Problem z ładowaniem ML350

01 Sty 2023, 17:59

Ml w164 v6 cdi . Od początku.... klient zmienił alternator (u kogoś) ładowania dalej brak, postanowił pojechać do ASO, tam stwierdzili że alternator się grzeje i nie ładuje.
Klient przyjechał do mnie z kolejnym alternatorem gdyż ten który był założony miał być rzekomo wadliwy. Wymieniłem , odpaliłem i początkowo było 14.2v i po dłuższej chwili zaczęło spadać aż do 13.10v i się zatrzymało, cos tam kombinowałem i ładowanie zaczęło powoli wzrastać ale zaczęło wzrastać aż do 19v więc musiałem przerwać pracę silnika.
Na wzbudzeniu jest 10v z hakiem
Aku naładowany do pełna.
Wszystko mierzone na wyjściu z aku do masy jak i z auta tak i z budy
Pomysły?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Sty 2023, 11:43

A to jest 163 czy 164?
Bo w tym pierwszym jest normalny układ ładowania, a w tym drugim jest LIN.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Sty 2023, 19:34

164, w 163 nie było takich silników.
Tak jest tam LIN tylko jakie to ma znaczenie? Ja mierze na wyjściu z alternatora a nie na aku.
Dziś jeszcze trochę grzebałem i po malym śledztwie okazało się że był wymieniony aku główny, aku dodatkowy z tym że nikt nie podtrzymywał napięcia, było pełno błędów w pamięci o niskim napięciu, przywróciłem wszystko do porządku, jest zielono i brak błędów i zauważyłem że ładowanie wzrasta na obrotach i utrzymuje się na poziomie 13.8, rozumiem że dla niego może być to wystarczające ale niepokoi mnie dlaczego na postoju spada do 12.6, 12.8. Nie wiem czy tak ma być czy jednak nie.
Teraz wieczorem nim pojeździłem trochę i zauważyłem przed bramą że światła delikatnie czasami mrygają i towarzyszą temu zmiany w pracy silnika, naprawdę trzeba się przysłuchać żeby wychwycić ale coś jest na rzeczy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Sty 2023, 23:14

Tak to wygląda w tej chwili

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4