Ultima GTR i wyścigowa Corvetta - Jerzy Dziewulski

05 Kwi 2013, 09:20

Jerzy Dziewulski, honorowy członek klubu Elite Circle co roku podczas imprez motoryzacyjnych zaszczyca nas swoją obecnością prezentując swoje auta między innymi Ariela Atoma, Ultimę GTR i wyścigową Corvette.

Ultima GTR i wyścigowa Corvetta - Jerzy Dziewulski

W tym roku po przeróbkach aut zaszczyci nas swoją obecnością już 17 kwietnia na Warszawskim Autodormie Automobilklubu Polski Warszawa – Bemowo przy ul. Powstańców Śl. 127.

Zmieniona Ultima GTR to najszybszy samochód na świecie, zdobywca kilku rekordów Guinnessa. Przypomnijmy tylko zatrważające osiągi tego bolidu. Od 0 do 160km/h i znów do 0 zajmuje mu tylko 9.8sekundy! Istny diabeł motoryzacyjny. Niewiarygodne osiągi pozwalają uwierzyć, że ludzkości coraz bliżej do podróży na Marsa. Ultima GTR, to pierwszy tego typu samochód, przypominający zminiaturyzowaną wersję F1. Samochód ten jest egzotycznym KIT-Carem składanym na indywidualne zamówienie Jerzego Dziewulskiego.

Ultima GTR i wyścigowa Corvetta - Jerzy Dziewulski

W aucie od ostatniego roku zmieniono: 1-automatyczny system gaśniczy 2-specjalny dolot powietrza do filtra powietrza 3-nowy legendarny silnik LS7 z corvette zbudowany na specjalne zamówienie w USA. Aluminiowy z korbowodami tytanowymi, tytanowymi zaworami i sprężynami zaworowymi. Cylindry pokryte specjalną powłoką termiczną.4-wykonane chrapy wentylacyjne nad błotnikami przednimi i tylnymi w celu likwidacji podciśnienia.5-wzmocnione hamulce AP-Racing 6-przebudowana skrzynia biegów Porsche w celu wzmocnienia przeniesienia napędu.7-Półosie wykonane w Wielkiej Brytanii według technologii F-1. Waga pojazdu 825kg moc silnika 800HP 815Nm
Rekordy: 0 do 160km/h 5.3 sec, 0 do 260km/h 11.8sec, 0 do 160km/h do 0-9.4sec Hamowanie 160km/h do 0km/h 3.6sec. To są rekordy świata udokumentowane i kontrolowane przez przedstawicieli księgi Guinnessa przy pomocy aparatury Datatron Technology i GPS Microsoft equipment.

Na szczególną uwagę wśród samochodów biorących udział w FLEET DERBY 17 kwietnia, zasługuje także specjalnie zmodyfikowana Corvetta ZR1 PRATT-MILLER.
Silnik o pojemności 6.2 litra V-8 Supercharger, 725 KM, 745 NM. Samochód jest całkowicie wykonany z włókna węglowego, budowany jako pojazd testowy do 24 godzinnych wyścigów American Le Man Series. Osiągi to bagatela 360 km/h prędkości maksymalnej i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3.2 sek. Ciekawostką jest unikatowe w skali świata wykorzystanie w części podwozia wypełnienia prasowanym drewnem BALSA, które uznawane jest za najlżejszy naturalny materiał świata jak i informacja producenta o możliwym wykorzystaniu tego auta tylko przez profesjonalnych kierowców.

Ultima GTR i wyścigowa Corvetta - Jerzy Dziewulski

Oszołamiające osiągi któregoś z tych aut wraz z Jerzym mamy nadzieję będzie można podziwiać w trakcie trwania imprezy Rage 2103 w dniach 21-25 sierpnia 2013 roku.

źródło: powersport
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo V40 Cross Country uterenowiony hatchback
    Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, na stoisku Volvo oprócz Volvo V40 R-Design, zostanie zaprezentowane całkowicie nowe Volvo V40 Cross Country. Ten crossover wyróżnia się podniesionym o 40 mm zawieszeniem ...
    Toyota Aygo - samochód do miasta
    Z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR wynika, że pod względem liczby rejestracji model Aygo jest niekwestionowanym liderem rynku w klasie A. Od stycznia do kwietnia 2019 roku nabywców znalazło aż 1 721 ...