Pomoc jakie auto wybrać ok 40 tyś.

16 Sie 2016, 13:35

Witam proszę o pomoc przeglądam oferty samochodów i noszę się z zamiarem zmiany auta .
Do tej pory moim wozidełkiem była zafira b lecz auto duzo za duże na moje potrzeby a że w większości czasu przebywam za granicami Polski diesel u naszych szwabskich sąsiadów jest drogi w utrzymaniu .
Średni przebieg km na rok ok 34 40 tys .... wiekszość jest to trasa około 7 km do i z pracy wiec jak wiadomo i to równiez jest morderstwem dla diesla .
Raz na 2 miesiące wyjazd do pl ok 900 km w jedna stronę.

Auto ma być w miare tanie w utrzymaniu
najlepiej benzyna
co do reszty wymagań brak jakich kolwiek obiekcji co ma mieć a co nie ....

Z moich typów które brałem pod uwage

Honda Civic ( mała cięzko sie zapakowac w dwie osoby ale silniki dobre )

Renault Megane 3 ( coupe piękne .... problem jak w hondzie i silnik na który patrzyłem to tce 180 jak mi wiadomo turbo i dwumasa )

hyundai i 30 i kia ceed ( wersje po lifcie w kombi tylko jakie silniki ???
kamiilZygmunt
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Brak

16 Sie 2016, 13:53

Ale to będziesz rejestrował na niemieckie tablice? - kupno w Niemczech?

Civic ma jeden z większych kufrów w swojej klasie, ale też trochę ciężko, bo masz budżet trochę jakby za mały na IX generację, 1.8. A VIII generacja już trochę lat ma.

Ale to byś chyba musiał na spokojnie przemyśleć czy w końcu zmieścicie się w kompakta / czy nie.

No i jaki silnik, jaka moc ... bo piszesz, że tani w utrzymaniu, to Mazda 3 1.6 105 koni, na łańcuszku, spala w trasie do PL (z Niemiec) ok. 8l/100km przy 140km/h autostradowej jazdy, ale taki silnik może nie odpowiadać każdemu.

Jaką moc silnika byś chciał mieć?

Znajoma ma i30 II z 1.6 GDI 135 koni, trochę tych koni nie czuć, ale podatek za niego jest niski, bo katalogowe spalanie ma 5l/100km (ładnie podkoloryzowali), także podatek za niego jest niski (chociaż nie wiem od czego podatek drogowy zależy w Niemczech, od spalania, czy pojemności?). Tylko układ kierowniczy trochę sztuczny. Z drugiej strony - można dostać nieźle wyposażony egzemplarz w dobrej cenie. Do tego jest na łańcuszku.
Inny znajomy ma Cee'd kombi II, z wyglądu jakoś lepiej ta bryła kombi wygląda, ale w środku, materiały - dla mnie bardziej i30 przemawia. Siedzenia z przodu też jakieś dziwne, mnie się źle siedzi.
tomekdk
 

16 Sie 2016, 14:04

Podatek jest naliczany od spalania pojemnosci jak i zastosowanych filtrów wiec .... oni maja swoje obliczenia

Wracając do hondy IX widziałem ogladałem lecz no nie ukrywajmy droga
Auto tak blachy de

Przykładowy który oglądałem wczoraj i jest to co mówisz nie czuć zbytno tej mocy wiadomo jak sie go wykreciło to dawał rade ale ...

[link do mobile.de wygasł]
kamiilZygmunt
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Brak

16 Sie 2016, 14:14

Ta, która zapodales, ma inny silnik, 120-konny.
Gdi to bezpośredni wtrysk, i ma 135 koni.
Zwracaj uwage na detale, bo w ogloszeniu napisane, ze 2 właścicieli, reimport, miejmy nadzieję, ze nie z Polski ;-)
Trzeba uwazac.

***z telefonu nadaję***
tomekdk
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...