Przyczyna spalania oleju VW

27 Mar 2013, 01:57

Witam

Proszę o poradę w sprawie spalania oleju w silniku 1.6 1F VW. Jeżdżę głownie trasy jednorazowo 150km, bardzo mało jazdy w mieście. Ilość spalanego oleju to około 0,5l/1500km, samochód nie kopci jedynie wyczuwany jest inny zapach spalin po rozruchu (na ssaniu) jak jest zimny, czyli najczęściej rano, przy częstym odpalaniu w ciągu dnia nie czuć wspomnianego zapachu. Od czego mam zacząć poszukiwanie przyczyny, bo chciał bym w miarę możliwości wykonać samodzielnie?
pawelec
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 132
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

27 Mar 2013, 10:30

Mogą puszczać uszczelniacze zaworowe,0.5l na 1500 km .to jeszcze nie tragedia,można to przełknąć.Jaki lejesz olej?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8482
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Mar 2013, 14:47

Leję olej Mobil 1 mineralny. Właśnie tez tak myślałem, że przez noc skapnie trochę oleju i zostanie on z początku przepalony, może i to nie tragedia ale chciał bym zawczasu reagować. Jak sprawdzić wspomniane uszczelniacze
pawelec
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 132
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

27 Mar 2013, 15:44

Tylko przez tzw. próbę olejową,mechanik będzie wiedział co ma robić,co ja bym zrobił?Przy następnej wymianie zalał bym olej VALVOLINE MAXLIFE,powinien pomóc(uszczelnienia uelastycznia,pęcznieją),nic droższy od MOBIL-a nie jest,a zdecydowanie lepszy(minerał,półsyntetyk) Możesz mieć olej rozrzedzony paliwem,wtedy też olej będzie niknął.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8482
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Mar 2013, 16:37

Zobacz czy Ci lekko nie puszcza uszczelka pod głowicą. Nie wiem czy były jakieś historię z temperaturą. 30ml Na 100 km to nie dużo, może uszczelka pod pokrywą się poci. Sprawdź jak się czuje płyn chłodniczy ale tu raczej nic nie powinno się zmienić.
Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Mar 2013, 19:50

Z temperaturą wszystko ok, rozgrzewa się tak jak zawsze. Wszystkie uszczelki raczej są ok, ponieważ nie ma żadnych wycieków wszystko suchutkie, płyn chłodniczy również w porządku. Musze spróbować z tym olejem VALVOLINE bo niedługo czeka mnie zmiana. A jak okaże się że uszczelniacze do wymiany to orientuje się ktoś jaki jest koszt naprawy? I co warto innego zrobić przy okazji tej wymiany??
pawelec
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 132
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

07 Kwi 2013, 11:14

Jeśli to są uszczelniacze zaworów ( prawie pewne sądząc po opisie) to wymiana oleju nic nie da. Zwyczajnie guma się już zestarzała i utraciła szczelność. Cena 1,5zł x 8
Koszt naprawy ok 100-150 zł(nie trzeba demontować głowicy). Jeśli zamierzasz jezdzić dłużej tym samochodem a nie było to wymieniane to warto wymienić też popychacze hydrauliczne (ok 15-20zł sztuka X8) i pasek rozrządu wraz z osprzętem (50zł) , oraz uszczelniacze wałka rozrządu (kilka złotych).Części nie powinny przekroczyć 250-300zł + ok 250zł wymiana.
roney03
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin