Praca instalacji gazowej vs praca instalacji benzynowej

Praca instalacji gazowej vs praca instalacji benzynowej

01 Lip 2009, 10:01

Nie znam się na instalacjach gazowych, czy może mi ktoś wytłumaczyć, co się dzieje kiedy instalacja IV gen. przełącza na gaz. Chodzi o to, że podejrzewam, że razem z gazem do komory spalania przedostaje się paliwo, jak wyliczyłem na przestrzeni ok 5 tys. km zniknęło ok 33 litry paliwa daje to ok 0,6 L/100km. to chyba trochę za dużo jak na potrzeby rozruchu i rozgrzania silnika. Zaznaczam, że głównie jeżdżę na długich odcinkach pow. 100 km. Czy ktoś umiałby powiedzieć co ile musi dolewać określoną ilość paliwa i ile to jest norma zużycia benzyny przy jeżdżeniu na gazie? Nie chodzi mi tu jakieś superdokładne wartości ale o rząd wartości, np 0,1L/100 bo wydaje mi się że więcej na rozruch chyba nie potrzeba.
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Rejestracja: 07 Lis 2008, 16:55
Miejscowość: Śląsk

01 Lip 2009, 22:23

Takiej normy nie ma. Każdy samochód potrzebuje innej ilości paliwa na rozruch i inaczej się nagrzewa. Podczas uruchomienia auta do silnika trafia takie małe wiaderko benzyny i jeśli auto jest często uruchamiane to wychodzi jej bardzo dużo. Do tego należy doliczyć proces rozgrzewania się samochodu i czasu jaki jest potrzebny do przełączania na paliwo gazowe.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

02 Lip 2009, 07:59

komputer pokazuje mi spalanie na biegu jałowym ok 2L na godzinę, a rozruch trwa kilka minut. Nie jeżdżę na krótkich odcinkach, więc tych rozruchów za dużo nie ma. Podejrzewam że jakimś cudem paliwo jednak się przedostaje do komory. Moje pytanie jest następujące, czy pompa paliwa cały czas utrzymuje ciśnienie w układzie, nawet jak gaz jest włączony? Czy instalacja gazowa ma jakikolwiek wpływ na stan wtryskiwaczy benzynowych?
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Rejestracja: 07 Lis 2008, 16:55
Miejscowość: Śląsk

02 Lip 2009, 21:04

1. Jaką masz instalację?? t.j jakij firmy?
2. teoretycznie jeśli wtrysk sekwencyjny podawałby gaz wraz z benzyną to powinieneś to natychmast odczuć (zła praca silnika) i wyświetlenie blędu silnika.
3. Pompa (jeśli gazownik jej nie odłączył przekaźnikem) przy pracy nagazie stale pracuje. Jest to o tyle dobre, że przepływające paliwo prze listwę i wracające powrotem do zbiornika chłodzi listwę wtryskową, a przy przeączaniu się samochodu z gazu na bp nie następuje opuźnienie podania paliwa.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

03 Lip 2009, 07:54

1. Jeśli chodzi o sterownik to jest to stag 300. Jeszcze mi przychodzi do głowy nazwa tomasetto i jest to chyba zawór, reszty nie jestem w stanie teraz podać.
2. miałem dwukrotnie błąd - mieszanka zbyt uboga. teraz od dłuższego czasu nie ma błędów.
3. nigdy nie odczułem momentu przełączania ani w jedna stronę ani w drugą, prawdopodobne zatem jest, że mam cisnienie w listwie przez cały czas, skoro jest tam ciśnienie to czy jest możliwe że paliwo przecieka przez wtryskiwacze benzynowe?
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Rejestracja: 07 Lis 2008, 16:55
Miejscowość: Śląsk

03 Lip 2009, 19:33

gdy paliwo przecieka przez wtryskiwacze gazowe samochód wyświetla błąd zbyt bogatej mieszanki lub wypadajacych zapłonów, a samochód na gazie pracuje znacznie gorzej niż na benzynie
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [C] Focus mk2 ST / Civic Type VII R / Megane II RS / Golf V GTI [C] Focus mk2 ST / Civic Type VII R / Megane II RS / Golf V GTI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hot hatch segmentu C - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2005 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Ford Focus mk2 2,5 ST - 225KM - Honda Civic VII 2,0 Type R - 200KM ...
    Nowe systemy miejskie we Włoszech wdrożone przez Kapsch Nowe systemy miejskie we Włoszech wdrożone przez Kapsch
    Firma Kapsch TrafficCom, specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach z zakresu telematyki transportu, wygrała kolejne trzy przetargi na przygotowanie oraz wdrożenie inteligentnych systemów zarządzania ruchem miejskim ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50