Polo 1.2 TSI Highline stuki + prędkość maks.

16 Paź 2011, 23:46

Witam.
O stukach pisałem jakiś czas temu.

Witam.

Zakupiłem w kwietniu 2010 roku w salonie nowe Polo 6R z silnikiem 1.2 TSI wersji Highline.
Po przejechaniu jakichś 2000 km zaczęły się stuki pochodzą one gdzieś z okolic przedniego lewego koła bardziej po stronie od lewej kierownicy.
Pojechałem do serwisu na gwarancji i pan z serwisu stwierdził że gumy drążka stabilizatora i stabilizatora są sparciałe i to one są przyczyną tego dźwięku. Fakt stuków nie było przez pewien czas i przy około 5000 km przejechanych znowu się pojawiły.
Przyjechałem do serwisu a pan znowu wymienił gumy coś tam jeszcze przesmarowali i wydali samochód.
Pojeździłem sobie trochę i koło 8000km znowu piękne stuki ciągle te same.
Kolejnym symptomem który mógł to powodować jak powiedział pan z serwisu to uszkodzony stabilizator.
Stabilizator został wymieniony tak się składało że zaraz po otrzymaniu auta z serwisu musiałem wyjechać na jakiś czas do Niemiec.
Tam oczywiście zero stuków nic. Ale raz jak by to ładnie ująć zrobiłem tzw. "żabki" i o dziwo stuk się pojawił znowu. Pojechałem do serwisu VW u naszych sąsiadów ale jak to bywa nie byłem w stanie im wytłumaczyć o co chodzi więc podziękowałem i pojechałem.
W drodze powrotnej do domu na jakieś 2-3 km przed dojechaniem do domu stuki pojawiły się ponownie. Przebieg był około 12000 km.
Więc w poniedziałek udałem się do serwisu i szukali i szukali nawet jeździłem z panem który cały czas "naprawiał" mój samochód i jak on to pięknie stwierdził "eeee panie to nie wiem co to może być to może być wszystko" wróciłem przesmarowali. I na jakiś czas znowu stuki ustały.
Pojechałem ponownie przy około 22000km tym razem wymyślili poduszkę pod silnikiem. Wymienili trochę pojeździłem i znowu się to pojawiło. Byłem ostatnio w serwisie przy przebiegu około 25000 km i kierownik serwisu przejechał się usłyszał te dziwne dźwięki i powiedział że muszą zdjąć deskę rozdzielczą bo to może być coś tam.

Ale nie wiem czy dać to im zrobić ponieważ jest dużo przypadków gdzie po zdjęciu i ponownym założeniu deski rozdzielczej strasznie zaczyna skrzypić.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem?
Może ktoś z Was wie co to jest?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

Pozdrawiam, Rafał.

Dźwięk który mnie prześladuje jest trochę podobny do stukania metalową śrubą o plastikową pustą butelkę.


Chciałbym dodać że auto ma teraz ma przebieg około 40500 i stuki dalej są był nawet rzeczoznawca z serwisu kilka razy i tak naprawdę efektów nie było sami też nie potrafili niczego znaleźć. Do tej pory utwierdzają mnie w przekonaniu że całe zawieszenie jest w jak najlepszym stanie, z tym że dalej stuka i za każdym razem jak przyjeżdżam mówią że nie mogą mi pomóc tak jak i inne serwisy w okolicy. Czy ktoś się może też z czymś taki spotkał?

Druga sprawa dotycząca prędkości maksymalnej.
Zacznę od początku może będzie lepiej sprecyzować, we wrześniu panowie w serwisie podczas wymiany synchronizatora biegów 1 i 2 stwierdzili że mam rozwaloną pompę płynu chłodniczego (wyciek płynu) i do tego że mam sterownik turbiny rozwalony i że trzeba go wymienić po tych naprawach zauważyłem też że zaczęło mi znikać dużo oleju około 0,5-0,6litra na około 800-900km w ciągu 2 tygodni może było tych kilometrów mniej. No nic dolałem teraz mam spokój ale miałem tak 2 razy potem doczytałem w instrukcji że ten silnik potrafi spalić do 0,5l/1000km oleju, nikt w serwisie tego nie wiedział. Od tamtej pory nie miałem tak naprawdę możliwości przejechać się "szybciej" autem aż do teraz pokusiło mnie i pojechałem na obwodnicę i chciałem sprawdzić czy wszystko gra, więc ruszam, pedał gazu w podłogo a przy 170km/h prawie zero przyspieszenia (muł) gdzie przed tymi "naprawami" osiągnąć 180 było naprawdę łatwo na prostym odcinku a dojście do 197km/h też nie było jakimś wysiłkiem a w tej chwili po prostu nie idzie, czy macie może jakieś pomysły odnośnie tego?


Pozdrawiam, Rafał.
roffie89
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Polo 6R Highline 1.2 TSI

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...