Przyczyna zatarcia pompy wtryskowej VP 30

08 Lis 2014, 15:17

Witam, mam mondeo 2.0 TDDi 90km z 2001r.

Zatarła mi się pompa wtryskowa, ale przynajmniej sterownik przetrwał,
mam pytanie co może być przyczyną zatarcia pompy wtryskowej?
Mechanik, który regeneruje pompe powiedział mi, ze wine ponosi elektryczna pompa paliwa, która znajduje się obok zbiornika, nie mam teraz samochodu "pod domem", żeby to sprawdzić, ale wyczytałem, że w 90-ce nie ma pompki paliwa tylko w wersji 115km?

Jeśli jej nie ma, w takim razie co mogło zatrzeć pompe wtryskową, bo nie chce doprowadzić do takiej sytuacji, że zamontuje pompe wtryskową a po 2 miesiącach znów się zatrze...

pozdrawiam.
Berend
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 19 03 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Passat B5FL
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Lis 2014, 18:15

Znajomemu zatarła się pompa wtryskowa, analizowaliśmy dlaczego i po przecięciu filtra paliwa HART okazało się, że to atrapa filtra. W środku na dnie była luźno blaszana podstawa wkładu filtrującego. Papier filtrujący też był włożony tak że nie spełnial roli i wewnętrzna blacha miała ogniska korozji. Paliwo było tankowane na stacjach orlen i w Niemczech dlatego nie podejrzewaliśmy awarii przez jakość paliwa.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

09 Lis 2014, 15:17

3 dni przed "śmiercią" auta wymieniłem filtr paliwa, na filtr harta hah...
Ale samochodem już szarpało nieco wcześniej...
Berend
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 19 03 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Passat B5FL
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    AFT - Alternative Fuels Technology
    Rynek branży paliwowej nieustannie poszukuje technologicznych rozwiązań, które pozwolą zasilić auto w sposób jeszcze bardziej nowoczesny oraz dostosowany do norm ekopolityki. Nowe targi paliw alternatywnych ...