Innowacyjna instalacja uzdatniania wody na terenie fabryki Audi

Innowacyjna instalacja uzdatniania wody na terenie fabryki Audi

22 Mar 2019, 13:20

Audi osiągnęło kolejny etap na drodze do produkcji samochodów wolnej od wytwarzania nieczystości. W fabryce w Ingolstadt ruszyło właśnie nowe centrum zaopatrzenia zakładu w wodę przemysłową. Wykorzystując istniejącą już na terenie zakładu oczyszczalnię, około połowa z produkowanych tam nieczystości może teraz zostać poddana recyklingowi i ponownie skierowana do użycia w celach przemysłowych. W ten sposób Audi zaoszczędzi około 500 tysięcy metrów sześciennych świeżej wody rocznie. Sercem nowego centrum jest bioreaktor membranowy MBR.
Zdjęcie Woda jest niezbędna w całym procesie produkcyjnym samochodu – na przykład w procesie lakierowania. Nowe centrum zaopatrzenia zakładu w wodę przemysłową w Ingolstadt, pozwoli wykorzystać ten surowiec jeszcze bardziej efektywnie. "Dzięki tej innowacyjnej instalacji przetwarzania wody zanieczyszczonej, o jedną trzecią zmniejszamy zapotrzebowanie na świeżą wodę w fabryce w Ingolstadt" mówi Rüdiger Recknagel, szef ochrony środowiska w AUDI AG. "Jednocześnie redukujemy o około 40 procent ilość wytwarzanych zanieczyszczeń." Działania te podkreślają zaangażowanie koncernu w sprawę zrównoważonego zużywania wody. W fabryce Audi w meksykańskiej miejscowości San José Chiapa, już od roku 2018 prowadzi się produkcję bez wytwarzania zanieczyszczeń. Zostało to potwierdzone przez niezależnych ekspertów. Nowa instalacja w Ingolstadt to również milowy kamień na drodze do osiągnięcia przez cztery pierścienie "poziomu zero" jeśli chodzi o zrzut nieczystości.

Zanim zanieczyszczona woda z fabryki w Ingolstadt zamieni się z powrotem w wodę wykorzystywaną w celach przemysłowych, przejść musi przez trzyetapowy proces oczyszczania. W etapie pierwszym przechodzi przez proces chemiczno-fizyczny neutralizujący składniki alkaliczne i kwaśne oraz usuwający metale ciężkie – na przykład te pochodzące z lakierni. Następnie woda kierowana jest do bioreaktora membranowego. Tu zachodzi kluczowy proces uzdatniania. Woda przemysłowa mieszana jest ze ściekami sanitarnymi i uwalniania od składników organicznych. Membrana z drobnymi porami usuwa z nieczystości bakterie i wirusy. To o jeden etap więcej w porównaniu z konwencjonalnymi oczyszczalniami, które nie stosują tego procesu. Na koniec, odwrócona osmoza usuwa resztki soli z cieczy. Oczyszczona w ten sposób, wraca do obiegu wody przemysłowej.

Dzięki nowemu centrum zaopatrzenia w wodę przemysłową, Audi zaoszczędzi nawet 500 tysięcy metrów sześciennych świeżej wody rocznie. W połączeniu z istniejącą już na terenie zakładu oczyszczalnią, koncern przerabiać będzie w przyszłości prawie połowę nieczystości wytwarzanych w Ingolstadt.

Dodatkowo, by chronić zasoby wód gruntowych, Audi w fabryce w Ingolstadt systematycznie zwiększa poziom wykorzystywania deszczówki w celach przemysłowych. Woda deszczowa spływająca z ponad 450 tysięcy metrów kwadratowych dachów i placów parkingowych, gromadzona jest w podziemnych zbiornikach. W zależności od aktualnych warunków pogodowych, rocznie zgromadzić można w ten sposób nawet 260 tysięcy metrów sześciennych deszczówki.

Audi postawiło sobie za cel do roku 2025 redukcję zużycia energii, emisji CO2, redukcję zużycia świeżej wody, redukcję wytwarzania odpadów i lotnych związków organicznych o 35 procent na jeden wyprodukowany samochód (w porównaniu z poziomem z roku 2010). Długoterminowym celem czterech pierścieni jest natomiast produkcja samochodów neutralnych pod względem emisji CO2 i wolnych od wytwarzania nieczystości.

źródło: Audi Group
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2854
Zdjęcia: 11030
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tak będzie wyglądać nowy POLSKI samochód elektryczny Vosco S106EV Tak będzie wyglądać nowy POLSKI samochód elektryczny Vosco S106EV
    W dniu 29 marca br. w Fabryce Samochodów Osobowych SYRENA w Kutnie S.A. zaprezentowany został jeżdżący prototyp pojazdu elektrycznego Vosco S106EV bazujący na wcześniejszej wersji spalinowej S106. Projekt ten realizowany ...
    Wyprawa do MOab - relacja zdjęciowa Wyprawa do MOab - relacja zdjęciowa
    Dawno mnie tu nie bylo...czas nadrobic zaleglosci. Ostatnio mialem zaszczyt wspolorganizowac impreze Autotraper Moab Challenge. Bylem przewodnikiem po szlakach Moab dla grupy z firmy Autotraper z Lodzi. Zabawa byla swietna..na ...

  •