Problem z klimą w Fordzie,a elektryka

27 Lip 2019, 15:03

cześć kochani :)
Z góry proszę o wyrozumiałość,bo jestem kobietą (a więc nie znam się na motoryzacji),a mąż mój też nie z tych-motoryzacyjno-specjalistów.
Sprawa jest taka:
FORD FOCUS 2008 z bogatym wyposażeniem.
Auto mamy od kwietnia,klima działała,już w to lato jeździłam korzystającz niej.Nagle-przestało chłodzić.Nawiew działa,tyle,że nie mrozi.
Dziś byłam u speca,który podłączył urządzonko,stwierdził że czynnik chłodzący jest i "na oko" podejrzewa problem ze sprężarką,że jakaś cewka poszła.No wiadomo,musi wziąć auto na warsztat i dopiero dokładnie powie i jakby coś to koszt naprawy 700zł.
Jest jednak jedno ale....
Ostatnio miałam problemy z bezpiecznikami.Najpierw wysiadł od jednego elektrycznego lusterka,bo przestało się składać.Potem zaraz kolejny bezpiecznik-od gniazda zapalniczki.
No i teraz proszę o Wasze sufestie: czy w tej sytuacji nie należy najpierw szukać innych (tańszych) przyczyn? Może powinnam coś innego najpierw wykluczyć? Pod kątem elektryki czy coś?Czy elektryjka może mieć wpływ właśnie na tę cewkę czy generalnie działanie klimy?
No bo wiadono, 700zł zawsze zdążę wydać.
Pytanie tylko czy to załatwi sprawę....
Czy miła ktoś może podobne "przygpody" i może coś doradzic?
Będę bardzo wdzięczna i z góry dziękuję za każdą sugestię i radę.
jane125
Nowicjusz
 
Posty: 6

27 Lip 2019, 16:00

700 zł? Tyle kosztuje nowa sprężarka...Zrezygnuj z tego "fahofca"....
Najpierw trzeba ustalić, czy sprzęgło sprężarki się wogóle włącza. Jeżeli się nie włącza, to sprawdzić trzeba bezpieczniki. Razem ze sprężarką powinien włączyć się wentylator na chłodnicy. Sprawdź, czy po włączeniu klimy wentylator rusza.
Jeżeli na sprzęgło przychodzi napięcie, a sprzęgło się nie włącza, to może być uszkodzone. Koszt nowego to około 170 zł.
Jeżeli sprzęgło się włącza, a sprężarka nie chłodzi, to do sprawdzenia ciśnienia na sprężarce.