Laguna III Hatchback 2.0T czy civic 9 ?

18 Gru 2016, 23:22

witam, mam dylemat i chciałbym poznać Wasze zdania, -chcę kupić auto na kilka lat, jestem osobą na tyle rozsądną że przy wyborze auta kieruję się niską awaryjnością i tanim kosztem utrzymania, mój typ od jakiegoś czasu to civic 1.8 , używany tak ok 2-3 letni , tylko nadarzyła się okazja kupić lagunę 2.0 turbo 205koni z 2008 roku 180 tyś przebiegu, bardzo mi się podoba te auto, oczywiście wsadził bym gaz , tylko czy to nie pchanie się w kłopoty i wydatki skoro można kupić prawie nową bezawaryjną hondę ?
toom
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 15 05 1980
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: clio/fabia
Silnik: 1.2 16v /sdi
Rok produkcji: 2003

18 Gru 2016, 23:27

Laguna to segment wyżej więc wiadomo, że koszty utrzymania będą większe (ale cen zakupu mniejsza), do tego masz sporo większą moc. Civic będzie prawie nowy więc prawdopodobnie wymiany spowodowane zużyciem podzespołów przynajmniej na początku Cię ominą.
Sam musisz zdecydować, wszystko wg. potrzeb
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5642
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Gru 2016, 10:54

Ta laguna to wersja GT,z manualną skrzynią. Jeżeli auto jest zadbane,to nawet się nie zastanawiaj. Auto naprawdę dopracowane,drogie w utrzymaniu nie jest,więc bez obaw. Z odsprzedażą nie będziesz miał problemu bo te wersje są bardzo cenione i zadbane auto praktycznie zaraz schodzi.
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: POZNAŃ

19 Gru 2016, 11:02

Te 2-3 letnie Civici osiągają absurdalne ceny - widziałem ostatnio 3-latka wystawionego za ponad 60 tysięcy, kompletnie bez sensu płacić tyle za używanego kompakta, skoro nowy potrafił kosztować po rabatach i negocjacjach troszkę ponad 70 tysięcy. To dopracowane auto, ale nie sądzę, żeby specjalnie różniło się trwałością od konkurencji (no może silnik jest tu mocnym punktem pod tym względem, chociaż trzeba wziąć pod uwagę to, że jest bardzo męczący jeśli chce się tym autem pojeździć nieco szybciej) - jak coś jest w miarę świeże to zazwyczaj się nie psuje, niezależnie od marki. Nie wierz w mity o japońskiej bezawaryjności - to auto produkowane w Europie, posiadające europejską elektronikę i bardzo dużo innych podzespołów i z upływem lat będzie się psuło jak każde inne auto, tyle, że tu naprawy będą droższe niż np. w takim Renault. Jeśli Civic 9 to tylko nowy z salonu.
Ja bym brał Lagunę - udany model, będzie o wiele tańsza, przyjemniej się tym jeździ (turbo!), jest znacznie wygodniejsza, silnik bardzo dobrze znosi LPG i mimo wyższego segmentu nie powinna być dużo droższa w serwisie (zresztą zostanie Ci w portfelu mnóstwo kasy - nawet jeśli będzie się tam sypało wszystko po kolei to na naprawy nie wydasz przecież 30k). Ja bym jednak szukał takiej Renówki w automacie - skrzynka jest tam pancerna i odpada Ci problem z dwumasą i sprzęgłem (nie są awaryjne, ale zawsze to niższy koszt utrzymania, bo kiedyś trzeba byłoby je wymienić). Minus - utrata wartości, ale jeśli szukasz samochodu na lata to nie ma czym się martwić.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2757
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

19 Gru 2016, 11:13

łysy30 napisał(a):Ja bym jednak szukał takiej Renówki w automacie

W automacie wychodzą już słabsze wersje,a ten gtek jak jest sprawdzony to naprawdę warto.
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: POZNAŃ

19 Gru 2016, 11:23

alfa145boxer napisał(a):W automacie wychodzą już słabsze wersje,a ten gtek jak jest sprawdzony to naprawdę warto.


Wiem, z drugiej strony jeśli dużą rolę grają koszty to warto rozważyć te słabsze wersje. Oczywiście masz rację co do GT - jeśli to pewny egzemplarz to nic tylko brać.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2757
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid - test spalania
    Rzeczywiste średnie zużycie paliwa w teście What Car: 5,43 l/100 km Główne zalety nieco mniejszej od RAV4 Hondy CR-V Hybrid to wysoki komfort podróżowania, dużo przestrzeni dla pasażerów i oczywiście ...
    56. Rajd Barbórka - prawdziwe rajdowe klasyki
    W piątek (30.XI) i w sobotę (1.XII) już po raz 56. odbędzie się słynny Rajd Barbórka. Na starcie rywalizacji obok nowoczesnych konstrukcji staną również prawdziwe rajdowe klasyki od Toyoty, Subaru czy Lancii. ...

  • 21 Gru 2016, 14:06

    byłem oglądać lagunę, auto wyjątkowo zadbane, tylko że to nie mój klimat, nie czułem jedności z tym autem, może dlatego że ostatnie moje auta to WAGi :D dlatego znów pomyślałem o tym koncernie, silniki TSI odpada więc pomyślałem o 2.0 TDI CR z 2009 przebieg 110tyś tylko obawiam się że to proszenie się o kłopoty :(
    toom
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Prawo jazdy: 15 05 1980
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: clio/fabia
    Silnik: 1.2 16v /sdi
    Rok produkcji: 2003

    21 Gru 2016, 20:51

    Ja bym obstawiał, że przy tym 2,0 TDI będzie 210tys. a nie 110tys. km
    Wadliwą pompę oleju wyeliminowano pod koniec 2009r.
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15173
    Zdjęcia: 453
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    25 Gru 2016, 01:07

    a jeśli 2.0 tdi z 2009 roku, czyli pewnie wadliwa pompa, to w takim razie co zrobić ? odpuścić sobie auto z tego rocznika ?
    toom
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Prawo jazdy: 15 05 1980
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: clio/fabia
    Silnik: 1.2 16v /sdi
    Rok produkcji: 2003

    25 Gru 2016, 10:41

    Pompę można wymienić na nową mam nadzieję, że poprawioną.
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15173
    Zdjęcia: 453
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010
     
    • Warto przeczytać