Punto EVO lpg?

24 Wrz 2016, 11:27

a co w koncu wybrałęś jaką instalację? jeśli można wiedzieć? :)
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

24 Wrz 2016, 22:05

w takim razie FLERI czekamy na pozytywy o instalacji. może zdradzisz co wybrałeś dokładnie za podzespoły??
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

03 Lis 2016, 21:18

Witam, witam Was.. Gazowanie się odciąga, jeszcze nie byłem w warsztacie niestety.. Mam kilka kmin, czytałem o Blue Boxie ale podobno tam trzeba dobierać komponenty? Czytałem też tak jak pisaliście o Stagu, Zenicie i Brc. Ostatecznie pewnie to będzie Blue Box lub Brc..
Fleri
Nowicjusz
 
Posty: 17
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Fiat Punto EVO
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2010

03 Lis 2016, 21:44

Rozwiń, co znaczy że trzeba dobierać komponenty> Nie wiem, czy myślimy o tym samym. Generalnie słowo "trzeba" brzmi jak kara, a to coś zupełnie przeciwnego., pełna elastyczność w doborze komponentów. punkt widzenia zależy od punktu siedzenia : D opcja 1 w moim odczuciu ma przewagę nad opcją 2....
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

04 Lis 2016, 18:54

Nie mówię, że to kara haha ale na pewno ktoś, kto je dobiera i zestraja to musi się znać na tym, bo jak źle to ogarnie to chyba dobrze funkcjonować nie będzie? Tak, jak mówisz, dla niektórych to zaleta.. Dlatego tak jak pisałem rozważam i to i to. Pytanie, czemu opcja numer 1 ma przewagę?
Fleri
Nowicjusz
 
Posty: 17
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Fiat Punto EVO
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2010

04 Lis 2016, 19:19

Fleri napisał(a): Pytanie, czemu opcja numer 1 ma przewagę?

dlatego że warto oddać auto do warsztatu który wie co robi i potrafi dobrać podzespoły i później odpowiednio to ustawić, a nie liczyć na szczęście ze producent zrobi wszystko za nas.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Lis 2016, 21:25

bo w brc jest droższy i ograniczony serwis mówiąc skrótowo, a z blue box nie...
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

05 Lis 2016, 21:15

Masz prosty samochód ja bym nie wziął BRC za drogie w serwisowaniu o ile coś się stanie z twojego wyboru wolę Bluebox a komponenty wybiera montazysta więc poproś o górna półkę a będziesz cieszył sie bezproblemowa pracą a w razie problemów za grosze możesz wymienić na wiele innych komponentów
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

06 Lis 2016, 13:25

Forumowicz napisał(a):bo w brc jest droższy i ograniczony serwis


Co masz na myśli mówiąc ograniczony serwis? Pytanie ile droższy? Z tego co się orientowałem to cenowo jakiejś dużej różnicy nie ma no ale skoro mówisz że jest to może i jest, nie mówię że nie:) Tak z ciekawości co ile Wy serwisujecie lpg i co tam wymieniacie dokładnie?
Fleri
Nowicjusz
 
Posty: 17
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Fiat Punto EVO
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2010

06 Lis 2016, 18:35

Niektóre systemy brc są dostępne tylko dla serwisantów sieciowych, dlatego upewnij się, że nie masz 150 km do takiego. To miałem na myśli pisząc o ograniczeniu. Czasem to lepiej, ale czasem gorzej...
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

06 Lis 2016, 22:26

Fleri napisał(a):Tak z ciekawości co ile Wy serwisujecie lpg i co tam wymieniacie dokładnie?

Osobiście wymieniam 2 filtry od gazu co 10tys (wkład do filtra z odstojnikiem i filtr fazy ciekłej) zdecydowanie "taniej" jest zapobiegać niż leczyć, co za tym idzie wydłużam żywotność wtryskiwaczy gazowych.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Lis 2016, 22:38

A ja mam bezpośredni wtrysk, ale u mnie jest podobnie.tzn. ja póki co miałem po 10 kkm wymianę filtra fazy lotnej a po 30 kkm ciekłej. Na razie mam ponad 40 kkm przejechane i dopiero po ok.. 80-100 kkm mam mieć wymianę gazowych wtryskiwaczy i regenerację albo wymianą reduktora. a dopiero po ok. 150 kkm czyszczenie wtryskiwaczy benzynowych.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

07 Lis 2016, 11:55

czytałem gdzieś że przy instalacjach BRC można robić większą ilość km pomiędzy przeglądami więc koszta są mniejsze bo rzadziej wymienia się elementy które kosztują.
mazi88
Początkujący
 
Posty: 73
Miejscowość: Kuźnia

07 Lis 2016, 12:28

mazi88 napisał(a):gdzieś że przy instalacjach BRC można robić większą ilość km pomiędzy przeglądami więc koszta są mniejsze bo rzadziej wymienia się elementy które kosztują
W tym przypadku nie jest to zaleta bo przeglądy na LPG powinno się robić co 10-12tyś. km (60-100zł). Filtry są tanie i sam przegląd też oszczędzasz na paliwie, a nie na przeglądach i koszcie założenia instalacji.

PS. W silniku też można olej wymieniać co 30tyś. ale czy to jest oszczędność raczej nie bo w późniejszym czasie musisz liczyć się z remontem z racji nagaru w silniku i szybszego zużycia elementów. Oczywiście nowe samochody tak użytkowane dociągną do końca gwarancji, a problemy zaczną się później przeważnie u następnego właściciela.
Ja bym nie kupił samochodu z gazem który by miłą książkę z przeglądami co 15 tyś. km.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lis 2016, 12:42

moim zdaniem jak producent pozwala na większość ilość km pomiędzy przeglądami to jest świadomy jakości swoich produktów.
mazi88
Początkujący
 
Posty: 73
Miejscowość: Kuźnia