Porównanie dwóch Seatów

15 Wrz 2019, 22:27

Witam bardzo proszę o fachową podpowiedz przeglądam dwie oferty z Niemiec i nie za bardzo mogę sobie poradzić z wyborem czy tańsza oferta Seta z silnikiem 1.6 czy droższa z silnikiem 2.0

[link do mobile.de wygasł] czy jednak ten [link do mobile.de wygasł]
Sangiro
Obserwowany
 
Posty: 2

16 Wrz 2019, 07:33

Na korzyść białego przemawia lepszy silnik, lepsze wyposażenie i niższy przebieg.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Wrz 2019, 10:52

Ja spotkałem się z opinią, że 1.6 TDI jest trwalszy od 2.0. ale mnie bardziej martwi to co ile wymieniany był olej w tych silnikach. Jeśli co 30 tys.km to może być różnie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

16 Wrz 2019, 12:54

A Ty kupując nowy z myślą że sprzedaż za 2-3 lata wymieniałbyś co 10k? jestem pewny że nie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Wrz 2019, 16:30

Dziękuję za odpowiedź. Faktycznie, tak jak mówi Kao, nie liczyłbym na częstsze wymiany niż ustalony serwis, w takim samochodzie. Na co to konkretnie miało by wpływ? Pytam ponieważ wysoki przebieg w młodym samochodzie z reguły oznacza kilometry autostadowe, które są mniej obciążające dla samochodu, z drugiej strony jak ktoś kupuje samochód na kilka lat żeby latać to właśnie nie będzie dbał na przykład o częstsze zmiany oleju.

Ogólnie poczytałem trochę o silniku 1.6, że jest udany, ale widzałem też wzmiankę że DPF raczej będzie sprawiać kłopoty mieście, tutaj pojawia się problem ponieważ samochód będzie użytkowany głownie w zakorkowanym mieście, do pracy 8km w jedną stronę, rzadziej, gdzieś raz na 2-3 tygodnie trasa 50km drogą krajową. Da radę przepalić DPF przy takiej jeździe? Przyznam że interesuje mnie ten silnik ze wzgędu na niskie spalanie, producent deklaruje koło 4 litrów ropy w cyklu miejskim. Dotychczas jeździłem Leonem II 1.9tdi i nie miałem żadnych problemów w tych warunkach, ale nie miałem też DPFa.
Sangiro
Obserwowany
 
Posty: 2

17 Wrz 2019, 17:11

Przy takim trybie daj sobie spokój z dieslem. Będziesz miał problemy z DPFem, wtryskami, EGRami.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Już osiem wersji MINI dostępnych z napędem na cztery koła
    Wraz z trafiającym do sprzedaży w marcu nowym modelem MINI Paceman, oferta wersji MINI z napędem na cztery koła powiększy się do ośmiu, łącznie z dwiema wersjami John Cooper Works. Auta MINI od zawsze oferowały kierowcy niezrównaną ...

17 Wrz 2019, 17:40

Sangiro napisał(a):Przyznam że interesuje mnie ten silnik ze wzgędu na niskie spalanie, producent deklaruje koło 4 litrów ropy w cyklu miejskim


Realnie nie licz na mniej niż 5,5-6l (latem). Szukaj benzyny, a najlepiej hybrydy np. Aurisa.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002