Powrót do przyszłości - Audi museum mobile

Powrót do przyszłości - Audi museum mobile

17 Kwi 2019, 15:23

Trzynaście pojazdów studyjnych i prototypów oraz trzy motocykle wyznaczające historię AUDI AG, znalazło się na nowej wystawie w Audi museum mobile w Ingolstadt. Zgodnie z tytułem wystawy "Powrót do przyszłości", zobaczyć tam można unikalne, rzadko spotykane modele studyjne – naocznych świadków rozwoju motoryzacji. Pojazdy, jak zwykle w tym miejscu, znajdują się na obrotowej windzie tzw. paternoster, będącej stałym elementem muzeum. Wystawa potrwa do końca marca roku 2020.
Powrót do przyszłości - Audi museum mobile Koneserzy marki z czterema pierścieniami w logo z pewnością odkryją tu na nowo "starych znajomych" – prawie zapomnianych przedstawicieli innowacyjnej sztuki inżynierskiej i fantazji projektowej dawnych lat. Wśród eksponatów znajduje się m.in. bijący rekordy, wyglądający niczym rakieta bolid marki NSU wyposażony w silnik o pojemności zaledwie 500 cm3, który na zamkniętym odcinku amerykańskiej autostrady ustanowił rekord prędkości na dystansie jednego kilometra i jednaj mili. Miłośnicy historycznej motoryzacji z radością powitają również NSU Ro80 2+2, którego bryłę stworzyli projektanci słynnego biura Sergio Pininfariny.

Serca fanów młodszej generacji samochodów z pewnością podbiją Audi quattro Spyder zaprezentowane po raz pierwszy na IAA we Frankfurcie w roku 1991, Audi AVUS quattro pokazane również w 1991 w Tokio, prototyp Audi AL2 Open End z 1997, Audi quattro Steppenwolf pokazane w roku 2000 na wystawie w Paryżu, Audi Avantissimo z roku 2001, Audi Nuvolari quattro prezentowane w 2003 w Genewie, koncepcyjne Audi e-tron z 2009 i Audi quattro concept z roku 2010.

Miłośnicy motocykli także znajdą na paternosterze coś ciekawego dla siebie. Wśród trzech pokazanych tam maszyn są: Münch 4 TTS z silnikiem o pojemności 1200 cm3, który w momencie rozpoczęcia produkcji, w roku 1966, był najmocniejszym motocyklem na świecie, prototyp motocykla marki Audi z roku 1977, co do którego były nadzieje, że ożywi wielkie tradycje motocyklowe marki DKW, co niestety nie nastąpiło oraz unikatowy Van Veen OCR 1000 z silnikiem Wankla.

źródło: Audi Group
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3062
Zdjęcia: 11479
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy japoński samochód z obręczami z lekkich stopów – 1967 rok Pierwszy japoński samochód z obręczami z lekkich stopów – 1967 rok
    Popularne alufelgi znano już w latach 20. XX wieku. Bezdyskusyjnie palmę pierwszeństwa dzierży tu Bugatti Type 35 z 1924 roku. Później stosowali je sporadycznie jako opcję różni producenci, np. Cadillac w modelu ...
    McLaren P1 hybrid - 2,8 sek., 903 KM McLaren P1 hybrid - 2,8 sek., 903 KM
    Propozycja z Wielkiej Brytanii to jeden z najmocniejszych samochodów, obecnych na światowym rynku, zastępująca legendarny model F1. Postanowiono w niej sięgnąć po najnowsze, dostępne rozwiązania. Z tego powodu pod ...

  •