Problem z A4 B5 błąd 515 hall dużo pali

19 Sie 2012, 18:52

Witam
Mam problem w moim a4 b5 1.6 może ktos z użytkowników zechce mi pomocJ
1.VAG oczywiście na odpalonym silniku bład:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 3B0 907 557 B
Component: 1,6l R4/2V SIMOS HS D03
Coding: 04001
Shop #: WSC 06335
1 Fault Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A

Dodam tutaj iż wyczytalem na forum ze przy tym bledzie przy 4500 obr powinien mi odlaczyc zaplon bo niby wtedy auto jest w trybie „awaryjnym” no ale u mnie kreci do woli...

Objawy:
-troche meczy się podczas rozruchu( 1 max 2 sekundy za dlugo kreci)
-duzo pali szczególnie w cyklu miejskim nawet do 14 litrow...
-czasami szczególnie przy malej ilosci paliwa piszczy pompa
-po puszczeniu gazu obroty lekko wzrastaja lub pozostaja chwilke na tym samym poziomie no ale to zapewne przepustnica
-czasami kiedy wciskam do dechy pedal gazu lekko szarpie autem jakby nie miał dostatecznej dawki paliwa i przy tym auto jest mulowate szczególnie na 3 biegu
-czasami kiedy wlącze klime auto totalnie traci moc do tego stopnia ze się boje ruszac w niebezpiecznych miejscach no ale to chyba nie ma związku


pozdrawiam
maras399
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: a4 b5

21 Sie 2012, 05:49

Masz uszkodzony czujnik Halla.
Poczytaj jaka jest jego rola w układzie zapłonowym.
- będzie trochę dłużej kręcił ponieważ pompa włącza się dopiero przy rozruchu silnika a nie w momencie kiedy zapalą się kontrolki na liczniku.
- moja audi 1,8 paliła 13l taki typ silnika - są one paliwożerne.
- pompa może być już do wymiany i nie czekał bym z tym za długo
- z tymi obrotami to też u mnie tak było.
- to może być związane z uszkodzonym czujnikiem - ale nie koniecznie - może dostawać jakieś lewe powietrze i też będzie się mulił.
- u mnie też jak włączałem klime to ledwo ruszałem - zero mocy - wyczytałem, że są to pierwsze objawu zacierającego się łożyska w sprężarce.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Sie 2012, 18:41

wielkie dzieki za rzeczowa odpowiedz
czy jest to trudna wymiana? da sie samemu zrobic czytalem ze aprat zaplonowy trzeba rozebrac ale nie moge znalezc tego senownie opisanego nawet w ksiazce "sam naprawiam"
chce zakupic taki zamiennik [link do oferty na Allegro wygasł]
podobno wymienia sie go najlepiej razem czujnik walka rozrzadu oraz polozenia walu?
czy ten błąd moze miec wplyw na spalanie auta? planuje wyjazd w niedlugim czasie i sie zastanawiam czy sie brac za to czy poczekac
pozdrawiam
maras399
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: a4 b5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...
    Mitsubishi Outlander PHEV w europejskiej specyfikacji
    Zaledwie sześć miesięcy po europejskim debiucie rynkowym nowego Outlandera w wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprezentuje podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego ...