Renault Laguna III GT 2.0T + LPG, dwa egzemplarze

19 Lut 2016, 20:02

Dzień dobry,

oglądałem dzisiaj Renault Lagunę III GT z instalacją LPG firmy PRINS.
Wynik badania składu spalin na LPG to:

Pomiar 1 (Pomiar 2 - po mocniejszym dodaniu gazu):

CO - 0 (0)
CO2 - 13.7% (11.4%)
HC - 27 ppm (1 ppm)
O2 - 0.34% (3.56%)
LAMBDA - 1.016 (1.219)

Mogę prosić o ocenę wyników badania składu spalin?

Drugą lagunę będę oglądał jutro. Od właściciela dostałem specyfikację:

Parownik - KME/Automatic SILVER GOLD
Zawór odcinający- Valtek SrL
Zbiornik - Bormech
Wielozawór - TOMASETTO AT02
Obudowa wielozaworu - Bormech DT-01.09
Wtryskiwacze - Hana H2000
Jednostka sterująca - LPG Tech 224 OBD
Przewody - elastyczne FARO
Filtr gazu - ZWM Czaja FL03

Mogę prosić o ocenę tej specyfikacji? laguna ma silnik 2.0 z turbosprężarką o mocy 204 KM.

Pozdrawiam
Ufok
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 06 02 1982
Auto: Scenic II 1.9 dCi

19 Lut 2016, 20:54

Jeżeli chodzi o pierwsze auto to są odczyty tylko z biegu jałowego wygląda to dobrze musisz jednak pamiętać że prince jest bardzo drogą instalacja w serwisie oczywiście jeżeli wszystko działa to jest super gorzej jak trzeba coś w niej wymienić. Warsztatów znających się na tej instalacji też nie ma za dużo.
Co do drugiego auta widzę że masz podane podzespoły z homologacji pytanie tylko czy faktycznie to jest zamontowane i ile km już ma przejechana owa instalacja. Ja zdecydowanie szukał bym auta bez instalacji i zamontował samemu tzn w warsztacie gdzieś w twojej okolicy który zna się na rzeczy. Niby przedrażasz w ten sposób ale co nowa instalacja to nowa i gwarancja na nią zawsze jest. Warsztatu możesz poszukać na ekspertlpg.pl
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Lut 2016, 20:56

Zdaję sobie sprawę, że jest to najlepsze wyjście, jednak spośród niewielu dostępnych na rynku GT'ków, te dwie laguny są blisko mnie i spełniają moje kryteria zakupu.
Laguna nr 1 po badaniu spalin kosztuje 37 tysięcy złotych. Laguna druga, której specyfikację podałem kosztuje 32 tysiące.

Oba te samochody mieszczą się w moim budżecie i w razie kłopotów mogę zamontować zupełnie nową instalację, szczególnie w modelu za 32 tysiące.
Ufok
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 06 02 1982
Auto: Scenic II 1.9 dCi

19 Lut 2016, 21:01

To jak uważasz tylko za wszystkie modyfikacje istniejącej już instalacji płaci się jak za zboże, niestety nikt nie lubi poprawiać po kimś dlatego to tak kosztuje.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Lut 2016, 21:04

Jeżeli chodzi o auta z Turbo dobrze jakby warsztat miał dostęp do hamowni ale to raczej tylko producenci posiadają taki wypas. Dobrze jakby gazownik posiadał sonde AFR do regulacji.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota AA 1936 rok
    Napędzana 3,4-litrowym silnikiem z 6 cylindrami Toyota AA była pierwszym samochodem tego producenta. Prototyp wybudowany w domowych warunkach został zaprezentowany podczas pokazów w Tokio. Razem z modelem AA premierę ...