Czy stan cewki można sprawdzić? (VW Polo)

02 Wrz 2013, 18:58

W moim Polo od 5 lat nie były wymieniane przewody. Przewody w kilku miejscach były popękane, i poklejone taśmą izolacyjną. Byłem młodym kierowcą i nie ogarniałem tematu, teraz dopiero na stacji diagnostycznej ktoś mi powiedział żebym sobie kable wymienił bo cewka mi się uszkodzi.
W zeszłym roku auto czasem w czasie jazdy szarpało, tak jakby traciło moc. Po wymianie świec na nowe problem ustąpił.
A teraz się zastanawiam czy jeśli 5 lat kable nie były wymieniane, to czy cewka ucierpiała bardzo. I czy da się to jakoś sprawdzić u mechanika(?)/na stacji diagnostycznej(?)/elektryka(?) ?
Przewody oczywiście wymienię, ale jeszcze cewkę chciałem sprawdzić.
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Wrz 2013, 11:21

Daj sobie na razie spokój z cewką zapłonową. Wymień jak najprędzej przewody zapłonowe i użytkuj dalej auto. Jeśli silnik będzie normalnie jeździł,to cewka jest na pewno sprawna.
Cewkę można sprawdzić tylko po co??? A poza tym odczyt z cewki może być zawsze zakłamany. Wykładnikiem sprawności cewki jest niezakłócona praca silnika i tyle. :) Nic się nie martw i koniecznie wymień kable ,bo to one odpowiadają za wypadanie zapłonów silnika podczas pracy w 90 % -tach,a u Ciebie są polepione taśmą. To skandal,bo spękane kable nadają się na śmietnik !!! :yes:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5808
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Wrz 2013, 10:14

Kable mam już wymienione :) silnik chodził równo nawet na starych kablach. Tzn kiedyś szarpał przy ruszaniu, czasem w czasie jazdy, zdarzało się że zgasnął silnik. Ale po wymianie świec w zeszłym roku ten problem ustąpił.
Mam już nowe kable w aucie :) A stare okazało się że 2 kable były spękane lekko, 1 wyglądał tak jakby go ktoś przeciał w okół, a kolejny był w dwóch miejscach obok siebie tak jakby nożem przecięty w okół, i troszke jakby przepalony, wiązka drutów w środku wyglądała tak że kilka drutów było całych a kilka było połamanych (nie wiem czy to zasługa poprzedniego właściciela czy samo się tak zrobiło, bo kabel wygląda tak jakby był czymś przecięty :shock: )
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Wrz 2013, 10:17

Moim zdaniem...Szerokiej Drogi !!! :D
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5808
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Paź 2013, 22:06

Na przyszłość odpowiem - podmienić :). Praktycznie z każdym samochodem który ma cewkę tej samej konstrukcji - fiat, ford, bmw - nie ważne. Podmiana od kumpla trwa jakieś 10 minut.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy Toyota planuje następcę MR2?
    Toyota od dawna zapowiada, że jej gama sportowych samochodów będzie składała się z trzech modeli. Obecnie na rynku jest oferowana Toyota GT86, a jeszcze w tym roku do pierwszych odbiorców trafi nowa Supra. Na ...