Pomóżcie mi znaleźć następcę seicento do 15 tys.

Re: Pomóżcie mi znaleźć następcę seicento do 15 tys.

03 Maj 2018, 16:43

Nie no Ty masz na CR go chyba, 4 cylindrowy. Myślałem że to trójka, a ta jest do niczego. Dbaj tylko o osprzęt i ropę, bo jak Ci wtryski pójdą to połowę wartości tego Polo władujesz :P (a po drodze wyjdą inne kwiatki jak to w ropniaku).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 5706
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Pomóżcie mi znaleźć następcę seicento do 15 tys.

03 Maj 2018, 17:10

galakty napisał(a):Tak, diesel ma więcej Nm ale nie przekłada to się na osiągi, bo koniec końców rozwija je przez mały zakres obrotów a po drugie dochodzi machanie bieganie i turbodziura. Weź sobie identyczne auta o podobnej mocy i zobaczysz. Diesel będzie zawsze wolniejszy, jego przewaga wychodzi TYLKO podczas przyspieszania na jednym przełożeniu. Ile razy to można tłumaczyć.


Tylko problem taki że takie 1,4 jedzie jak ma 4 tys na blacie z których na co dzień nikt poza miłośnikami Civiców czy Beemek nie korzysta.
Przy 2 tys 1,4 ma odejście jak Fiat CC, za to TDI idzie ostro.
Niuton jest bardzo ważny, i co z tego że musisz zmienić bieg? zmienisz i idzie dalej jak pocisk bo ma prawie 200 niutów a nie ledwo 130 jak Seicento.
Widać że nie miałeś styczności z dieslem, wiadomo że 1,2 TDI to nie 4,2 w Audi a8 ale jest różnica przy surowej benzynce która jak nie rozkręci się pod czerwone pole to nie jedzie
Ty mówisz ciągle o surowych czasach typu 0-100, natomiast na co dzień trzeba nagle przyspieszyć, zmieniając pas, wyprzedzając rowerzystę, czy przyspieszając bo się swiatła zmieniają.
Piszesz o zmianie biegu w TDI natomiast żeby 1,4 jechało trzeba zrobić redukcję i na to samo wychodzi.
Pionek
Zaawansowany
 
Posty: 781
Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
Auto: Honda Accord
Paliwo: Benzyna

Re: Pomóżcie mi znaleźć następcę seicento do 15 tys.

03 Maj 2018, 17:17

Pionek napisał(a):Widać że nie miałeś styczności z dieslem


Miałem z 1.9TDI i 1.6 HDi, niezbyt przyjemnie to wspominam. Owszem, ma kopa w plecy, ale co z tego jak wskazówka ledwo się podnosi? Diesel żeby jechał i miał tego niuta od dołu i od razu to musi być duży, takie 2.4 JTD już idzie ładnie, ale na litość, 1.2 TDI zanim się wkręci i ruszy to też swoje trwa. Tak, masz niuta od 1200-1500 obrotów, ale zanim wciśniesz gaz i turbinka złapie powietrza to mija trochę czasu. Nie mówię że to jedzie źle, ale nie jedzie lepiej od podobnej benzyny. To bujda i mit.

Golf IV, 1.9 TDI 110 PS vs 2.0 115 PS:

80 - 120 km/h na 4 biegu: 9,2s vs 10,1 s
Czyli mamy 0,9 sekundy przewagi dla diesla, który ma Nm o wartości 235, a benzynka ma tylko 166 Nm. No normalnie rozgromił ten ropniak aż się nie mogę pozbierać :) I to bez zmiany biegów...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 5706
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Pomóżcie mi znaleźć następcę seicento do 15 tys.

03 Maj 2018, 17:23

Nie no ropę to leje ta droższa na circle k miles plus kolega śmiga na niej od lat i nic się z osprzętem nie dzieje wtryski git więc myślę że to dobre paliwo jest :naughty:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4842
Rejestracja: 15 Kwi 2014, 17:36
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

Re: Pomóżcie mi znaleźć następcę seicento do 15 tys.

03 Maj 2018, 17:30

Raczej mi chodziło o niemarkowe stacje. Moment byś zajechał te CRki :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 5706
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Pomóżcie mi znaleźć następcę seicento do 15 tys.

03 Maj 2018, 18:35

Tu jest wykres momentu i mocy dla tego 1.2 TDI CR:
http://www.team-bhp.com/forum/long-term ... ld-22.html

Nie wygląda to jakoś szałowo. Kiedyś w Polo IV montowali 1.9 TDI PD 105KM to wtedy można mówić o fajnych osiągach i przyjemnej jeździe. A takie 1.2 TDI nie wiadomo po co tam jest - tylko po to, żeby osiągnąć spalanie 4l w trasie jadąc przepisowo.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 4984
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wypadek z udziałem jednego pojazdu to co trzecia śmierć na drodze Wypadek z udziałem jednego pojazdu to co trzecia śmierć na drodze
    Wypadek drogowy może kojarzyć się przede wszystkim z tragiczną w skutkach kolizją, w której bierze udział dwóch lub więcej uczestników ruchu drogowego, ale okazuje się, że zdarzenia z udziałem tylko jednego ...
    Ferrari LaFerrari hybrid - 2,7 sek., 950 KM Ferrari LaFerrari hybrid - 2,7 sek., 950 KM
    W chwili wprowadzenia na rynek w 2013 roku model ten był nie lada sensacją. Była to bowiem zarówno pierwsza hybryda w historii legendarnej, włoskiej marki, jak również najszybszy model w jej dziejach. Zaplanowano ...

  • Re: Pomóżcie mi znaleźć następcę seicento do 15 tys.

    03 Maj 2018, 20:21

    Niby auto segmentu B, ale zauważcie że ma około 4 metry, golf 4 ma 4.14.
    Porównując w mojej polówce 9n3 jest tyle samo miejsca co w golfie 4.
    luka52
    Początkujący
     
    Posty: 51
    Rejestracja: 04 Lip 2013, 16:06
    Auto: VW Polo 9n3
    Silnik: 1.2
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008
     
    • VW Golf I
      Formuła Ford EcoBoost 1.0 litra
      Volvo P1800ES - klasyk
      Ciągniki DAF 105.460