Sébastien Ogier w Polo R WRC wygrał Rajd Meksyku

12 Mar 2013, 18:29

16 wygranych odcinków specjalnych, trzy i pół minuty przewagi: trzeci rajd w sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zakończył się zwycięstwem Sébastiena Ogiera (F) jadącego Volkswagenem Polo R WRC. Wraz z pilotem Julienem Ingrassia (F) Ogier od początku zdominował rajd i odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie, po Rajdzie Szwecji. Z wyjątkiem siedmiu z dwudziestu trzech OS-ów, wszystkie pozostałe duet Volkswagena rozstrzygnął na swoją korzyść i udowodnił doskonałą formę. Dzięki Ogierowi Polo R WRC z ósmym numerem startowym na każdym odcinku specjalnym znajdowało się wśród najlepszych czterech samochodów. Kropką nad "i" był najlepszy czas Ogiera w tak zwanym Power Stage, a tym samym trzy dodatkowe punkty w klasyfikacji Rajdowych MŚ.

Sébastien Ogier w Polo R WRC wygrał Rajd Meksyku

Jari-Matti Latvala/ Miikka Anttila (FIN/FIN) w drugim Polo R WRC również pokazali, co potrafią. Po tym, jak drugiego dnia rajdu po kilku metrach i wielkim pechu musieli przerwać jazdę, w sobotę i niedzielę w spektakularny sposób powrócili do rywalizacji. Trzeciego i czwartego dnia Finowie aż sześć razy zmieścili się w trójce załóg z najlepszymi czasami. Prawdziwy majstersztyk w wykonaniu Latvali mogliśmy podziwiać na Power Stage: z trzecim czasem zdobył dodatkowy punkt w klasyfikacji rajdowej, mimo że musiał wyjechać na szutrową trasę jako pierwszy i ją "przetrzeć".

Sébastien Ogier w Polo R WRC wygrał Rajd Meksyku

Ludzie i sprzęt doskonale przygotowani na Meksyk i upały
Z temperaturami w okolicach 30 stopni Rajd Meksyku nie tylko pod względem sportowym należy do najgorętszych rajdów w sezonie MŚ. Charakterystyka odcinków z długimi zjazdami z dużych wysokości i upał nie tylko doprowadzają do wrzenia płyn hamulcowy, lecz także wymagają maksymalnego wysiłku od kierowcy. Volkswagen Polo R WRC bezapelacyjnie udowodnił swoją wytrzymałość także w tych warunkach, podobnie jak kierowcy Volkswagena.
Rallye Mexico odbył się w środkowym Meksyku a jego trasa przebiegała w pobliżu miast León, Guanajuato i Silao. Na odcinkach specjalnych dominował drobny szuter i pył. 23 oesy miały łączną długość 394,88 kilometrów i leżały na wysokości między 2671 a 1795 m n.p.m.

Sébastien Ogier w Polo R WRC wygrał Rajd Meksyku

Polo R WRC bez problemu podołał ekstremalnym warunkom
Wysokość prawie 2700 m n.p.m. na jakiej rozgrywane były odcinki specjalne, oznacza spadek mocy nawet o 30%. Inżynierowie Volkswagena starannie przygotowali się do tego wyjątkowego zadania i dostosowali 315-konny silniki Polo R WRC do wysokości, z jakimi musiał zmierzyć się w Meksyku. Tym samym dział Motorsport wykazał możliwości silników Volkswagena w wyjątkowym miejscu: niedaleko terenów, na których przebiegała trasa odcinków specjalnych, w Silao, koncern Volkswagen otworzył w połowie stycznia 2013 roku swój setny zakład. Produkowane są w nim przede wszystkim silniki na rynek amerykański.

POLECAMY Rajd Meksyku - wyniki III runda RMŚ FIA 2013

Perfekcyjna praca zespołowa podczas rajdu
Zwycięstwo w Rajdzie Meksyku jest zwycięstwem całej załogi Volkswagena. Osiem wizyt w serwisie, ograniczonych czasowo przez regulamin, przebiegało zawsze jak wyuczony w każdym szczególe układ choreograficzny i gwarantowało Sebastiénowi Ogierowi i Jari-Matti Latvali perfekcyjne przygotowanie sprzętu.

W czwartej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2013 oprócz Polo R WRC Jari-Matti Latvali i Sebastiéna Ogiera weźmie w nim udział trzeci Volkswagen, za którego kierownicą zasiądzie Andreas Mikkelsen.

Sébastien Ogier w Polo R WRC wygrał Rajd Meksyku

Wypowiedzi, 4. dzień Rajdu Meksyku
Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #7
"Zaraz na początku rajdu sprawy nie wyglądały dla nas najlepiej, ponieważ na pierwszych metrach w piątek uszkodziliśmy zawieszenie na kamieniu. Potem wypróbowaliśmy kilka rzeczy w samochodzie i pracowałem nad moim stylem jazdy. Pod koniec rajdu czułem się w Polo tak dobrze, jak nigdy przedtem. Teraz lepiej rozumiem ten samochód i dlatego jestem bardzo zmotywowany przed Portugalią. Zdobycie jeszcze jednego punktu w Power Stage to dla mnie naturalnie udane zakończenie."

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #8
"Co za fantastyczne uczucie. Polo R WRC w każdej minucie Rajdu Meksyku zachowywało się idealnie. Bardzo dziękuję za to zespołowi. Zwycięstwo podczas pierwszego startu na szutrze jest czymś wyjątkowym, pozostanie na zawsze w moim sercu i dzisiaj na pewno porządnie je uczcimy. Dzisiaj rano na pierwszym odcinku jechałem bardzo ostrożnie i omijałem każdy kamień. Jednak od połowy znów przyspieszyłem. Naturalnie mamy teraz dużą przewagę w MŚ. Ale przed nami jeszcze dziesięć rajdów."

Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport
"Powiem szczerze: o takim sukcesie w pierwszym rajdzie Polo R WRC na szutrze nawet nie marzyliśmy. Niezwykle starannie przygotowywaliśmy się do Rajdowych Mistrzostw Świata i także w Rajdzie Meksyku nie pozostawiliśmy niczego przypadkowi. Zwycięstwo w Meksyku jest sukcesem całego zespołu, który w ten weekend perfekcyjnie współpracował. Nie tylko na miejscu, ale też w Hanowerze i Wolfsburgu. Umiejętności Sébastiena Ogiera jako kierowcy też nie sposób przecenić: to dzięki niemu od samego początku jechaliśmy po zwycięstwo. Czapki z głów. Jari-Matti Latvala w niczym mu nie ustępuje. Zaraz na początku rajdu miał wielkiego pecha, ale w spektakularny sposób wrócił do rywalizacji i zdobył punkt za Power Stage. Należy mu się za to wielki szacunek. Uszkodzone przez niego zawieszenie pokazało, że możemy jeszcze bardziej udoskonalić Polo R WRC."

POLECAMY Ogier i Ingrassia wygrali Rajd Szwecji samochodem Polo R WRC

źródło: Volkswagen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3832
Zdjęcia: 13140
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

19 Mar 2013, 23:05

Chyba tylko jakiś pech w stylu Latvali może im zaszkodzić. Po takim czasie przygotowań pewnie z dozą pokory podchodzili w rywalizacji, ale przypuszczam, że po cichu liczyli na walkę o podium. Niemcy po prostu nie odpuszczają i jak coś robią to jak tylko potrafią najlepiej.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290