Problem z ładowaniem? Kontrolka akumulatora

08 Cze 2014, 07:45

Jeżeli zły dział, to będę sorry i prośba o przeniesienie. Dziś podczas podróży z Lublina do Warszawy w mojej Mazda 323F BA z 1998 roku zapaliła się kontrolka akumulatora (problem z ładowaniem). Zapaliła się po około 30km jazdy - świeciła się przez około 25 km. Później zgasła i zapaliła się 50 km przed Warszawa i już nie zgasła. Dodam, że gdy jechałem auto zachowywało się normalnie. Gdy zgasiłem, to nie mogłem już odpalić z powodu wyczerpanego akumulatora. Rozrusznik coś tam kręcił - ale ewidentnie akumulator był padnięty. Myślicie, że coś z alternatorem jest nie tak? Czy może bardziej przewody lub jakiś bezpiecznik? Znacie kogoś w Warszawie na Pradze Płd. kto mógłby to zrobić?
pepa
Początkujący
 
Posty: 206
Prawo jazdy: 17 05 1981
Auto: Mazda

08 Cze 2014, 17:13

pepa napisał(a):Myślicie, że coś z alternatorem jest nie tak?

Nie da się ukryć że alternator wymaga sprawdzenia.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

09 Cze 2014, 09:18

pepa napisał(a):Czy może bardziej przewody lub jakiś bezpiecznik?

W obwodzie ładowania nie ma bezpiecznika. Jeżeli chodzi o przewody, to raczej nie są one winne, aczkolwiek sprawdzić nie zaszkodzi - zerknij na gruby przewód z alternatora do rozrusznika, bo jak dobrze pamiętam, to połaczenie jest takie - akumulator - rozrusznik - alternator. A skoro rozrusznik kręci, to przewód między aku a rozrusznikiem jest napewno ok. Pozostaje sprawdzić między rozrusznikiem a alternatorem. Przewód z altka do kontrolki raczej jest ok, bo kontrolka świeci. A więc jak ten gruby przewód jest ok, to do sprawdzenia alternator, bo to raczej on jest tego powodem. Lub oczywiście regilator.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczne wakacje dla dzieci na drogach
    Co trzynasta śmierć dziecka w Unii Europejskiej to skutek wypadku drogowego. W Polsce najwięcej wypadków z udziałem dzieci ma miejsce w miesiącach letnich. Najczęściej winni są dorośli. W ciągu ostatnich dziesięciu ...
    ADAM Rally R2 - ADAM w wersji rajdowej
    Opel powrócił do sportu motorowego w listopadzie 2012 roku, dzięki Modelowi ADAM "Cup". Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie to okazja do zaprezentowania kolejnego osiągnięcia firmy - nowej studyjnej wersji powstałej ...