16 wygranych odcinków specjalnych, trzy i pół minuty przewagi: trzeci rajd w sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zakończył się zwycięstwem Sébastiena Ogiera (F) jadącego Volkswagenem Polo R WRC. Wraz z pilotem Julienem Ingrassia (F) Ogier od początku zdominował rajd i odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie, po Rajdzie Szwecji. Z wyjątkiem siedmiu z dwudziestu trzech OS-ów, wszystkie pozostałe duet Volkswagena rozstrzygnął na swoją korzyść i udowodnił doskonałą formę. Dzięki Ogierowi Polo R WRC z ósmym numerem startowym na każdym odcinku specjalnym znajdowało się wśród najlepszych czterech samochodów. Kropką nad "i" był najlepszy czas Ogiera w tak zwanym Power Stage, a tym samym trzy dodatkowe punkty w klasyfikacji Rajdowych MŚ.
Jari-Matti Latvala/ Miikka Anttila (FIN/FIN) w drugim Polo R WRC również pokazali, co potrafią. Po tym, jak drugiego dnia rajdu po kilku metrach i wielkim pechu musieli przerwać jazdę, w sobotę i niedzielę w spektakularny sposób powrócili do rywalizacji. Trzeciego i czwartego dnia Finowie aż sześć razy zmieścili się w trójce załóg z najlepszymi czasami. Prawdziwy majstersztyk w wykonaniu Latvali mogliśmy podziwiać na Power Stage: z trzecim czasem zdobył dodatkowy punkt w klasyfikacji rajdowej, mimo że musiał wyjechać na szutrową trasę jako pierwszy i ją "przetrzeć".
Ludzie i sprzęt doskonale przygotowani na Meksyk i upały Z temperaturami w okolicach 30 stopni Rajd Meksyku nie tylko pod względem sportowym należy do najgorętszych rajdów w sezonie MŚ. Charakterystyka odcinków z długimi zjazdami z dużych wysokości i upał nie tylko doprowadzają do wrzenia płyn hamulcowy, lecz także wymagają maksymalnego wysiłku od kierowcy. Volkswagen Polo R WRC bezapelacyjnie udowodnił swoją wytrzymałość także w tych warunkach, podobnie jak kierowcy Volkswagena. Rallye Mexico odbył się w środkowym Meksyku a jego trasa przebiegała w pobliżu miast León, Guanajuato i Silao. Na odcinkach specjalnych dominował drobny szuter i pył. 23 oesy miały łączną długość 394,88 kilometrów i leżały na wysokości między 2671 a 1795 m n.p.m.
Polo R WRC bez problemu podołał ekstremalnym warunkom Wysokość prawie 2700 m n.p.m. na jakiej rozgrywane były odcinki specjalne, oznacza spadek mocy nawet o 30%. Inżynierowie Volkswagena starannie przygotowali się do tego wyjątkowego zadania i dostosowali 315-konny silniki Polo R WRC do wysokości, z jakimi musiał zmierzyć się w Meksyku. Tym samym dział Motorsport wykazał możliwości silników Volkswagena w wyjątkowym miejscu: niedaleko terenów, na których przebiegała trasa odcinków specjalnych, w Silao, koncern Volkswagen otworzył w połowie stycznia 2013 roku swój setny zakład. Produkowane są w nim przede wszystkim silniki na rynek amerykański.
Perfekcyjna praca zespołowa podczas rajdu Zwycięstwo w Rajdzie Meksyku jest zwycięstwem całej załogi Volkswagena. Osiem wizyt w serwisie, ograniczonych czasowo przez regulamin, przebiegało zawsze jak wyuczony w każdym szczególe układ choreograficzny i gwarantowało Sebastiénowi Ogierowi i Jari-Matti Latvali perfekcyjne przygotowanie sprzętu.
W czwartej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2013 oprócz Polo R WRC Jari-Matti Latvali i Sebastiéna Ogiera weźmie w nim udział trzeci Volkswagen, za którego kierownicą zasiądzie Andreas Mikkelsen.
Wypowiedzi, 4. dzień Rajdu Meksyku Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #7 "Zaraz na początku rajdu sprawy nie wyglądały dla nas najlepiej, ponieważ na pierwszych metrach w piątek uszkodziliśmy zawieszenie na kamieniu. Potem wypróbowaliśmy kilka rzeczy w samochodzie i pracowałem nad moim stylem jazdy. Pod koniec rajdu czułem się w Polo tak dobrze, jak nigdy przedtem. Teraz lepiej rozumiem ten samochód i dlatego jestem bardzo zmotywowany przed Portugalią. Zdobycie jeszcze jednego punktu w Power Stage to dla mnie naturalnie udane zakończenie."
Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #8 "Co za fantastyczne uczucie. Polo R WRC w każdej minucie Rajdu Meksyku zachowywało się idealnie. Bardzo dziękuję za to zespołowi. Zwycięstwo podczas pierwszego startu na szutrze jest czymś wyjątkowym, pozostanie na zawsze w moim sercu i dzisiaj na pewno porządnie je uczcimy. Dzisiaj rano na pierwszym odcinku jechałem bardzo ostrożnie i omijałem każdy kamień. Jednak od połowy znów przyspieszyłem. Naturalnie mamy teraz dużą przewagę w MŚ. Ale przed nami jeszcze dziesięć rajdów."
Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport "Powiem szczerze: o takim sukcesie w pierwszym rajdzie Polo R WRC na szutrze nawet nie marzyliśmy. Niezwykle starannie przygotowywaliśmy się do Rajdowych Mistrzostw Świata i także w Rajdzie Meksyku nie pozostawiliśmy niczego przypadkowi. Zwycięstwo w Meksyku jest sukcesem całego zespołu, który w ten weekend perfekcyjnie współpracował. Nie tylko na miejscu, ale też w Hanowerze i Wolfsburgu. Umiejętności Sébastiena Ogiera jako kierowcy też nie sposób przecenić: to dzięki niemu od samego początku jechaliśmy po zwycięstwo. Czapki z głów. Jari-Matti Latvala w niczym mu nie ustępuje. Zaraz na początku rajdu miał wielkiego pecha, ale w spektakularny sposób wrócił do rywalizacji i zdobył punkt za Power Stage. Należy mu się za to wielki szacunek. Uszkodzone przez niego zawieszenie pokazało, że możemy jeszcze bardziej udoskonalić Polo R WRC."
Chyba tylko jakiś pech w stylu Latvali może im zaszkodzić. Po takim czasie przygotowań pewnie z dozą pokory podchodzili w rywalizacji, ale przypuszczam, że po cichu liczyli na walkę o podium. Niemcy po prostu nie odpuszczają i jak coś robią to jak tylko potrafią najlepiej.
Samsung Safety Truck na drogach - monitory z tyłu na naczepie Samsung Electronics zaprezentował pierwszy prototyp Samsung Safety Truck – pojazdu ciężarowego wyposażonego w technologię służącą zapobieganiu wypadkom drogowym przy wyprzedzaniu. Samsung stara się poprawiać jakość ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.