozyskanych z FIA, eksperci odtworzyli w komputerze precyzyjny obraz przebiegu trasy, włączając w to pobocza, krawędzie toru, różnice poziomów, a nawet warunki klimatyczne. "Mamy tu niepowtarzalną możliwość zapoznania się z torem i przećwiczenia różnych wariantów przebiegu trasy. Dzięki temu, w dniu wyścigu nie będziemy musieli już tracić czasu na te czynności" dodaje Abt.

Dzień przygotowań w symulatorze trwa minimum osiem godzin i służy nie tylko treningowi kierowców. "W tym czasie nasi inżynierowie gromadzą wiele istotnych danych, optymalizują zarządzanie energią, testują różne warianty oprogramowania i przeprowadzają symulację przebiegu wszystkich procesów w dniu wyścigu" mówi Tristan Summerscale, szef projektu Formuła E w Audi. "Gdy już znajdziemy się na torze, będziemy dobrze przygotowani i zdolni do szybkiej i elastycznej reakcji w nowej sytuacji."

Trening może wydawać się prostą zabawą w grę komputerową, lecz Daniel Abt ze śmiechem neguje takie porównania. "Gra komputerowa to zabawa, a tu mamy do czynienia z ciężką pracą, wymagającą od nas najwyższego stopnia koncentracji, nawet jeśli ta praca wypada w okresie świątecznym." Zaangażowanie w trening przynosi rezultaty: Abt i di Grassi stawali na podium już w sumie dwadzieścia cztery razy. To jak dotąd najbardziej utytułowany duet Audi w serii wyścigów Formuła E.

źródło: VGP
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2719
Zdjęcia: 9745
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: Pogoń za najlepszymi czasami w symulatorze - Formuła E

03 Sty 2018, 17:33

Jeszcze trochę to wyścigi zamiast w rzeczywistości będą odbywały się na symulatorach :) albo będą samochody elektryczne zdalnie sterowane, a kierowcy rajdowi będą siedzieli w takich właśnie symulatorach za sprawą których będą sterowali takim samochodem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6789
Zdjęcia: 3346
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Scala z nową koncepcją wnętrza dla samochodów kompaktowych Skoda Scala z nową koncepcją wnętrza dla samochodów kompaktowych
    Nowoczesny design, przestronność i funkcjonalność znane do tej pory z samochodów klasy premium – ŠKODA SCALA prezentuje zupełnie nową koncepcję wnętrza dla pojazdów z segmentu A. Emocjonalny język ...
    Skoda Octavia - zmodernizowana trzecia generacja modelu Skoda Octavia - zmodernizowana trzecia generacja modelu
    Premiera gruntownie zmodernizowanej trzeciej generacji modelu OCTAVIA miała miejsce 10 stycznia w Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu. Podczas trwającej dwadzieścia minut prezentacji Prezes Zarządu ŠKODY Berhnard Maier ...

  •