Polo R WRC drugiej generacji

Polo R WRC drugiej generacji

16 Sty 2015, 15:15

W Autostadt w Wolfsburgu Volkswagen zaprezentował Polo R WRC w w udoskonalonej technicznie i wizualnie postaci. Z nowym samochodem w nowych barwach załogi fabryczne z Wolfsburga będą po raz kolejny bronić tytułów rajdowych mistrzów świata WRC. Od chwili debiutu w WRC, w 2013 roku, Volkswagen zdobył tytuły mistrzowskie w dwóch najważniejszych klasyfikacjach – producentów i kierowców. Jeżeli chodzi o skład załóg rajdowych Volkswagenów Polo R WRC, marka stawia na ciągłość. 22 stycznia, w legendarnym Rajdzie Monte Carlo, barwy Volkswagena na odcinkach specjalnych będą reprezentować podwójni mistrzowie świata – Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) oraz ich koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) i Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N).

Image

"Nowe Polo R WRC zostało znacznie udoskonalone wewnątrz i na zewnątrz" poinformował dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu marki ds. rozwoju technicznego. "Samochód nie tylko wygląda teraz bardziej dynamicznie i sportowo. Także pod maską nasi inżynierowie wprowadzili nowości techniczne i starannie udoskonalili wiele detali auta, odnoszącego od dwóch lat sukcesy. Najważniejszym celem inżynierów była poprawa efektywności, niezawodności i osiągów. Wprost nie możemy się doczekać, kiedy będziemy mogli zobaczyć nowe Polo R WRC w Rajdzie Monte Carlo i w dwunastu pozostałych rajdach na czterech kontynentach".

Nowy wygląd kolejnej generacji Polo R WRC
Najbardziej widoczną na zewnątrz zmianą Polo R WRC w sezonie 2015 są nowe – barwy i wygląd. Podstawowy biały kolor nadwozia ustąpił miejsca granatowemu. Przód auta jest granatowy, tył – z nowym spojlerem – biały. Przejście od granatowego do białego koloru jest wykonane w formie białych i niebieskich pasów. Na nadwoziu umieszczone są loga najważniejszych partnerów Volkswagena w Rajdowych MŚ – Red Bulla, Castrola, Volkswagen Financial Services oraz producentów – opon (Michelin), zawieszenia i sprzęgła (ZF Sachs) oraz akcesoriów (OMP).

POLECAMY Harmonogram wyścigów RMŚ FIA (WRC) w sezonie 2015

Pod maską inżynierowie Volkswagena wprowadzili wiele nowatorskich rozwiązań. Największą nowością jest hydrauliczne sterowanie zmianą biegów, obsługiwane łopatką umieszczoną na kolumnie kierownicy. Ponadto, trzy czwarte podzespołów – nadwozia, silnika, zawieszenia, układu napędowego i elementów aerodynamicznych zoptymalizowano zgodnie z zasadą "prostsze, lżejsze, stabilniejsze". Moc jaką dysponuje druga generacja Polo WRC wynosi 318KM.

źródło: Volkswagen Group
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2755
Zdjęcia: 9815
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak kupić auto - kilka przydatnych wskazówek Jak kupić auto - kilka przydatnych wskazówek
    Zakup samochodu to ważna inwestycja, wymagająca namysłu. Przyszli właściciele nowych czterech kółek niejednokrotnie stają w takich momentach przed wielkimi dylematami, które nie sprowadzają się tylko do wyboru ...
    [A] C1 I 1,0 / Panda II 1,2 / i10 I 1,1 / Picanto I 1,0 / Splash 1,0 [A] C1 I 1,0 / Panda II 1,2 / i10 I 1,1 / Picanto I 1,0 / Splash 1,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochód segmentu A - silnik benzynowy o mocy ok. 60KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2008 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C1 I 1,0 - 68KM - ...

  •