Zawieszenie się wtrysków.

Zawieszenie się wtrysków.

15 Mar 2013, 19:47

Witam
Posiadam Mercedesa w210 97r, 2.9TD. Jakie są objawy zawieszenia się wtrysków? Czy może silnik wejść przez to w tryb awaryjny? Czym się to będzie objawiało? Czy przy takiej usterce możliwa jest jazda bez stałego uszkodzenia silnika?
Filibos
Nowicjusz
 
Posty: 44
Rejestracja: 04 Sie 2012, 17:32
Prawo jazdy od: 27 12 2012
Auto: Chrysler Town&Country
Silnik: 3.8 V6 217KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

Re: Zawieszenie się wtrysków.

16 Mar 2013, 09:15

Zawieszanie się wtrysków? Mogą się zawieszać końcówki wtryskiwaczy, ale w układach common rail(elektromagnetyczne,piezoelektryczne)zwłaszcza zablokowane np.opiłkami z pompy wtryskowej,jest to niebezpieczna przypadłość,gdyż może dojść do efektu wypalenia denka tłoka.Przy takich układach wtryskowych zwykłych,wtryskiwacze zużyte specyficznie się tłuką(strzelają),zresztą istnieją inne objawy,utrudniony rozruch,dymienie na czarno,głośniejsza praca silnika,większy zakres-- kierutania-- jednostką,czy silnik może przejść w tryb awaryjny akurat w tym przypadku,przy takim zaawansowaniu elektronicznym?osobiście w to wątpię.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Zawieszenie się wtrysków.

06 Kwi 2013, 16:05

Wyszukana technologia niestety nie sprzyja długowieczności wtryskiwaczy. Technologicznie najstarsze wtryski common rail Boscha (pierwszych dwóch generacji), w których o wtrysku paliwa decyduje prosta cewka elektromagnesu, w sprzyjających okolicznościach mogą wytrzymać nawet 300 tys. km, a już na pewno nie mniej niż 180-200 tys. km. Nie gorsze są pod tym względem japońskie wtryskiwacze elektromagnetyczne Denso, przy czym ich wytrzymałość też ma swoje granice, a są tu ogromne problemy z dostępnością części zamiennych. Znane z kilku popularnych modeli wtryskiwacze Delphi okazują się dość wrażliwe na zanieczyszczenia i pomimo sterowania elektromagnetycznego raczej nie wytrzymują więcej niż 200 tys. km. Można je jednak naprawić i to jest ich zaleta. Jest dobra na [link wygasł] w Stalowej Woli.Najmniej trwałe są nowoczesne wtryskiwacze piezoelektryczne, uruchamiane superszybkimi kryształami, a nie cewką. Tu granicą nie do pokonania jest często 150 tys. km przebiegu.
dawidek6
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 27 Gru 2010, 00:18
Miejscowość: Stalowa Wola
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [D] C5 2,0HDi / Mondeo 2,0TDCi / Insignia 2,0CDTi / Laguna 2,0dCi [D] C5 2,0HDi / Mondeo 2,0TDCi / Insignia 2,0CDTi / Laguna 2,0dCi
    Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu D - silnik diesla o mocy ok. 140KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2008r. Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C5 II 2,0HDi - 140KM - Ford Mondeo mk4 ...
    [C] Cee’d I 1,6CRDi / 3 II 1,6MZR-CD / Astra J 1,7CDTi / 308 I 1,6HDi [C] Cee’d I 1,6CRDi / 3 II 1,6MZR-CD / Astra J 1,7CDTi / 308 I 1,6HDi
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu C - silnik diesla o mocy ok. 110KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2010r. Wytypowane modele do zestawienia: - Kia Cee’d I 1,6 CRDi - 115KM (głównie ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Jaguar