Audi mistrzem świata po czwartym zwycięstwie w sezonie

30 Sie 2012, 23:58

Wspaniałe wyniki Audi w połowie sezonu: technologia hybrydowa Audi R18 e-tron quattro wyszła zwycięsko z emocjonującej walki pomiędzy różnymi koncepcjami samochodów wyścigowych, jaką mogliśmy podziwiać podczas czwartej rundy rozgrywanych pod egidą FIA Mistrzostw Świata na Długich Dystansach (WEC). Wygrywając wyścig 24h w Le Mans w czerwcu bieżącego roku samochód marki Audi zapisał się w historii sportu motorowego jako pierwszy zwycięski pojazd hybrydowy, teraz auto to odniosło kolejne zwycięstwo. Oba te triumfy są zasługą tria Marcelo Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer, jadącego zwycięskim autem o numerze startowym 1.

Zdjęcie

Jak pokazały to jednoznacznie Mistrzostwa Świata na Długich Dystansach (WEC) – Audi tworzy samochody o najlepszych parametrach technicznych. Podczas sześciu godzin wyścigu zawodnicy Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer potrzebowali jedynie sześciu pit-stopów – o dwóch mniej niż uplasowani na drugim miejscu Nicolas Lapierre, Kazuki Nakajima i Alexander Wurz, jadący innym samochodem hybrydowym. Wynik ten jest szczególnie godny uwagi, gdyż zwycięskie Audi decyzją kierownictwa wyścigów zmuszone było do odbycia kary stop&go. Przyczyną był udział Benoît Tréluyer w nieszczęśliwym wypadku z udziałem innego samochodu GT, na krótko przed końcem jednej trzeciej części wyścigu. Z tego powodu pojazd trójki zwycięzców z Le Mans stracił 32 s. Pomimo tego zachował do samej mety przewagę, aż 55 sekund!

Zdjęcie

Oprócz tego zwycięstwa Audi ma też inną przyczynę do świętowania. Do marki z Ingolstadt należy (na razie jeszcze nieoficjalnie) pierwsze miejsce w Mistrzostwach Producentów (WEC). To pierwszy tytuł mistrza świata dla Audi od czasu zdobycia w latach 1982-1984 czterech tytułów w Rajdowych Mistrzostwach Świata i od triumfu w rozgrywanych pod egidą FIA Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych w 1995 r.

Natomiast emocje wśród kierowców wzrosły po nieoczekiwanej zmianie liderów. Dzięki swojemu drugiemu zwycięstwu ekipa Fässler/Lotterer/Tréluyer po raz pierwszy w sezonie objęła prowadzenie w klasyfikacji generalnej. W połowie sezonu prowadzą oni niewielką różnicą 4,5 punktów, spychając tym samym na drugie miejsce dotychczasowych liderów - Toma Kristensena i Allana McNisha.

Zdjęcie

Reprezentujący Audi duńsko-szkocki duet miał w zmaganiach w Silverstone dużego pecha. W wyniku jednego nieplanowanego postoju w boksie, kierowcy jadący Audi R18 ultra, musieli zadowolić się trzecim miejscem. Parę minut po tym gdy McNish zasiadł za kierownicą, przebicie opony prawego tylnego koła zmusiło go do jej wymiany. Wskutek tego zdarzenia, Audi napędzane silnikiem V6-TDI zaraz na początku straciło jedno okrążenie i w ten sposób szansę, by zająć w wyścigu samochodów studyjnych pierwsze miejsce. Mimo to samochód przejechał linię mety jedynie z 19 sekundami straty w stosunku do sklasyfikowanej na drugim miejscu Toyoty.

POLECAMY Podwójne zwycięstwo Audi podczas inauguracji MŚ FIA

Już za trzy tygodnie kolejne emocje: Audi wystartuje w piątej rundzie Mistrzostw Świata na Długich Dystansach. W São Paulo duet kierowców w osobach Allana McNisha i Toma Kristensena zostanie wzmocniony przez brazylijskiego zawodnika, Lucasa di Grassi.

źródło: Audi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3787
Zdjęcia: 13086
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator - prawo jazdy kat. "B" + przyczepa
    Jak ciężką mogę ciagnąć przyczepę mając prawo jazdy kategorii"B"? Czy mogę jechać z przyczepą kempingową? Czy przyczepa musi posiadać hamulec najazdowy? Jak policzyć czy jazda z przyczepą jest zgodna z prawem?
    Zimowa Szkoła Bezpieczeństwa
    Jazda w zimowych warunkach wymaga od kierowcy większych umiejętności, a także odpowiedniego wyposażenia samochodu w opony, które zapewnią maksymalną możliwą przyczepność. Od kilku lat toczy się dyskusja, czy warto ...