Renault Laguna III GT 2.0T + LPG, dwa egzemplarze

19 Lut 2016, 19:02

Dzień dobry,

oglądałem dzisiaj Renault Lagunę III GT z instalacją LPG firmy PRINS.
Wynik badania składu spalin na LPG to:

Pomiar 1 (Pomiar 2 - po mocniejszym dodaniu gazu):

CO - 0 (0)
CO2 - 13.7% (11.4%)
HC - 27 ppm (1 ppm)
O2 - 0.34% (3.56%)
LAMBDA - 1.016 (1.219)

Mogę prosić o ocenę wyników badania składu spalin?

Drugą lagunę będę oglądał jutro. Od właściciela dostałem specyfikację:

Parownik - KME/Automatic SILVER GOLD
Zawór odcinający- Valtek SrL
Zbiornik - Bormech
Wielozawór - TOMASETTO AT02
Obudowa wielozaworu - Bormech DT-01.09
Wtryskiwacze - Hana H2000
Jednostka sterująca - LPG Tech 224 OBD
Przewody - elastyczne FARO
Filtr gazu - ZWM Czaja FL03

Mogę prosić o ocenę tej specyfikacji? laguna ma silnik 2.0 z turbosprężarką o mocy 204 KM.

Pozdrawiam
Ufok
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 06 02 1982
Auto: Scenic II 1.9 dCi

19 Lut 2016, 19:54

Jeżeli chodzi o pierwsze auto to są odczyty tylko z biegu jałowego wygląda to dobrze musisz jednak pamiętać że prince jest bardzo drogą instalacja w serwisie oczywiście jeżeli wszystko działa to jest super gorzej jak trzeba coś w niej wymienić. Warsztatów znających się na tej instalacji też nie ma za dużo.
Co do drugiego auta widzę że masz podane podzespoły z homologacji pytanie tylko czy faktycznie to jest zamontowane i ile km już ma przejechana owa instalacja. Ja zdecydowanie szukał bym auta bez instalacji i zamontował samemu tzn w warsztacie gdzieś w twojej okolicy który zna się na rzeczy. Niby przedrażasz w ten sposób ale co nowa instalacja to nowa i gwarancja na nią zawsze jest. Warsztatu możesz poszukać na ekspertlpg.pl
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Lut 2016, 19:56

Zdaję sobie sprawę, że jest to najlepsze wyjście, jednak spośród niewielu dostępnych na rynku GT'ków, te dwie laguny są blisko mnie i spełniają moje kryteria zakupu.
Laguna nr 1 po badaniu spalin kosztuje 37 tysięcy złotych. Laguna druga, której specyfikację podałem kosztuje 32 tysiące.

Oba te samochody mieszczą się w moim budżecie i w razie kłopotów mogę zamontować zupełnie nową instalację, szczególnie w modelu za 32 tysiące.
Ufok
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 06 02 1982
Auto: Scenic II 1.9 dCi

19 Lut 2016, 20:01

To jak uważasz tylko za wszystkie modyfikacje istniejącej już instalacji płaci się jak za zboże, niestety nikt nie lubi poprawiać po kimś dlatego to tak kosztuje.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Lut 2016, 20:04

Jeżeli chodzi o auta z Turbo dobrze jakby warsztat miał dostęp do hamowni ale to raczej tylko producenci posiadają taki wypas. Dobrze jakby gazownik posiadał sonde AFR do regulacji.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Yeti Adventure - wersja limitowana
    SKODA wprowadziła na rynek limitowaną wersję modelu Yeti – Adventure. Samochód bazuje na wariancie Ambition i dostępny jest ze wszystkimi silnikami. Model Yeti Adventure to kontynuacja oferty wersji specjalnych, ...
    Audi A8 hybrid
    Audi A8 łączy wydajność hybrydowego silnika sześciocylindrowego ze zużyciem paliwa motoru czterocylindrowego. Jednostka 2.0 TFSI wespół z silnikiem elektrycznym generują 180 kW (245 KM) mocy. Maksymalny moment obrotowy ...