Polonez Atu plus - deska rozdzielcza i kontrolki

Polonez Atu plus - deska rozdzielcza i kontrolki

27 Cze 2010, 10:01

Witam chodzi mi o instrukcje gdzie jest opisana deska rozdzielcza która kontrolka co pokazuje.Miałem taką instrukcje dostałem wraz z kupnem auta w salonie.Oddając auto do mechanika instrukcja został skradziona z samochodu.Bardzo proszę o podanie linku gdzie jest opis deski rozdzielczej lub instrukcja.
misiu36100
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 27 Cze 2010, 09:47
Miejscowość: Katowice

Re: Polonez Atu plus

27 Cze 2010, 16:03

U góry z prawej i lewej strony są zielone strzałki - to są kierunkowskazy.
Lewa strona od góry - pierwszy rząd od lewej - kontrolka zużycia klocków hamulcowych przednich ( czerwona lub bursztynowa; kółko w nawiasach). Zaświeca się jak klocki hamulcowe będą się kwalifikowały do wymiany. Ale jest z nią jeden problem - jak się juz zaświeci, to nawet po wymianie klocków nie zgaśnie - przepala sie tranzystor, a kupić taki, to problem. Zazwyczaj żaróweczka z tej kontrolki jest wyjęta. Następna to kontrolka oleju ( czerwona ) - działa tak jak w każdym innym samochodzie; trzecia to akumulator ( też działa tak jak w każdym innym samochodzie ). Drugi rząd od góry - pierwsza od lewej - człowieczek z kreską po skosie - kontrolka zapięcia pasów bezpieczeństwa - świeci się po włączeniu zapłonu i nie zgaśnie, dopóki nie zapniesz pasów. Druga to dwie kontrolki jedna pod drugą koloru czerwonego. Zaświecają się jak jest za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku i po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, kontrolka ta świeci się słabym światłem ( jak zaciągniesz hamulec lub jest za mało płynu w zbiorniczku, to się zaświeca mocniejszym światłem ) i gaśnie po uruchomieniu silnika. Trzecia kontrolka ( czerwona ) informuje o niebezpiecznej temp. płynu chłodzącego - jest nieaktywna. W czwartym rzędzie jest jedna, zielona kontrolka - zaświeca się ona po właczeniu przełącznika z lewej strony kierownicy o tym samym symbolu - włącznik ten należy włączyć jak się podłączy przyczepkę do gniazda - uruchamia się wówczas układ, który kontroluje śiatła przyczepki ( o kontroli świateł zewnętrznych będziemy zaraz pisać ). W piatym rzędzie też jest jedna, pomarańczowa kontrolka - jest to kontrolka układu sterowania silnika - zaświeca się po włączeniu zapłonu i po kliku sekundach gasnie ( albo gasnie dopiero po uruchomieniu silnika - juz nie pamiętam jak jest w Polonezie). Jeżeli po uruchomieniu silnika nie gaśnie, albo zaświeca się podczas jazdy, oznacza to, że jest jakiś problem ze sterowaniem silnika - wyskoczył jakiś błąd i silnik przechodzi w pracę w trybie awaryjnym - są podwiększoneobroty silnika, więcej pali i ma małą moc. Jak ta kontrolka się zaświeci, to należy jechać z prędkością nie większą niż 60 km/h i prosto do warsztatu celem odczytania błędu. W szóstym rzędzie równiez jest jedna kontrolka koloru pomarańczowego - zaświeca się po włączeniu stacyjki i gasnie po naciśnięciu na pedał hamulca. Jak nie gaśnie to oznacza to, że któraś żarówka ze świateł stopu jest spalona ( w to wchodzi równiez trzecie światło stopu ). Często też się zdarza, że światła stopu świecą wszystkie, a kontrolka po naciśnięciu pedału hamulca nadal świeci - należy wówczas przweczyścić styki w lampie, na przyłaczu lampy i przeczyścic żarówkę ( od spodu oczywiście ). Świeci się ona, ponieważ jest słaby styk i układ kontrolujący odczytuje to jako spadek mocy pobieranego prądu i sygnalizuje awarię.
Teraz kontrolki z prawej strony. Pierwszy rząd od lewej od góry - kontrolka świateł drogowych ( niebieska ), kontrolka świateł pozycyjnych ( zielona ), kontrolka siateł mijania ( zielona ). Drugi rząd to kontrolka świateł przeciwmgłowych tylnych ( pomarańczowa ), kontrolka podgrzewania siedzeń ( pomarańczowa ) - nieaktywna ( można ją podłączyć jak się położy na fotele matę podgrzewającą - ja tak miałem ), i ogrzeanie tylnej szyby ( pomarańczowa ). Trzeci rząd to jedna, zielona kontrolka oznaczająća włączenie świateł przeciwmgłowych przednich. W czwartym rzędzie jest czerwona kontrolka, która miga jak się włączy siatła awaryjne. W piątym rzędzie jest kontrolka rezerwy paliwa.
Na środku zestawu wskaźników u samego dołu są trzy malutkie kontrolki - działaja tylko dwie - druga od lewej koloru czerwonego - oznacza włączony immobilizer ( jeżeli jest ) ,a trzecia, koloru pomarańczowego, jak się zaświeci, to oznacza to, że się przepaliła któraś z żarówek oświetlenia zewnętrznego ( postojowa, mijania, drogowa, przeciwmgielna, tablicy rejestracyjnej bądz w przyczepce ( i tu wracamy do tej kontrolki w trzecim rzędzie z prawej strony - jak jest włączony włacznik z lewej strony kierownicy od przyczepki i świeci się zielona kontrolka podłączenia przyczepki ( trzeci rząd prawa strona ) to układ kontroluje również światła przyczepki. Ale musi być podłaczona przyczepka. Włączenie tego włącznika bez podłączonej przyczepki powoduje złą pracę kierunkowskazów i swiateł stopu. I to tyle.
Po właczeniu stacyjki zaświecić się muszą kontrolki - kontrolka sterowania silnika ( pomarańczowa - lewa strona czwarty rząd ), kontrolka świateł hamowania ( pomarańczowa - lewa strona piąty rząd ), kontrolka ciśnienia oleju czerwona ( lewa strona pierwszy rząd druga kontrolka ) oraz kontrolka czerwona akumulatora obok kontrolki oleju. Po uruchomieniu silnika wszystkie kontrolki gasną, oprócz kontrolki świateł hamowania, która gaśnie jak już pisałem po naciśnięciu pedału hamulca.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dragster JET CAR PREDATOR Dragster JET CAR PREDATOR
    Francuski samochód Jet Car Predator ma aż 6000 KM i silnik odrzutowy. Poniżej przedstawiamy specyfikację techniczną. Nazwa : Dragster JET CAR PREDATOR Silnik : Amerykański Turbojet z samolotów myśliwskich. Typ ...
    Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale 1963 rok Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale 1963 rok
    Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale miała silnik z dwoma wałkami rozrządu o pojemności 1600 cm3 - wersji samochodu o tej samej nazwie - Giulietty, zaprojektowanej przez Franco Scaglione dla firmy Bertone na nadwoziu z krótkim ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Autosacrum 2009
      GTP Light
      MINI Clubman Bond Street, tył