Problem z wolnymi obrotami Silnik 1.2VTi 82KM Citroen C3 II 2014r

13 Cze 2021, 02:03

Hej,
Auto - Citroen C3 II 2014 r. 1.2VTi 82 KM + LPG (wtrysk sekwencja). Przebieg 65 tys. km.
Problem - występuje dość nieregularnie, ale coraz częściej. Po nagrzaniu silnika na wolnych obrotach zaczyna gubić zapłony, przerywa, faluje, gaśnie. Nie ma znaczenia rodzaj paliwa. LPG/benz. tak samo. Wymienione świece i cewki, olej co 10 tys. km z filtrami, komputer pokazuje różne głupoty , błędy czujników. Ciśnienie sprężania w normie na wszystkich 3 cylindrach.
2 warsztaty nie dały rady naprawić, przy czym jeden wymienił czujnik temp. powietrza (tak pokazał komputer) wraz z wiązką + czyszczenie czystej przepustnicy i oczywiście bez rezultatu.

Proszę o sugestie i opinie.
znachor79
Nowicjusz
 
Posty: 34

13 Cze 2021, 12:06

Bardzo często przyczyną tego objawu jest ECU.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17590
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Cze 2021, 15:35

Nie będę was trzymał zatem w niepewności. Otóż padły koła zmiennych faz rozrządu. Cena za szt. to 350 zł. To nie jest usterka, ale czynność serwisowa.
Po prostu tyle wytrzymały. Ciekawe, że w starych silnikach tego nie ma, więc się nie zepsuje. Cena za elastyczność i większą moc.
Sam silnik w tym aucie dobrze chodzi, również na LPG (7,5/100 LPG). Mogę powiedzieć, że jest akuratny. Oczywiście to auto głównie miejskie i tam się czuje najlepiej, ale na drogach szybkiego ruchu też da się wyprzedzić ciężarówkę.
Warto też wspomnieć że pasek rozrządu ma absurdalnie długi termin wymiany - 160 tys. km. Pracuje w kąpieli olejowej, ale miał wadę fabryczną polegającą, na łuszczeniu się gumy i zapychaniu przewodów olejowych. W konsekwencji dochodzi do zatarcia silnika, a w najlżejszym przypadku odczuwa się spadek mocy i palenie oleju w wyniku zużycia pierścieni.
Wracając do naprawy kół warsztat który mi to prawidłowo zdiagnozował i naprawił zajmuje się głównie BMW. A niech tam zareklamuję ich BEEMKA AUTO-SERWIS w Gdańsku na zadupiu. Oprócz oryginalnych kół wymienili też pasek rozrządu (wyglądał OK) i pasek osprzętu. Całość zamknęła się w niecałcyh 1900 zł. Mało nie jest, ale odetchnąłem kiedy widziałem na podnośniku Audi A8 D3 4,2 benz. Wyciągnięta skrzynia biegów, wydech i jeszcze silnik do opuszczenia bo trzeba rozrząd wymienić. Kretynizm w wykonaniu Audi.
znachor79
Nowicjusz
 
Posty: 34
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kredyt samochodowy, pożyczka czy leasing? Jak sfinansować zakup auta
    Jeśli chcesz kupić auto, ale z jakichś względów nie zamierzasz w tym celu wydawać gotówki, możesz skorzystać z kilku dostępnych na rynku produktów finansowych. W poniższym artykule opisujemy i analizujemy ...
    PODSUMOWANIE i SPIS MODELI - Koszty utrzymania
    Na tej stronie znajdziesz spis ponad 350 modeli samochodów w około 90 zestawieniach. Abarth: Grande Punto 1,4 T-Jet Alfa Romeo: 147 2,0 TS 147 3,2 GTA 156 1,9 JTD 159 1,8 159 1,9 JTDm 166 3,0 Audi: A2 1,6 FSI A3 8L ...

  •