Polo 9n3 - Nawiew i Climatornic

04 Lis 2020, 23:23

Witam,
Polo 2008r, 9n3
1.6 16V

Po przekreceniu kluczyka panel Climatronica miga pare sekund (cyferki, literki, ikonka wiatraka itp. czyli wszystko co wysietla sie) dopiero po paru sekundach przestaje. Nawiew nie reaguje na pokretlo, slychac w desce ze klapy sie przesuwaja, gdy np. wezme tylko na twarz nawiew, czy na nogi itp. Lecz zero nawiewu, nie dmucha nic, cisza ... Gdzie szukac problemu? I jakies rozwiazanie? Czemu ten climatornic miga? Nawiew = silniczek V68 do wymiany?
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

04 Lis 2020, 23:37

stasko napisał(a):Nawiew nie reaguje na pokretlo, slychac w desce ze klapy sie przesuwaja
W klimatroniku nie ma pokręteł tylko są przyciski od regulacji. Pomijając ten fakt napisz czy jak zwiększasz siłę nawiewu to słychać że dmuchawa też zwiększa prędkość?
stasko napisał(a):Gdzie szukac problemu? I jakies rozwiazanie? Czemu ten climatornic miga?
Po kolei najpierw trzeba sprawdzić czy silnik dmuchawy prawidłowo reaguje jak tak to czy na wyjściu leci powietrze do kanału wentylacyjnego itd.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

05 Lis 2020, 00:01

Hej, moze zle sie wyrazilem w Polo sa pokretla "elektroniczne" na panelu cyfrowym climatornica ustawiasz temperature pokretlem, od LOW - 16 st - do 32 st C bodajze.

Chodzi o to ze jak zmieniam sile nawiewu to cisza jest, nic nie dmucha ani nic nie slychac.

Czy to moze byc ten slynny silniczek V68 w Polowkach ktory siedzi w schowku pasazera?
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

05 Lis 2020, 08:19

W vagu migający klimatronic informuje o usterce takiej jak
Uszkodzony wentylator
Uszkodzony czujnik temp
Brak czynnika w układzie klimy

Możesz sprawdzić błędy jednocześnie przytrzymujac econ i obieg wewnętrzny.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Lis 2020, 09:52

Co do klimatyzacji, tylko napisalem ze miga - ogolnie ona jest pusta jeszcze nie nabita, wymieniana byla chlodnica + skraplacz. Przed wymiana byl gaz, mimo to ze skraplacz byl zmaltretowany, przod Polowki zostal "dziubniety", i mimo to tez wtedy migal panel climatornica.

Co do nawiewu, to wiem ze w schowku pasazera siedzi V68 i podobno przez niego rowniez moze nie dmuchac?

EDIT: Kod bledu 00 (u gory) i 2c6 (lewy dolny rog ekranu) na klimatroniku
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

05 Lis 2020, 12:38

2c6 to błąd od silnika nawiewu, spróbuj go skasować przesuwając pokrętłem do końca czyli jak pojawi się 444 i wciśnij econ.
Możesz też spróbować wyjąć i włożyć bezpiecznik od dmuchawy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie pozwól, by zeszło ciśnienie z opon
    Zasada 3xP - Porządne opony, Profesjonalny serwis oraz Prawidłowe ciśnienie – to jedna z najważniejszych reguł w przypadku pojazdów. Dlaczego? Ponieważ zły wybór ogumienia, jego złe założenie lub obsługa, ...

05 Lis 2020, 15:20

Dzieki za podpowiedzi, sprawdze to najszybciej jak bede mogl.
A w polowce gdzie jest bezpiecznik od tej dmuchawy i jak go rozpoznam? numerek?
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

05 Lis 2020, 15:37

Masz opisane na klapce prawdopodobnie a jak nie to książka obsługi lub internet Ci pomoże
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Lis 2020, 18:38

Hej,
Zrobilem jak kazales, wykasowalem blad 2c6 z ekranu climatronica, ale teraz juz on nie pokazuje sie ciagle jest 444. A mimo to nie ruszyl nawiew w srodu kabiny, rowniez wyjalem i wlozylem bezpiecznik od dmuchawy i rowniez nic, czyzby padl ten silnik V68 w schowku?
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

06 Lis 2020, 19:11

Co padło to nie wiem ale coś z dmuchawą
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Lis 2020, 19:57

stasko napisał(a):czyzby padl ten silnik V68 w schowku?
Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany) i tu warto sprawdzić wtyczkę od silniczka popsikać kontaktem również i inne wtyczki. Po tym zobacz czy coś się zmieni ale nie wydaje mi się żeby ten błąd miał wpływ na działanie silnika dmuchawy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

28 Lis 2020, 14:10

Hej panowie,
A wiec tak, w sposob chaupniczy ozywilem dmuchawe, wpierw w ogole zobaczylem czy dochodzi prad z kostki, dalem dwa grube kable, zarowke h7 no i swieci, prad dochodzi, rowniez reaguje na pokretlo (moc) dmuchawy (rozjasnia sie i przyciemnia). Teraz wykrecilem dmuchawe, patrze ze nie ma jednej srubki wiec ktos juz przy tym grzebal, no ale coz... Wyjalem dmuchawe podlaczylem kablami pod prostownik i powoli sie kreci, ogolnie to i reka ciezko bylo ja pokrecic - nasmarowalem
- znow ja pod prostownik i pare chwil ja "rozruszalem" , moglem nawet palcem ja pokrecic lzej juz, wyglada nawet jak by normalnie pracowala, dmucha bardzo mocno. No wiec podlaczam ja normalnie pod kostke, przykrecam patrze ze dmucha, z kazdej kratki, dziala nawiew na szybe, nogi, glowe itd. Ale zauwazylem ze przy biegu 4 i wyzszym zaczyna sie dganie i strasznie glosna praca jak by w srodku wirnikiem rzucalo i przycieralo o plastikowa obudowe udalo mi sie to nagrac, prosze posluchajcie czy to do uratowania jest, czy dmuchawa jakas "scentrowana" i raczej na zlom i do wymiany?

Video: https://streamable.com/vya72a
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

28 Lis 2020, 17:28

Wirnik trzyma się na tulejkach, one pewnie są już wyrobione i stąd te wibracje. Tak myślę.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Lis 2020, 20:44

Najlepiej to nie kombinować tylko kupić nową. Używkę kupisz za jakieś 25 zeta, nówka około 100. Nówka oryginał ( OE ) będzie ciężko.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000