Pomoc w wyborze auta. Opis w treści. Ok. 20 tyś.

03 Sie 2009, 20:46

horscik napisał(a):Mógłbyś orientacyjnie powiedzieć ile wychodzi Cię średnio utrzymanie auta na rok?! (wszystko bez paliwa). Chodzi o to, że nie sposób kupić auto, którego nie będzie się w stanie potem utrzymać.



To zależy ile jeździsz kolego, jak ktoś jeździ więcej, musi częściej zmieniać olej, paski i resztę płynów, elementy zawieszenia, klocki hamulcowe, rozrząd itd.
stasiowski121
 

03 Sie 2009, 21:58

horscik napisał(a):Może warto zamiast kupować w Polsce wybrać się zagranicę?!


Jeśli masz możliwość, dlaczego nie? Pytanie jest następujące: czy na pewno zdecydujesz się tam kupić? Poza tym większość aut teraz jest sprowadzonych ;)


A z tego co wymieniłeś podpasowała mi ta srebrna z Wrocławia - 2001 rok, 128k przebiegu, 140KM, no i na upiększenie czerwona skóra i przyciemniane szyby. Ta od "niemieckiego tunera" - wyglad strzał w 10 + 170KM + 2002 rok i mały przebieg :)

Oczywiście najlepiej przed kupnem, jeśli jest takowa możliwość jechać i przejechać się :D dokładnie sprawdzić itp.
bazylian35
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: 03 Sie 2009, 01:12
Miejscowość: wiesz?

03 Sie 2009, 22:32

horscik napisał(a):
Mógłbyś orientacyjnie powiedzieć ile wychodzi Cię średnio utrzymanie auta na rok?! (wszystko bez paliwa). Chodzi o to, że nie sposób kupić auto, którego nie będzie się w stanie potem utrzymać.



Jasna sprawa że masz rację, ale tego się nie da określić. Ja mam auto stosunkowo młode (końcówka 2004 r.), nie jeżdżę dużo - około 20'000km/rok a wymieniam coś od razu jak mi nie pasuje - bo niektórzy jeżdżą "bezawaryjnie" a jak już się samochód posypie to cały.

Rozrząd (co 60k km) - Gates, SKF, Dolz - 600 zł
Olej i filtr (co 10k km) - Selenia - 280 zł
Filtry inne: 150 zł

Z rzeczy które wymieniałem poza tym:

Amortyzatory przód - Bilstein B6 - 900 zł
Rolka napinająca pasek wielorowkowy - oryginalna AR - 150 zł
Żarówki przód - Philips - 120 zł
Żarówka tył - oryginalna - 25 zł
Świece żarowe - Beru - 5x51 zł

Więcej jak do tej pory nic, także nie mogę narzekać.

Do tego dochodzą też koszty paliwa z ogólnopolskich stacji: Orlen i Statoil, nie leję na żadnych małych stacyjkach u "wujka Zdzisia".

Jak masz jakieś konkretne pytania to pisz, koszty części masz też na Allegro.

horscik napisał(a):
Z doświadczenia kolegi S40 wiem, że ma niekiedy problemy, może nie tyle z autem, a z częściami, wymianą, itp.



Mój z kolei kolega miał V40 z 2004 r., teraz ma S40 z 98r. w TD i jego mama ma V50, więc same Volva i na żadne nie narzekali ani razu, nie było poważnych usterek. W zimie mu ciężko palił tylko ale to już mocno przepracowany motor, jak i samochód ponad 10 letni.

horscik napisał(a):
Na jaki przebieg się patrzeć? Jaki rocznik lepszy?
Która wersja 136, 140, 150, 170 KM? Przy 136 KM chyba 200 km/h to ciężko?! Czy różnica w spalaniu między najniższą, a największą mocą jest duża?
Czy przez tą tylną szybę faktycznie tak źle widać?!



Zależy ile masz kasy, jak masz do 15k zł to szukaj 2000 r. (pierwsze wersje Alfy), jak 20k zł to szukaj rocznika 2002 (już po liftingu wnętrza), a jak masz od 25k zł to tylko i wyłącznie kieruj się na rocznik 2004 (lifting całkowity, duża poprawa bezpieczeństwa, nowocześniejszy środek, co prawda najskromniejsze wyposarzenie będzie ale jednak 2004).

W każdej wersji polecam 2,4 JTD, chyba że po prostu na nie kasy nie będzie. Mocami to powinny być seryjne, i tak np. do 2003 czerwca 2,4 JTD miał zwykle 136 KM, od 2003.czerwca miał 175 KM. Wszystkie dziwne i nietypowe moce są pewnie po chiptuningu i przy nich zachowaj szczególną ostrożność, w końcu nie na darmo się wywala 1500-2500 zł żeby podwyższyć moc tylko w jakimś konkretnym celu - auto może być zajeżdżone bardziej, ale nie musi.. może ktoś chciał mieć po prostu więcej mocy pod kopytem :).

horscik napisał(a):
Może warto zamiast kupować w Polsce wybrać się zagranicę?!


Opłaca się, ale teraz to raczej tylko dla takich powodów jak: lepsze drogi (zawieszenie w lepszym stanie), więcej modeli do wyboru, taniej i MOŻE mniej oszukaństwa.. ale z tym ostatnim to ciężko.

Jeśli chodzi o 2,4 JTD z zagranicy to teraz wybulisz za niego słono, moim zdaniem jak nie zależy Ci piekielnie na mocy to jak już byś miał jechać i szukać to wersji 1,9 JTD 140 KM z 2004 r. - w ładnym stanie, z dobrym wyposażeniem. Zapłacisz za nią dużo mniej niż za 2,4 JTD (chodzi mi o rocznik 2004 cały czas), a do tego dużo mniej wyniosą Cię za nią opłaty w Polsce - ale to tak jak pisałem z budżetem 25'000 zł na starcie.

Jak masz DO 20'000 zł to nigdzie nie jedź, szukaj w Polsce i kup coś najbardziej zadbanego, niekoniecznie z wszędzie takim samym lakierem (bo jak zaczniesz szukać całą oryginalną to nie kupisz wcale), ze zdrowym silnikiem i dobrym wyposażeniem.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Rejestracja: 15 Lis 2008, 20:53
Miejscowość: Zamość
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Classic Car Festival w Tokio - zabytkowe perły Classic Car Festival w Tokio - zabytkowe perły
    Zabytkowe samochody mają swój nieodparty urok, o czym już po raz kolejny mogli się przekonać goście tegorocznego Classic Car Festival zorganizowanego przez Toyota Automobile Museum. W imprezie wzięły udział najpiękniejsze ...
    Światowa premiera seryjnej wersji Volkswagena XL1 w Genewie Światowa premiera seryjnej wersji Volkswagena XL1 w Genewie
    Volkswagen XL1 zużywający 0,9 l/100 km jest najbardziej efektywnym samochodem seryjnym na świecie. Dzięki napędowi hybrydowemu plug-in to dwuosobowe auto może przejechać nawet 50 kilometrów tylko na prąd, zatem bez ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50
      GTP Light