galakty napisał(a):Tak, diesel ma więcej Nm ale nie przekłada to się na osiągi, bo koniec końców rozwija je przez mały zakres obrotów a po drugie dochodzi machanie bieganie i turbodziura. Weź sobie identyczne auta o podobnej mocy i zobaczysz. Diesel będzie zawsze wolniejszy, jego przewaga wychodzi TYLKO podczas przyspieszania na jednym przełożeniu. Ile razy to można tłumaczyć.
Tylko problem taki że takie 1,4 jedzie jak ma 4 tys na blacie z których na co dzień nikt poza miłośnikami Civiców czy Beemek nie korzysta.
Przy 2 tys 1,4 ma odejście jak Fiat CC, za to TDI idzie ostro.
Niuton jest bardzo ważny, i co z tego że musisz zmienić bieg? zmienisz i idzie dalej jak pocisk bo ma prawie 200 niutów a nie ledwo 130 jak Seicento.
Widać że nie miałeś styczności z dieslem, wiadomo że 1,2 TDI to nie 4,2 w Audi a8 ale jest różnica przy surowej benzynce która jak nie rozkręci się pod czerwone pole to nie jedzie
Ty mówisz ciągle o surowych czasach typu 0-100, natomiast na co dzień trzeba nagle przyspieszyć, zmieniając pas, wyprzedzając rowerzystę, czy przyspieszając bo się swiatła zmieniają.
Piszesz o zmianie biegu w TDI natomiast żeby 1,4 jechało trzeba zrobić redukcję i na to samo wychodzi.