Pomóżcie mi znaleźć następcę seicento do 15 tys.

03 Maj 2018, 15:43

Nie no Ty masz na CR go chyba, 4 cylindrowy. Myślałem że to trójka, a ta jest do niczego. Dbaj tylko o osprzęt i ropę, bo jak Ci wtryski pójdą to połowę wartości tego Polo władujesz :P (a po drodze wyjdą inne kwiatki jak to w ropniaku).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Maj 2018, 16:10

galakty napisał(a):Tak, diesel ma więcej Nm ale nie przekłada to się na osiągi, bo koniec końców rozwija je przez mały zakres obrotów a po drugie dochodzi machanie bieganie i turbodziura. Weź sobie identyczne auta o podobnej mocy i zobaczysz. Diesel będzie zawsze wolniejszy, jego przewaga wychodzi TYLKO podczas przyspieszania na jednym przełożeniu. Ile razy to można tłumaczyć.


Tylko problem taki że takie 1,4 jedzie jak ma 4 tys na blacie z których na co dzień nikt poza miłośnikami Civiców czy Beemek nie korzysta.
Przy 2 tys 1,4 ma odejście jak Fiat CC, za to TDI idzie ostro.
Niuton jest bardzo ważny, i co z tego że musisz zmienić bieg? zmienisz i idzie dalej jak pocisk bo ma prawie 200 niutów a nie ledwo 130 jak Seicento.
Widać że nie miałeś styczności z dieslem, wiadomo że 1,2 TDI to nie 4,2 w Audi a8 ale jest różnica przy surowej benzynce która jak nie rozkręci się pod czerwone pole to nie jedzie
Ty mówisz ciągle o surowych czasach typu 0-100, natomiast na co dzień trzeba nagle przyspieszyć, zmieniając pas, wyprzedzając rowerzystę, czy przyspieszając bo się swiatła zmieniają.
Piszesz o zmianie biegu w TDI natomiast żeby 1,4 jechało trzeba zrobić redukcję i na to samo wychodzi.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

03 Maj 2018, 16:17

Pionek napisał(a):Widać że nie miałeś styczności z dieslem


Miałem z 1.9TDI i 1.6 HDi, niezbyt przyjemnie to wspominam. Owszem, ma kopa w plecy, ale co z tego jak wskazówka ledwo się podnosi? Diesel żeby jechał i miał tego niuta od dołu i od razu to musi być duży, takie 2.4 JTD już idzie ładnie, ale na litość, 1.2 TDI zanim się wkręci i ruszy to też swoje trwa. Tak, masz niuta od 1200-1500 obrotów, ale zanim wciśniesz gaz i turbinka złapie powietrza to mija trochę czasu. Nie mówię że to jedzie źle, ale nie jedzie lepiej od podobnej benzyny. To bujda i mit.

Golf IV, 1.9 TDI 110 PS vs 2.0 115 PS:

80 - 120 km/h na 4 biegu: 9,2s vs 10,1 s
Czyli mamy 0,9 sekundy przewagi dla diesla, który ma Nm o wartości 235, a benzynka ma tylko 166 Nm. No normalnie rozgromił ten ropniak aż się nie mogę pozbierać :) I to bez zmiany biegów...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Maj 2018, 16:23

Nie no ropę to leje ta droższa na circle k miles plus kolega śmiga na niej od lat i nic się z osprzętem nie dzieje wtryski git więc myślę że to dobre paliwo jest :naughty:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Maj 2018, 16:30

Raczej mi chodziło o niemarkowe stacje. Moment byś zajechał te CRki :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Maj 2018, 17:35

Tu jest wykres momentu i mocy dla tego 1.2 TDI CR:
http://www.team-bhp.com/forum/long-term ... ld-22.html

Nie wygląda to jakoś szałowo. Kiedyś w Polo IV montowali 1.9 TDI PD 105KM to wtedy można mówić o fajnych osiągach i przyjemnej jeździe. A takie 1.2 TDI nie wiadomo po co tam jest - tylko po to, żeby osiągnąć spalanie 4l w trasie jadąc przepisowo.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na pamięć i kierowca jak na autopilocie
    Mówi się, że praktyka czyni mistrza. W przypadku codziennej jazdy tymi samymi drogami to powiedzenie nie zawsze się sprawdza. Jazda jak na autopilocie, dekoncentracja, zmniejszona świadomość, a nawet niedostrzeganie ...
    Ustąp pierwszeństwa na przejściu dla pieszych
    Choć główną funkcją przejścia dla pieszych jest umożliwienie bezpiecznego przedostania się na drugą stronę ulicy, to właśnie na pasach ginie najwięcej pieszych – w 2018 r. w takich okolicznościach śmierć poniosło ...

03 Maj 2018, 19:21

Niby auto segmentu B, ale zauważcie że ma około 4 metry, golf 4 ma 4.14.
Porównując w mojej polówce 9n3 jest tyle samo miejsca co w golfie 4.
luka52
Początkujący
 
Posty: 52
Auto: VW Polo 9n3
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008