Francuskie dotacje na wymianę aut

22 Lip 2020, 14:43

Francuski rząd wprowadził w 2020 roku dotację na zezłomowanie starego auta i zakup mniej emisyjnego samochodu. Premia wynosi 3000 euro na auto spalinowe lub hybrydowe o emisji CO2 poniżej 137 g/km oraz 5000 euro na pojazd elektryczny albo hybrydę plug-in. Okazuje się, że w największym stopniu z nowego programu korzystają samochody Toyoty. 98% aut japońskiej marki sprzedawanych we Francji kwalifikuje się do wsparcia, w tym wszystkie hybrydy oraz wszystkie SUV-y.

Francja obniża emisyjność parku samochodów
Prime à la conversion to pomoc rządowa dla Francuzów wprowadzona w 2020 roku, która ma zachęcić do wymiany samochodu na auto o niższej emisyjności. Program obejmuje samochody elektryczne i hybrydy plug-in, na które dotacja wynosi 5000 euro, a także hybrydy nieładowane z sieci, auta z silnikiem benzynowym i diesle, na które można dostać 3000 euro, jeśli ich emisja CO2 według WLTP nie przekracza 137 g/km. Co ciekawe, wsparcie za zezłomowanie starego auta otrzymuje się zarówno przy zakupie nowego samochodu z salonu, jak i używanego.
Francuskie dotacje na wymianę aut Hybrydy Toyoty z łatwością otrzymują dotacje dla aut niskoemisyjnych
Tak się składa, że dla samochodów Toyoty limit 137 g/km CO2 jest całkiem szczodry. Trudno się temu zresztą dziwić w przypadku marki, która zaczęła poświęcać mnóstwo uwagi i środków na badania i rozwój niskoemisyjnych samochodów jeszcze w latach 90. – zanim to było modne. Nowa rządowa dotacja obejmuje większość gamy modelowej Toyoty we Francji. Kwalifikują się do niej wszystkie popularne auta osobowe – Aygo, Yaris, Corolla, C-HR, Camry, Prius i RAV4. Poza limitem sytuują się tylko samochody sportowe (GT86, GR Supra), terenowe (Hilux, Land Cruiser) oraz użytkowe (PROACE, PROACE CITY).

SUV-y Toyoty z dotacją 3000 euro
We Francji Toyota oferuje modele C-HR i RAV4 wyłącznie w wersjach hybrydowych. Toyota C-HR z układem hybrydowym 1.8 w standardzie WLTP zużywa od 4,8-5,2 l/100 km i emituje od 108–118 g/km CO2 (w zależności od wersji wyposażenia), zaś z mocniejszym 184-konnym napędem hybrydowym 2.0 spala od 5,3–5,7 l/100 km i emituje od 120–128 g/km. RAV4 Hybrid 2.5 potrzebuje natomiast 5,5–5,8 l/100 paliwa w przypadku wersji 4x2 o mocy 218 KM i niemal tyle samo, bo 5,6–5,9 l/100 km oraz 127–134 g/km w odmianie z elektrycznym napędem na 4 koła AWD-i o mocy 222 KM.

Toyota jest jednym z nielicznych producentów, które oferują na francuskim rynku SUV-y w stu procentach kwalifikujące się do rządowej premii w tym programie. Jest to możliwe dzięki technologii hybrydowej, która obniża zapotrzebowanie na paliwo oraz poziom emisji o kilkadziesiąt procent w porównaniu z analogicznym autem spalinowym. Toyota produkuje hybrydy od 1997 roku i obecnie oferuje już 4. generację napędu hybrydowego, która jest o kilkadziesiąt procent bardziej oszczędna od pierwszego Priusa.

Nowe modele elektryczne Toyoty
Niedługo gama hybrydowych SUV-ów marki zostanie poszerzona o model RAV4 Plug-in Hybrid o mocy 306 KM i zasięgu 65 km w trybie elektrycznym. W kolejnych krokach w ofercie Toyoty pojawią się także auta w 100% elektryczne, w tym samochody dostawcze z rodziny PROACE oraz SUV-y.

źródło: primealaconversion.gouv.fr; legipermis.com; toyota.fr | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3558
Zdjęcia: 12764
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

13 Paź 2020, 11:39

Bardzo dobry ruch ze strony Francji, szanuję.
malmon3
Aktywny
 
Posty: 302
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co ile wymieniać pasek/łańcuch rozrządu w samochodzie?
    Jednym z głównych elementów silnika jest właśnie rozrząd który oparty może być na pasku lub łańcuchu. Wszystko zależy od tego jak został zaprojektowany silnik. Pasek rozrządu może pracować na sucho lub ...
    Badanie techniczne pojazdu będzie dłuższe i bardziej restrykcyjne
    Diagności mówią o rewolucji, kierowcy o utrudnieniach. Jak będzie naprawdę? Do sejmu trafiła nowelizacja ustawy w której wprowadzone zmiany zaostrzają przeprowadzane badania na stacjach kontroli pojazdów. ...

  •