Polo R WRC drugiej generacji

Polo R WRC drugiej generacji

16 Sty 2015, 16:15

W Autostadt w Wolfsburgu Volkswagen zaprezentował Polo R WRC w w udoskonalonej technicznie i wizualnie postaci. Z nowym samochodem w nowych barwach załogi fabryczne z Wolfsburga będą po raz kolejny bronić tytułów rajdowych mistrzów świata WRC. Od chwili debiutu w WRC, w 2013 roku, Volkswagen zdobył tytuły mistrzowskie w dwóch najważniejszych klasyfikacjach – producentów i kierowców. Jeżeli chodzi o skład załóg rajdowych Volkswagenów Polo R WRC, marka stawia na ciągłość. 22 stycznia, w legendarnym Rajdzie Monte Carlo, barwy Volkswagena na odcinkach specjalnych będą reprezentować podwójni mistrzowie świata – Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) oraz ich koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) i Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N).

Image

"Nowe Polo R WRC zostało znacznie udoskonalone wewnątrz i na zewnątrz" poinformował dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu marki ds. rozwoju technicznego. "Samochód nie tylko wygląda teraz bardziej dynamicznie i sportowo. Także pod maską nasi inżynierowie wprowadzili nowości techniczne i starannie udoskonalili wiele detali auta, odnoszącego od dwóch lat sukcesy. Najważniejszym celem inżynierów była poprawa efektywności, niezawodności i osiągów. Wprost nie możemy się doczekać, kiedy będziemy mogli zobaczyć nowe Polo R WRC w Rajdzie Monte Carlo i w dwunastu pozostałych rajdach na czterech kontynentach".

Nowy wygląd kolejnej generacji Polo R WRC
Najbardziej widoczną na zewnątrz zmianą Polo R WRC w sezonie 2015 są nowe – barwy i wygląd. Podstawowy biały kolor nadwozia ustąpił miejsca granatowemu. Przód auta jest granatowy, tył – z nowym spojlerem – biały. Przejście od granatowego do białego koloru jest wykonane w formie białych i niebieskich pasów. Na nadwoziu umieszczone są loga najważniejszych partnerów Volkswagena w Rajdowych MŚ – Red Bulla, Castrola, Volkswagen Financial Services oraz producentów – opon (Michelin), zawieszenia i sprzęgła (ZF Sachs) oraz akcesoriów (OMP).

POLECAMY Harmonogram wyścigów RMŚ FIA (WRC) w sezonie 2015

Pod maską inżynierowie Volkswagena wprowadzili wiele nowatorskich rozwiązań. Największą nowością jest hydrauliczne sterowanie zmianą biegów, obsługiwane łopatką umieszczoną na kolumnie kierownicy. Ponadto, trzy czwarte podzespołów – nadwozia, silnika, zawieszenia, układu napędowego i elementów aerodynamicznych zoptymalizowano zgodnie z zasadą "prostsze, lżejsze, stabilniejsze". Moc jaką dysponuje druga generacja Polo WRC wynosi 318KM.

źródło: Volkswagen Group
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2629
Zdjęcia: 9598
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Problemy z ruchem w 30 największych miastach świata Problemy z ruchem w 30 największych miastach świata
    Z najnowszego raportu Roland Berger o mobilności wynika, że problemy z ruchem w 30 największych miastach świata generują koszty rzędu 266 miliardów USD. Założona w 1967 r. firma Roland Berger Strategy Consultants należy ...
    Wiosna i więcej jednośladów na drogach Wiosna i więcej jednośladów na drogach
    Wiosenna pogoda sprzyja poruszaniu się po mieście jednośladem. Wyższe temperatury i słoneczna aura sprawiły, że na drogach można spotkać coraz więcej rowerzystów i motocyklistów. Dla kierowców czterech ...

  •  
    • Autosacrum 2009
      Honda Civic, 2, czas przejazdu 1-4 mili
      Celica 2000 liftback, gałka zmiany biegów i środkowa konsola
      Toyota Camry sedan i LE wagon, 1988 rok