Problem po wymianie klocków hamulcowych

05 Mar 2020, 19:16

Dziś miałem wymienione klocki hamulcowe z przodu w Matizie. Mechanik powiedział że były pordzewiałe tłoczki o ile się nie mylę i zostały one wyczyszczone ale to może nic nie dać i przez to tarcze będą się grzać nadmiernie a auto będzie gorzej przyśpieszało i wtedy trzeba założyć reparaturki. I problemy są takie:
1) auto gorzej hamuje, mechanik powiedział że muszą się dotrzeć klocki i za 200 km będzie już normalnie ale wolę się upewnić, czy to prawda?
2) co do tych tłoczków, auto nie jest w żaden sposób przyhamowanie, na luzie z małego skosu bez oporów się stacza i przyspiesza normalnie ale tarcza po 10 km była gorąca, dało się dotknąć ale była mocno nagrzana i po wyjściu z auta było czuć brzydki zapach, to czy coś jest nie tak z tymi tłoczkami czy po prostu grzejące się tarcze i zapach to efekt docierania się klocków?
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 971
Zdjęcia: 87
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Mar 2020, 20:04

Po drugiej jeździe ok 5km zapach zniknął ale tarcze były równie gorące jak wcześniej, a nawet bardziej.dodam jeszcze że nowe klocki są firmy ABE
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 971
Zdjęcia: 87
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Mar 2020, 10:19

ineedl napisał(a):1) auto gorzej hamuje, mechanik powiedział że muszą się dotrzeć klocki i za 200 km będzie już normalnie ale wolę się upewnić, czy to prawda?

Po wymianie klocków, auto musi hamować normalnie. Nie może być sytuacji, że hamuje słabiej. To jest bezpieczeństwo twoje i innych.
ineedl napisał(a):co do tych tłoczków, auto nie jest w żaden sposób przyhamowanie, na luzie z małego skosu bez oporów się stacza i przyspiesza normalnie ale tarcza po 10 km była gorąca, dało się dotknąć ale była mocno nagrzana

ineedl napisał(a):Po drugiej jeździe ok 5km zapach zniknął ale tarcze były równie gorące jak wcześniej, a nawet bardziej.

Tutaj gryzą się dwie rzeczy - skoro auto stacza się na luzie bez żadnych oporów, to tarcze nie mogą być gorące, bo ewidentnie klocki nie trą o tarcze przy puszczonym hamulcu. Tarcze zawsze będą ciepłe, bo podczas hamowania powstaje tarcie klocka o tarczę, a jak jest tarcie, to jest wytwarzane ciepło. To, czy tarcza będzie mniej czy więcej ciepła zależy od częstotliwości i długości hamowania. Ale nie mogą być gorące. Sprawdź, czy wszystkie tarcze są jednakowo ciepłe.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Mar 2020, 18:41

Te tłoczki zostały zrobione , zapłaciłem 130 zł ale przyjechałem do domu i tarcze gorące. Liczę że to przez to że wcześniej były bardzo mocno nagrzane. Jak wystygły to byłem się przejechać ale taką drogą żeby jak najmniej używać hamulców. W sumie użyłem 2 razy delikatnie i raz trochę mocniej. Prawa tarcza była letnia a lewa gorąca, nie parzyła ale była gorąca.
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 971
Zdjęcia: 87
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

07 Mar 2020, 22:20

Należało by więc zdemontować zacisk i na początek sprawdzić, czy klocki nie blokują się w prowadnicach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Mar 2020, 08:38

Po wymianie samych klocków może być tak że początkowo auto hamuje trochę gorzej, potem klocek uciera się do mikro wgłębień tarczy i jest co raz lepiej, nawet czasami inna firma robi różnicę. Słabo że mechanik nie poinformował Cie ze tłoczki pordzewiały, było na wierzchu trzeba było odrazu zrobić i by było z głowy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Mar 2020, 09:09

Problem z grzejącymi się tarczami zniknął, lewa zawsze jesst troche bardziej ciepła ale nie gorąca. Teraz zauważyłem że przy maksymalnym skręcie w lewo słychać delikatnie taki metaliczny dźwięk , jakby coś tarło. Mam też wrażenie że auto wiecej pali aczkolwiek będę mógł to potwierdzić w piątek bo będę jechał 100km a wtedy to najlepiej będzie widać.
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 971
Zdjęcia: 87
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Mar 2020, 16:31

ineedl napisał(a):Teraz zauważyłem że przy maksymalnym skręcie w lewo słychać delikatnie taki metaliczny dźwięk , jakby coś tarło
Czasem to wina klocków które przy mocnym skręcie lekko inaczej się układają.
ineedl napisał(a):am też wrażenie że auto wiecej pali aczkolwiek będę mógł to potwierdzić w piątek bo będę jechał 100km a wtedy to najlepiej będzie widać.
Najlepiej jak byś miał rozgrzany układ hamulcowy i podniósł przód do góry, a następnie sprawdził czy koła kręcą się bez większych oporów. Wtedy będziesz wiedział czy coś je blokuje.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34