Pomoc w doradzeniu pancerniaka

29 Maj 2020, 22:08

Witam wszystkich. Szukam pancerniaka do 6tys w prostym dieslu coś typu :
-1.9sdi
-1.9tdi 90km
-1.9d psa
-2.0hdi do 2002r
-1.8tddi
-1.7dti itp
-1.9 JTD
-1.9d fiat
-1.4/1.6hdi
To tylko propozycje silników diesla, które wydaja się pancerne jak się czyta i przegląda internet ale czy tak faktycznie jest i co polecacie z listy lub może coś innego ?

Mam już dosyć zajechanych benzyn, przegrzanych pijących olej litrami z instalacjami gazowymi które są g... warte w takich 15-20 letnich samochodach i w końcu chciałbym bez stresu wsiąść w samochód, w miarę ekonomiczny i przejechać bez stresu z pkt A do pkt B. Nawet jak się coś zepsuje to żeby nie było to dość drogie.

Proszę o propozycje samochodów które polecacie bo już sam nie wiem co kopic, no chyba ze ktoś ma jakieś pancerne benzyny które dobrze zniosą gaz. Pozdrawiam i dzięki za pomoc
Rzulff
Nowicjusz
 
Posty: 25

29 Maj 2020, 22:59

Benzynowe - sporo z typoszeregu EA827 od VAG, szczególnie stary dobry 2.0 115 KM 2E/ABK. Jak pije olej to zazwyczaj uszczelniacze zaworowe się wymienia i spokój na długo.
Wady - dynamika przeciętna, trzeba sumiennie dbać o osprzęt i lubi paliwo. Za to dobrze znosi gaz. U mnie na IV generacji zasuwa jak należy mimo 27 lat. Znikomo zużywa olej.
Młodsze 115-konne od VW ciut inne, lecz znane również jako wytrzymałe.

Poszukaj też o hondowskich 1.4 sprzed ery V-tec, o nich słyszałem dużo dobrego, a 100 KM to wręcz genialny wynik szczególnie jak na tamte lata.
hk570i
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Audi
Silnik: 2.0E
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 1993

29 Maj 2020, 23:16

Rzulff napisał(a):Mam już dosyć zajechanych benzyn, przegrzanych pijących olej litrami z instalacjami gazowymi które są g... warte w takich 15-20 letnich samochodach
uważasz, że 20 letni diesel będzie lepszy? :naughty: odważnie.

Jeśli naprawdę nie chcesz nic przy nim robić, to skup się na tych wolnossących i ew 1.9 TDI 90KM. Mniejsza o to, co dokładnie to będzie, patrz na ogólny stan danego auta.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14081
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Maj 2020, 07:16

Nie przypuszczałem że tak szybko ktoś mi odpowie :) co do Hondy to miałem 2 w ciągu roku vi właśnie z silnikami 1. 4 to piły 1.5-2l na 1000 km więc tragedia ale fakt że zawsze dowiozły do celu tylko była ta niepewność czy za chwilę się silnik nie zatrze. Jest to dobra alternatywa szkoda że ludzie zrobili sobie z nich gokarty do upalania i 90% sztuk już skończyła swojego żywota.
Jak to wygląda z kosztami eksploatacji tych silników ew konkretnych modeli z tymi silnikami. Rozrządy, osprzęt itp jak coś się sypnie plus wymiana podstawowa po zakupie?
Rzulff
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Maj 2020, 07:46

1.9 td lub tdi 90 koni
1.9 sdi
2.0D nissana/toyoty
1.8 TD od Forda
1.9D PSA
2.2 D mercedesa
Który byś nie wybral koszta ew napraw smieszne i pancernosc gwarantowana
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16207
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Maj 2020, 08:24

A mi temat pachnie innym problemem niż podał autor. Czyli sposobem kupowania auta i "dobrym" mechanikiem.
Bo teraz bedziecie się licytować na prostotę starych kibli z których niby diesel ma być bezpieczniejszy a i tak jest ważne nie tylko co kupimy ale w jakim stanie i kto to będzie serwisować i jaki będzie przewidziany na to budżet.
Bo jak się kupi śmiecia, potem nie będzie chciało się go serwisować w należyty soposób a mechanik nie będzie zainteresowany rzetelną naprawą to możecie proponować nawet starego mb 200d i nic z tego nie wyjdzie.

Do tego wiem że teraz usłyszymy że autor chce jak najlepiej i na nic nie żałuje ale zazwyczaj takie twierdzenia są płynne i dla każdego mogą oznaczać co innego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus IS 430 - prekursor serii F
    Był 2003 rok, w kalifornijskim Huntington Beach ekipa mechaników Rod Millen Special Vehicles przygotowywała pokazowy egzemplarz Lexusa IS do targów SEMA. Ostatecznie z warsztatu wyjechał sportowy sedan z V-ósemką ...

30 Maj 2020, 09:02

No właśnie nie ze nie żałuję na samochód. Dlatego szukam czegoś w miarę rozsądnego i odpornego. Nie chcę ładować nie wiadomo ile w samochód. Nie ma to być limuzyna do chwalenia się na wsi tylko normalny samochód do codziennej jazdy. Mam w życiu też inne wydatki więc staram się robić w samochodzie głównie to co muszę ale. Bez przesady żeby się fura rozleciała albo żeby oleju nie wymieniać bo to aż tak nie :D
Rzulff
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Maj 2020, 09:16

Rzulff napisał(a):No właśnie nie ze nie żałuję na samochód. Dlatego szukam czegoś w miarę rozsądnego i odpornego. Nie chcę ładować nie wiadomo ile w samochód.


Nie żałujesz ok.ale co to znaczy że nie chcesz ładować w auto "nie wiadomo ile" to znaczy ile jak szukasz auta za 6k.

Rzulff napisał(a): staram się robić w samochodzie głównie to co muszę ale. Bez przesady żeby się fura rozleciała albo żeby oleju nie wymieniać bo to aż tak nie


No wiesz tylko olej jest zazwyczaj 1/10tą wydatków. A dziwie się bo np.slupek silnika ze starej hondy kupisz za 400zł.i przy ogarniętym mechaniku jest kilka godzin roboty.

Do tego i tak zostaje proces weryfikacji podczas zakupu auta i kumatego mechanika czyli dalszej obslugi.

Rozkladam to na czynniki 1sze bo około 5razy dziennie slyszę podobne tłumaczenie a potem jak trzeba wydać 1k na cześci z ktorych jeszcze niektore chwile pochodzą to jest problem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Maj 2020, 10:15

Po prostu inwestuje w samochód w to co jest niezbędne a nie w dodatki. Słupek może i 400 ale wyjęcie i wsadzeniem to 1.5k więc nieopłacalne zbytnio w tak starej hondzie, szkoda że w okolicy poznania nie ma takich cen :D. Na częściach nie oszczędzam jeśli muszę już kupić to zawsze staram się kupować średnia albo wysoka półkę. :)
Rzulff
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Maj 2020, 12:02

Rzulff napisał(a):Po prostu inwestuje w samochód w to co jest niezbędne a nie w dodatki. Słupek może i 400 ale wyjęcie i wsadzeniem to 1.5k więc nieopłacalne zbytnio w tak starej hondzie, szkoda że w okolicy poznania nie ma takich cen :D. Na częściach nie oszczędzam jeśli muszę już kupić to zawsze staram się kupować średnia albo wysoka półkę.


Powoli zaczynamy przechodzić do szczegółów które tak jakby potwierdzają moją tezę która przy chrupach i ich właścicielach sprawdza się w większości przypadków.

Dlatego masz mierne szanse na realizacje swoich oczekiwań a przy takim podejściu diesel je pomniejsza do poziomu zerowego.

Wszystkie podane typy łączy wiek oraz tysiące kilometrów a co za tym idzie należyty serwis a nie tylko taki jak nam się opłaca do tego żeby auto ruszyło z miejsca.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Maj 2020, 12:39

szybki napisał(a):
Rzulff napisał(a):Po prostu inwestuje w samochód w to co jest niezbędne a nie w dodatki. Słupek może i 400 ale wyjęcie i wsadzeniem to 1.5k więc nieopłacalne zbytnio w tak starej hondzie, szkoda że w okolicy poznania nie ma takich cen :D. Na częściach nie oszczędzam jeśli muszę już kupić to zawsze staram się kupować średnia albo wysoka półkę.


Powoli zaczynamy przechodzić do szczegółów które tak jakby potwierdzają moją tezę która przy chrupach i ich właścicielach sprawdza się w większości przypadków.

Dlatego masz mierne szanse na realizacje swoich oczekiwań a przy takim podejściu diesel je pomniejsza do poziomu zerowego.

Wszystkie podane typy łączy wiek oraz tysiące kilometrów a co za tym idzie należyty serwis a nie tylko taki jak nam się opłaca do tego żeby auto ruszyło z miejsca.


Oczywiście jednak i tak jestem bardziej w stronę takiego diesla niż 20letniej benzyny :) dbać trzeba o wszystko czy benzyna czy diesel ale są rzeczy które nie są potrzebne do tego aby samochód jechał i miał 100 procent swoich właściwości do jazdy. Kwestie wizualne /estetyczne działające czy nie klimatyzację zaniedbania zewnetrze/wewnetrzne zwykle audio czy stalówki zamiast alusow to są rzeczy które zadko kiedy wymagają pierwszorzednego wydawania pieniędzy na naprawy. Nie oszukujmy się nie szukam igiełki za 6tys bo nie ma opcji taka znaleźć ale chociaż żeby dlao się tym samochodem pojechać z pkt a do b bez stresu i żeby za dużo nie spalił. Prawda jest taka że jak bym chciał szukać samochodu do lansu bo bym nie szukał muła w dieslu za 6k :D nie oszukujmy się
Rzulff
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Maj 2020, 13:20

Szybki tylko spójrz na to ile w takim starym dieslu bez 2 masy egrow, turbin itc może się sypnać? Ile widziałeś np 1.9 tdi w wyplutą panewa czy uszkodzonym tłokiem? Ile kosztuje regeneracja zwykłego wtrysku? 200 zł przy takim silniku nawet praktykant sobie poradzi, tam nawet nie ma co popsuć bo byle jakiej naprawie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16207
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Maj 2020, 14:22

Dokładnie. Jestem tego samego zdania a stare 1.9tdi/sdi fakt jeszcze nie widziałem z rozwalonym silnikiem albo niezdatna do jazdy. Fakt te samochody kończą swojego żywota powoli bo to 20 kilku letnie samochody ale głównie jak widzę to blacha jest zgnita albo jej po prostu nie ma dlatego ktoś oddaje taki samochód na złom :D
Rzulff
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Maj 2020, 15:19

Kao napisał(a):Szybki tylko spójrz na to ile w takim starym dieslu bez 2 masy egrow, turbin itc może się sypnać? Ile widziałeś np 1.9 tdi w wyplutą panewa czy uszkodzonym tłokiem? Ile kosztuje regeneracja zwykłego wtrysku? 200 zł przy takim silniku nawet praktykant sobie poradzi, tam nawet nie ma co popsuć bo byle jakiej naprawie.


To powiedz mi która stara bena ma te dobrodziejstwa o których piszesz? Żadna... a co łączy tą starą benę ze starym dieslem? Wiek, 30tu właścicieli i badziweny serwis...+ w starym dieslu może dojść 500k.km. :D

I teraz wierzysz że ktoś wyserwisuje diesla inaczej niz bene jak ma swoje założenia ?

Tak więc zgadnijmy jak zrobi regeneracje turbinki ?

Kupi chiński szit wkład za 450zł. bez wyważania i uszczelek+robota czy zrobi regeneracje z wyważeniem za 800zł + robota.

Co do konkretów to fakt stare diesle trudno spotkać ze stukająca panewka ale jest to top zajechanych syfów z którymi mam stycznosć gdzie i tak są turbinki tanie bo tanie ale są, są rozrządy ? A no są i nawet 1,9 po zerwaniu paska już miałem okazje kupować, ustawienia kąta wtrysków temat banalny tylko już widzę jak to zrobi praktykant ze swoim tabletem w ręku...
Do tego dalej pozostają usterki właściwe dla staruszków czy to na rope, czy to na lpg czy to na prąd :D

Dlatego jak ktoś ma węża w kieszeni i do tego mechanika który mu nie pomaga to typowanie "pancernika" z podziałem na pb/on jest smieszne.

I zeby nie było ostatnio pomagałem zaprzyjażnionej firmie w zakupie aut dla pracowników do rozwożenia pizzy. Wybrałem same beny o wartości do 5k. Wszystkie z lpg. Robią około 5-6k.km. miesięcznie.
I pewnie jak bym trafił starego 1,9sdi też bym kupił ale się nie trafił a w benach nie widzę nic strasznego a do tego w ciągu 1 mca zakupione 3auta naprawdę w eleganckim stanie.
No ale jak robiłem pierwszy serwis to nie filozofowałem że coś kosztuje 400zł tylko wymieniałem zgodnie z wymogami technicznymi.

Temat jest prosty trzeba wytypować ogólnie auta bez specjalnych wad technicznych niezależnie od paliwa z uwzględnieniem serwisu.

Jak się trafi sdi niech będzie sdi jak się trafi pb niech będzie pb :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Maj 2020, 16:04

Proponuje szukać 1,9 sdi w jak najmłodszej np. Ibizie, szansa mniejszego przebiegu a silnik pojeździ, do tego ta mała moc przy takim aucie nie będzie aż tak uciążliwa niż przy np Octavii.
Pytanie co to znaczy że autor ma dość tych benzyn tzn jakich?
przegrzanych pijących olej litrami..(?)

W sumie przy 6-7 tys to fajną Astrę G nawet salon PL można by znaleźć np 1,4 twinport 90 koni
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008