Poszukiwania komfortowego samochodu do 30k pod lpg

01 Wrz 2023, 09:29

Wracam z tematem zakupu auta. Przemyślałem pewne sprawy i zmieniły się rzeczy, które mają dla mnie znaczenie a które nie. Otóż :

Szukam samochodu, który będzie w miarę żwawy. Obecnie jeszcze vvti 1,6 110 km w lpg. Jak jedziemy w 3 osoby + klima to mocy niestety mu brakuje. Czego oczekuję:

-przyzwoitej dynamiki
-dużej przestrzeni wewnętrznej


Samochodem jeżdżę około 40 km dziennie.
Stosunek miasto - trasa : 70/30.
Raz na tydzień lub dwa robię trasę 100km.
Rocznie planuję jeździć około 12-15k km.

Czy przy takich przedbiegach myśleć o dieselu?

Liczę się z tym, że auto nie będzie tak bezawaryjne jak moje obecne - e12.

Po przeczytaniu chyba 60 wątków na tym forum o podobnej tematyce mam na myśli kilka modeli:

- laguna 2.0t - niestety ilość egzemplarzy w całej Polsce jest bardzo mały
- mondeo mk4 2,5t - super, ale koszt lpg to ~5k no i ponoć sprawdzenie oraz regulacja luzów zaworowych jest kosztowna i bardzo problematyczna.
- Avensis t25 - zdrowo rozsądkowy wybór, ale czy odczuje większą moc skoro auto jest cięższe? Chyba chce spróbować czegoś innego niż toyota.

Jestem z Rzeszowa ale podjechać po samochód nawet 200km to nie problem. Proszę doradźcie czy dobrze kombinuje.
MrXXX
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Rzeszów
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Toyota Corolla E12
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Wrz 2023, 10:12

MrXXX napisał(a):laguna 2.0t - niestety ilość egzemplarzy w całej Polsce jest bardzo mały


Zapisz się do grup laguny na fb, te auta są bardzo poszukiwane i większość nie pojawia się na portalach ogloszeniowych

MrXXX napisał(a):mondeo mk4 2,5t - super, ale koszt lpg to ~5k no i ponoć sprawdzenie oraz regulacja luzów zaworowych jest kosztowna i bardzo problematyczna.


800-1000 złotych za ogarnięcie luzów zaworowych (a umówmy się, ludzie tego w ogóle nie robią) co 30-40kkm to dużo?

MrXXX napisał(a):Avensis t25 - zdrowo rozsądkowy wybór, ale czy odczuje większą moc skoro auto jest cięższe? Chyba chce spróbować czegoś innego niż toyota.


Będzie zamulać ale coś za coś.


Popatrz jeszcze volvo s60 pierwszej generacji, kupisz coś ładnego z końcówki produkcji
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Wrz 2023, 10:17

Można jeszcze dorzucić A4 B7 1,8T też ok pod lpg
Plus taki że jeśli Ci nie przypasi sprzedaż od razu może nawet z zyskiem :)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

01 Wrz 2023, 10:52

Obecnie jak mam e12 sprawdzenie luzów wraz z nową uszczelka kosztuje mnie 150 zł. Raz miałem okazję wymieniać wszystkie 8 szklanek na wydechu na nowe z ASO z robotą wyszło mnie 1000 zł. Yo koszt, który jestem w sta je zaakceptować za tania każde na lpg.
MrXXX
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Rzeszów
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Toyota Corolla E12
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Wrz 2023, 14:12

W samochodzie wożę dziecko w foteliku. Czy nie będzie za mało miejsca? Obecnie jak mam fotelik z tyłu zamontowany to osoba z przodu ledwo się mieści
MrXXX
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Rzeszów
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Toyota Corolla E12
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Wrz 2023, 14:15

MrXXX napisał(a):Liczę się z tym, że auto nie będzie tak bezawaryjne jak moje obecne - e12.

MrXXX napisał(a):Obecnie jeszcze vvti 1,6 110 km w lpg. Jak jedziemy w 3 osoby + klima to mocy niestety mu brakuje.

MrXXX napisał(a):Avensis t25 - zdrowo rozsądkowy wybór, ale czy odczuje większą moc skoro auto jest cięższe? Chyba chce spróbować czegoś innego niż toyota


Zależy czego szukasz bo Tobie brakuje pojemności a nie doznań wynikających z turbo. Pojemności tzn.jak dołożysz kilogramów + klima auto ma jechać tak samo schludnie jak przed obciążeniem.

Kolejna sprawa bezawaryjność. Tu niestety są dwie bezawaryjności jedna Japońska druga będzie europejska i to są różne bezaawaryjności :D
Jak sobie połączysz z opcjami turbo które chcąc nie chcąc swoje mogą kosztować o system turbo i to co się wiąże z nim to musisz się mocno zastanowić.

Co do Avena jest zdrowo rozsądkowy samochód a w Twoim budżecie będzie w idealny stanie z małym przebiegiem. Nie można go nazwać demonem prędkości ale jechać się da i to nawet z klimą.

Jezeli idziesz tropem bezawaryjności w wersji japońskiej to pomyśl o Mazda GH 2,0 a najlepiej 2,5 albo o Honda accord 2,0 najlepiej 2,4.

W obu przypadkach masz już trochę pojemności a w opcjach tych największych jest jej pod dostatkiem nawet do wartkiej jazdy.

Jeżeli chcesz iść w Europę to podziel sobie ja na silniki z turbo i bez turbo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10346
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Wrz 2023, 14:22

Nie oczekuje bezaearyjnosci na poziomie takim jak obecnie. Chcę mieć trochę więcej frajdy z jazdy. Liczę się z większą awartjnisci, większym kosztem napraw oraz większym spalaniem.

Nie boję się turbo, wiem z czym się to wiąże.
MrXXX
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Rzeszów
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Toyota Corolla E12
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Wrz 2023, 19:01

MrXXX napisał(a):Nie oczekuje bezaearyjnosci na poziomie takim jak obecnie. Chcę mieć trochę więcej frajdy z jazdy. Liczę się z większą awartjnisci, większym kosztem napraw oraz większym spalaniem.

Nie boję się turbo, wiem z czym się to wiąże

To spoko, propozycje już masz :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10346
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe