Dwa egzemplarze Audi R18 e-tron quattro na FIA WEC, Bahrajn

Dwa egzemplarze Audi R18 e-tron quattro na FIA WEC, Bahrajn

07 Paź 2012, 13:15

Od następnej rundy FIA WEC w Bahrajnie w wyścigach wezmą udział dwa egzemplarze Audi R18 e-tron quattro. Będzie to pierwszy start prototypowego pojazdu marki Audi na piaskach pustyni. Jazda nocą i wysokie temperatury to ogromne wyzwanie dla zespołów Audi.

Image

Rywalizacja obu zespołów Audi w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC), rozgrywanych pod egidą Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), dostarcza fanom sportu motorowego sporo emocji. Całkowitą równość szans zapewni obu ekipom nowa strategia, która wejdzie w życie od szóstego z ośmiu wyścigów tego sezonu. Tym razem odbędzie się on 29 września, na torze w Bahrajnie. Zgodnie z przyjętą przez Audi koncepcją, od tego wyścigu markę reprezentować będą dwa pojazdy hybrydowe.

Audi rozpoczęło tegoroczny sezon wyścigów długodystansowych wystawiając do walki dwa, różne typy pojazdów. Audi R18 ultra to konwencjonalnie napędzany prototyp wyścigowy z silnikiem wysokoprężnym TDI, natomiast model R18 e-tron quattro - to pierwszy samochód wyścigowy marki Audi o napędzie hybrydowym, stanowiący zapowiedź nowej epoki. Oba typy pojazdów mają swoje mocne strony, co wielokrotnie potwierdzały w trakcie wzajemnej rywalizacji. Model R18 e-tron quattro zapisał się w historii jako pierwsza jednostka hybrydowa, która wygrała dwudziestoczterogodzinny wyścig w Le Mans, a zaraz potem także sześciogodzinny maraton w Silverstone.

Image

Audi R18 ultra zanotowało na swoim koncie zwycięski debiut w Spa. To wyścigowe auto, napędzane konwencjonalnym silnikiem diesla, pokazało również niedawno swój potencjał w Brazylii. Zasiadający za jego kierownicą Lucas di Grassi ustanowił rekord okrążenia w piątej rundzie WEC.

Mimo to, szereg argumentów przemawia za zmianą strategii startów Audi. Podczas gdy Audi R18 ultra jest bezkonkurencyjne w pojedynczych okrążeniach, model R18 e-tron quattro ujawnia swoje atuty na torach o określonych uwarunkowaniach topograficznych i w trakcie wyprzedzania innych samochodów. Koncern Audi jest przekonany o tym, że przyszłość motoryzacji należy do napędu hybrydowego i wobec powyższego jego inżynierowie skoncentrują się teraz w pełni na pracach nad autami wyścigowymi z napędem elektrycznym. Oprócz zebranych na tym polu doświadczeń w drugiej połowie sezonu, decyzja ta pozwoli także na wyrównanie szans obu ekip. Zespół z numerem startowym "1", w składzie Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer, po dwóch zwycięstwach odniesionych w tym sezonie na Audi R18 e-tron quattro, znajdują się w czołówce klasyfikacji zespołów WEC. Szkocko – duński duet Tom Kristensen/Allan McNish jest sklasyfikowany z wynikiem gorszym jedynie o 7,5 punktu i również ma szanse na pozostałe jeszcze do zdobycia 78 punktów. Zawodnicy ci, występujący z numerem startowym „2“, w Bahrajnie będą ponownie ścigać się pojazdem z napędem hybrydowym. Dotychczas już dwukrotnie korzystali z hybrydy R18 e-tron quattro – podczas wyścigów w Spa i w Le Mans.

POLECAMY Audi mistrzem świata po czwartym zwycięstwie w sezonie

Audi Sport Team Joest czeka spore wyzwanie, które – dzięki konsekwentnie wprowadzanym ulepszeniom i zaangażowaniu Audi – będzie z pewnością łatwiejsze do podjęcia. Po przetransportowaniu aut wyścigowych z Ameryki Południowej, napęd Audi R18 z numerem "2" zostanie w Bahrajnie przerobiony z konwencjonalnego na hybrydowy, a nadwozie – zyska całkowicie nowe oznakowanie.

W Bahrajnie zespoły stawią czoła ekstremalnym warunkom. Wyścig rozegrany zostanie w sercu pustyni, na torze Sakhi wybudowanym w 2004 r, położonym na południe od stolicy Manama. Wysokie temperatury, duża wilgotność powietrza i drobinki piasku stanowią nie lada utrudnienie, i dla ludzi, i dla pojazdów. Etap w Bahrajnie to dla pięciu kierowców testowych Audi Sport Team Joest spora niewiadoma. Czas trwania szóstego w tym sezonie etapu wyścigów wyznaczono na godziny od 16.00 do 22.00 czasu lokalnego, co oznacza, że większa jego część odbędzie się po zmierzchu.

Kibicom pozostającym w domu Audi zapewni (podobnie jak w przypadku wszystkich innych wyścigów WEC) szczegółowe relacje: w Internecie, na stronie www.audi-liveracing.com dostępna będzie sześciogodzinna relacja z wyścigu, ujęcia z perspektywy kokpitu kierowcy i raporty podsumowujące zmagania. Aplikacje dla iPhone'a i Androida umożliwią dostęp do relacji z mistrzostw WEC – z pomocą live tickerów (pasków informacyjnych), aktualnych wiadomości, zdjęć i zestawień wyników. Aktualne informacje dla fanów wyścigów motorowych będą również dostępne na Facebooku i Twitterze.

źródło: Audi


Ostatnio podbity przez Redakcja, 07 Paź 2012, 13:15
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2557
Zdjęcia: 9486
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota C-HR będzie pierwszym samochodem elektrycznym Toyoty w Chinach Toyota C-HR będzie pierwszym samochodem elektrycznym Toyoty w Chinach
    Do 2020 roku Toyota wprowadzi na chiński rynek 10 nowych zelektryfikowanych modeli. Na targach motoryzacyjnych w Pekinie marka zaprezentowała Corollę i Levina w wersji plug-in hybrid, które zadebiutują w Chinach w ...
    Silniki VEA z przełomową technologią wtrysku paliwa: Volvo Silniki VEA z przełomową technologią wtrysku paliwa: Volvo
    VEA (Volvo Engine Architecture) to nowa rodzina silników czterocylindrowych, która pojawi się w ofercie Volvo pod koniec 2013 roku. Obejmie ona zarówno jednostki benzynowe, jak i Diesle. W jednostkach ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Lexus LS600hL, bok
      Opel Astra, Wargirls WPP
      Fiat Cinquecento, alufelgi
      Toyota Auris, wnętrze, 2015