Polo 1.4 olej ponad stan

15 Kwi 2008, 23:53

Mam polo 1.4 benzyna od pewnego stanu jest zawyżony poziom oleju została już wymieniona uszczelka pod głowicą to było jakieś 2 miesiące temu i znów zaobserwowałam jego podwyższony stan przy czym poziom płynów jest bez zmian nie mam już siły do mechaników może tutaj się dowiem co może być tego przyczyną. muszę zaznaczyć ,ze samochód służy mi właściwie do dojazdów do pracy to jakieś 7 km dziennie.
edzia ksiegowa
edzia
Nowicjusz
 
Posty: 3

16 Kwi 2008, 10:05

To fizyka działa... Jej nie oszukasz...

Przy takim stylu eksploatacji auta (jazda 99% w cyklu miejskim) jedynym polecenia godnym sposobem jest wymiana oleju co 5-7 tys km...

Dlaczego nie co 10-15?
Dlatego, że w ciągu 60minut w trasie przejedziesz jakieś 70-80km, a w mieście czasem nawet 20 nie dasz rady... A silnik pracuje w większych zakresach obciążeń (ciągłe ruszanie w korkach i spod świateł) niż jadąc w trasie (jazda z w miarę stałą szybkością bez wydziwiania na drodze).
Do tego dochodzi woda kondensacyjna, która zbiera się i miesza z olejem, a na króytkich odcinkach, kiedy auta nawet się nie dogrzewa do temp. nom inalnej - nie ma czasu na odparoeanie (prawdopodobnie masz kremowo-żółtawy nalot o konsystencji masełka na korku wlewu oleju)...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

16 Kwi 2008, 14:29

Przyznam się, że pod korek nie zaglądałam od czasu wymiany tej uszczeki i oleju oczywiście muszę to zrobić
dziękuję, za podniesienie na duchu
edzia ksiegowa
edzia
Nowicjusz
 
Posty: 3

16 Kwi 2008, 14:34

Sprawdz czy olej nie czuc benzyna.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

16 Kwi 2008, 18:15

A co jeżeli go czuć benzyną?
edzia ksiegowa
edzia
Nowicjusz
 
Posty: 3

17 Kwi 2008, 07:53

To znaczy, że silnik sugeruje, że chętnie spotkałby się z dobrym mechanikiem... :(

Problem przedostawania się paliwa do oleju wynika z wyeksploatowania silnika, co jest bardzo często skutkiem długotrwałej eksploatacji auta na króciutkich traskach, kiedy silnik nawet nie dogrzewa się do nominalnej temperatury pracy i/lub mocnego obciążania silnika (szybkie starty, ostra jazda) zaraz po jego uruchomieniu (kiedy olej nie zdąży się jeszcze "rozpanoszyć" w całym układzie)... Oraz zbyt rzadkiej wymiany oleju (i filtra oleju!). Przy takim typie użytkowania olej powinien być wymieniany dużo częściej, niż w autach eksploatowanych na dłuższych odcinkach...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym są masy czynne w akumulatorze?
    Jedną z częstszych przyczyn zakończenia żywota akumulatora na skutek jego wadliwej eksploatacji jest spłynięcie mas czynnych z płyt wypełniających wnętrze baterii. Opad mas czynnych objawia się zmętnieniem elektrolitu, a ...