Problem z wolnymi obrotami Silnik 1.2VTi 82KM Citroen C3 II 2014r

13 Cze 2021, 01:03

Hej,
Auto - Citroen C3 II 2014 r. 1.2VTi 82 KM + LPG (wtrysk sekwencja). Przebieg 65 tys. km.
Problem - występuje dość nieregularnie, ale coraz częściej. Po nagrzaniu silnika na wolnych obrotach zaczyna gubić zapłony, przerywa, faluje, gaśnie. Nie ma znaczenia rodzaj paliwa. LPG/benz. tak samo. Wymienione świece i cewki, olej co 10 tys. km z filtrami, komputer pokazuje różne głupoty , błędy czujników. Ciśnienie sprężania w normie na wszystkich 3 cylindrach.
2 warsztaty nie dały rady naprawić, przy czym jeden wymienił czujnik temp. powietrza (tak pokazał komputer) wraz z wiązką + czyszczenie czystej przepustnicy i oczywiście bez rezultatu.

Proszę o sugestie i opinie.
znachor79
Nowicjusz
 
Posty: 37

13 Cze 2021, 11:06

Bardzo często przyczyną tego objawu jest ECU.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Cze 2021, 14:35

Nie będę was trzymał zatem w niepewności. Otóż padły koła zmiennych faz rozrządu. Cena za szt. to 350 zł. To nie jest usterka, ale czynność serwisowa.
Po prostu tyle wytrzymały. Ciekawe, że w starych silnikach tego nie ma, więc się nie zepsuje. Cena za elastyczność i większą moc.
Sam silnik w tym aucie dobrze chodzi, również na LPG (7,5/100 LPG). Mogę powiedzieć, że jest akuratny. Oczywiście to auto głównie miejskie i tam się czuje najlepiej, ale na drogach szybkiego ruchu też da się wyprzedzić ciężarówkę.
Warto też wspomnieć że pasek rozrządu ma absurdalnie długi termin wymiany - 160 tys. km. Pracuje w kąpieli olejowej, ale miał wadę fabryczną polegającą, na łuszczeniu się gumy i zapychaniu przewodów olejowych. W konsekwencji dochodzi do zatarcia silnika, a w najlżejszym przypadku odczuwa się spadek mocy i palenie oleju w wyniku zużycia pierścieni.
Wracając do naprawy kół warsztat który mi to prawidłowo zdiagnozował i naprawił zajmuje się głównie BMW. A niech tam zareklamuję ich BEEMKA AUTO-SERWIS w Gdańsku na zadupiu. Oprócz oryginalnych kół wymienili też pasek rozrządu (wyglądał OK) i pasek osprzętu. Całość zamknęła się w niecałcyh 1900 zł. Mało nie jest, ale odetchnąłem kiedy widziałem na podnośniku Audi A8 D3 4,2 benz. Wyciągnięta skrzynia biegów, wydech i jeszcze silnik do opuszczenia bo trzeba rozrząd wymienić. Kretynizm w wykonaniu Audi.
znachor79
Nowicjusz
 
Posty: 37

03 Sie 2023, 22:56

mam ten sam problem z wolnymi obrotami, tyle że u mnie nie pomogła wymiana kół i rozrządu... W zasadzie 2 speców i żaden nie wie co z tym złomem jest. Na PB pracuje tragicznie i czasem gaśnie. Na LPG problem znika... Podobno ciśnienie pompa daje dobra. gość kazał sprawdzać wtryski. ten silnik to jedna wielka porażka PSA.
krokodylmax
Obserwowany
 
Posty: 1

04 Sie 2023, 07:14

Niestety ten silnik ma też inne poważne wady. Np. wałki rozrządu wycierają się od źle skonstruowanych panewek i zaczynają się takie objawy. Do tego też może być że wał korbowy dostaje luz osiowy i też tragedia.
Jak wspomniałeś, ten silnik to porażka. Wytrzyma 100 tys., do końca gwarancji i złom. Ot ekologia. Mój jeździ jeszcze (100 tys. przebiegu) ale im zimniej tym gorzej. Żona praktycznie nie jeździ na LPG. Ja jak gdzieś jadę przełączam.
We Francji szykują pozew przeciwko PSA za to g...o.
znachor79
Nowicjusz
 
Posty: 37