Przyczyna spalania oleju VW

Przyczyna spalania oleju VW

27 Mar 2013, 00:57

Witam

Proszę o poradę w sprawie spalania oleju w silniku 1.6 1F VW. Jeżdżę głownie trasy jednorazowo 150km, bardzo mało jazdy w mieście. Ilość spalanego oleju to około 0,5l/1500km, samochód nie kopci jedynie wyczuwany jest inny zapach spalin po rozruchu (na ssaniu) jak jest zimny, czyli najczęściej rano, przy częstym odpalaniu w ciągu dnia nie czuć wspomnianego zapachu. Od czego mam zacząć poszukiwanie przyczyny, bo chciał bym w miarę możliwości wykonać samodzielnie?
pawelec
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 132
Rejestracja: 22 Mar 2008, 20:02
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Przyczyna spalania oleju VW

27 Mar 2013, 09:30

Mogą puszczać uszczelniacze zaworowe,0.5l na 1500 km .to jeszcze nie tragedia,można to przełknąć.Jaki lejesz olej?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6944
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Przyczyna spalania oleju VW

27 Mar 2013, 13:47

Leję olej Mobil 1 mineralny. Właśnie tez tak myślałem, że przez noc skapnie trochę oleju i zostanie on z początku przepalony, może i to nie tragedia ale chciał bym zawczasu reagować. Jak sprawdzić wspomniane uszczelniacze
pawelec
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 132
Rejestracja: 22 Mar 2008, 20:02
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Przyczyna spalania oleju VW

27 Mar 2013, 14:44

Tylko przez tzw. próbę olejową,mechanik będzie wiedział co ma robić,co ja bym zrobił?Przy następnej wymianie zalał bym olej VALVOLINE MAXLIFE,powinien pomóc(uszczelnienia uelastycznia,pęcznieją),nic droższy od MOBIL-a nie jest,a zdecydowanie lepszy(minerał,półsyntetyk) Możesz mieć olej rozrzedzony paliwem,wtedy też olej będzie niknął.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6944
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Przyczyna spalania oleju VW

27 Mar 2013, 15:37

Zobacz czy Ci lekko nie puszcza uszczelka pod głowicą. Nie wiem czy były jakieś historię z temperaturą. 30ml Na 100 km to nie dużo, może uszczelka pod pokrywą się poci. Sprawdź jak się czuje płyn chłodniczy ale tu raczej nic nie powinno się zmienić.
Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Przyczyna spalania oleju VW

27 Mar 2013, 18:50

Z temperaturą wszystko ok, rozgrzewa się tak jak zawsze. Wszystkie uszczelki raczej są ok, ponieważ nie ma żadnych wycieków wszystko suchutkie, płyn chłodniczy również w porządku. Musze spróbować z tym olejem VALVOLINE bo niedługo czeka mnie zmiana. A jak okaże się że uszczelniacze do wymiany to orientuje się ktoś jaki jest koszt naprawy? I co warto innego zrobić przy okazji tej wymiany??
pawelec
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 132
Rejestracja: 22 Mar 2008, 20:02
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Lexus IS z nowym przestronnym wnętrzem Nowy Lexus IS z nowym przestronnym wnętrzem
    Kluczowymi założeniami programu rozwojowego nowej generacji modelu IS były wiodąca w segmencie przyjemność prowadzenia, wyrafinowany komfort oraz intuicyjność obsługi urządzeń pokładowych. Znalazło to swoje odzwierciedlenie ...
    [B] Sandero I 1,6 / i20 I 1,4 / 2 II 1,3 / Corsa D 1,4 / Fabia II 1,4 [B] Sandero I 1,6 / i20 I 1,4 / 2 II 1,3 / Corsa D 1,4 / Fabia II 1,4
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu B - silnik benzynowy o mocy ok. 90KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2009 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Dacia Sandero I 1,6 - 87KM - Hyundai ...

  • Re: Przyczyna spalania oleju VW

    07 Kwi 2013, 10:14

    Jeśli to są uszczelniacze zaworów ( prawie pewne sądząc po opisie) to wymiana oleju nic nie da. Zwyczajnie guma się już zestarzała i utraciła szczelność. Cena 1,5zł x 8
    Koszt naprawy ok 100-150 zł(nie trzeba demontować głowicy). Jeśli zamierzasz jezdzić dłużej tym samochodem a nie było to wymieniane to warto wymienić też popychacze hydrauliczne (ok 15-20zł sztuka X8) i pasek rozrządu wraz z osprzętem (50zł) , oraz uszczelniacze wałka rozrządu (kilka złotych).Części nie powinny przekroczyć 250-300zł + ok 250zł wymiana.
    roney03
    Nowicjusz
     
    Posty: 32
    Rejestracja: 08 Maj 2010, 08:17
    Miejscowość: Szczecin
     
    • Warto przeczytać
    • Monster Truck Rock Star, 11
      Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI
      Jaguar