Pytanie o volvo

22 Gru 2015, 20:01

Witam , dzisiaj oglądałem volvo [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Czy ktoś z was posiada taki model lub wie cos więcej na jego temat? tzn. koszty eksploatacji ,ewentualne usterki itp. i czy warto go kupić .proszę o pomoc pozdrawiam
Patryk11
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 02 2011
Auto: nie mam

22 Gru 2015, 22:01

Nie wiem gdzie tu pakiet Bussines?
To zwykła wersja standard lub kinetic, golas z halogenami i nic więcej.
Jeśli już interesuje Cię S40 w dieslu to szukaj minimum 2.0, mniej problemów z silnikiem, osprzętem i 6 biegowa skrzynia, o wiele lepsza dynamika, przyśpieszenie, elastyczność a spalanie niewiele większe. Szukaj wersji wyposażenia momentum, ma trochę bajerów które ułatwiają znacznie życie ;)
Niezależnie od wersji wyposażenia poziom bezpieczeństwa tj. ilość poduszek, systemy kontroli trakcji itp.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

22 Gru 2015, 23:28

tzn. nie koniecznie diesla,po prostu chodziłem po komisach i wpadło mi to w oko , a jeśli dziennie bede robił bardzo niewiele kilometrów to czy jest sens kupować diesla?? ,bo do pracy mam 4 km ,czy przez to że będe jeździł tak niewiele czy to będzie negatywnie wpływało na diesla?
Patryk11
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 02 2011
Auto: nie mam

23 Gru 2015, 01:02

Patryk11 napisał(a):a jeśli dziennie bede robił bardzo niewiele kilometrów to czy jest sens kupować diesla?? ,bo do pracy mam 4 km ,czy przez to że będe jeździł tak niewiele czy to będzie negatywnie wpływało na diesla?

Szybko zamęczysz tego diesla. Kup benzynę bo przy takich przebiegach będą problemy
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

23 Gru 2015, 08:21

benzyniak w zimie ledwo złapie 90 stopni, a w dieslu wskazówka nawet nie drgnie (wiem po swoim i służbowym)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Gru 2015, 09:45

Przy takiej jeździe diesel to nie jest dobry pomysł, szkoda auta i twoich pieniędzy. Mierz lepiej w benzynę minimum 2.0 a najlepiej wolnossącą 2.4.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy egzemplarz Toyoty Supry trafi na aukcję
    Nowa Toyota Supra 2020 w wersji produkcyjnej zostanie pokazana światu po raz pierwszy 14 stycznia 2019 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit. Pięć dni później zakończy się aukcja pierwszego na amerykańskim rynku ...

23 Gru 2015, 11:47

S40/V50 to konstrukcja oparta na focusie 2, sporo części pasuje także można trochę zaoszczędzić. Auto nie grzeszy przestronnością, ale jest całkiem niezawodne. Sam zastanawiam się nad V50-tką, tylko jest problem z wyborem silnika. Zdecydowana większość to diesle, 1.6 raczej niepolecany, 2.0 ok, a najlepszy 2.4 D5. Wolałbym benzynę, ale tu oferta ogranicza się praktycznie to żłopiącego olej 1.8. Polecane jednostki 2.0 i 2.4 to "białe kruki", gdzieś na forum Volvo czytałem, że ktoś dwulitrową volvinkę szukał rok czasu. Także, albo bierzesz 2.0 D bez DPF-a (jest ich całkiem sporo), albo uzbrajasz się w cierpliwość i szukasz benzyny 2.0 lub 2.4. Raczej unikaj automatów (występują głównie z silnikami 2.4).
Adek1
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 03 03 1998
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf VII Alltrack
Silnik: 1.8 TSI 180 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

23 Gru 2015, 12:36

W tym roku oglądałem kilka benzyniaków 2.0 i 2.4 (140KM) krajowych jak i sprowadzonych. Problem ze znalezieniem dobrego modelu jest taki sam jak w każdej innej marce. Każdy klient chce kupić jak najtaniej jak najlepszy model z niskim przebiegiem. Każdy sprzedawca chce jak najdrożej sprzedać swoje auto. Przede wszystkim trzeba liczyć siły (finansowe) na wymagania, nie da się kupić dobrego auta za najniższą cenę, to oczywiste. Warto dołożyć co nieco i kupić zadbane auto by uniknąć dodatkowych kosztów w przyszłości, można też zaryzykować i kupić auto po przygodach za mniejsze pieniądze i samemu doprowadzić go do należytego stanu. Do drugiej opcji potrzebna jest wiedza, dobry serwis i dostawca części, czy się opłaci - raczej nie ale przynajmniej wiesz czym jeździsz.
Trzeba szukać i czekać, sam szukałem mojego auta ponad pół roku i znalazłem perełkę :) Auta nie kupuje się od ręki.
Diesel przy takiej jeździe nie ma sensu. Nawet w dieselu bez DPFu pytaniem nie jest czy będą awarie tylko kiedy? Zimny silnik, zmęczona turbina, osprzęt, jednym słowem wpadniesz w koszta.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Gru 2015, 13:34

Rom33, masz większą wiedzę i doświadczenie w temacie Volvo, być może się mylę, ale z moich kilkumiesięcznych obserwacji ogłoszeń wynika, że w Polsce łatwiej jest trafić na zadbane 2.0 D (jeżeli chodzi o V50) z wymienionym sprzęgłem, dwumasą, turbiną po regeneracji niż na sensowną benzynę 2.0 lub 2.4 (170 km) - wersja 2.4 140 km osobiście do mnie nie przemawia, bo jedzie tak samo albo i gorzej niż 2.0, a pali wyraźnie więcej. Wszędzie piszą i mówią, że diesle nie nadają się na krótkie dystanse, też tak mi się wydaje, ale kumpel dwa lata temu kupił za śmieszne pieniądze (9 000 zł) niby awaryjnego Scenica 2 1.9 dci, zrobił nim już 50 000 km, jeździ często po przysłowiowe bułki po 1 czy 2 kilometry i póki co renówka go jeszcze nie zawiodła.
Adek1
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 03 03 1998
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf VII Alltrack
Silnik: 1.8 TSI 180 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

23 Gru 2015, 18:36

a gdzie mogę sprawdzić auto po nr. vin?? chodzi o opla
Patryk11
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 02 2011
Auto: nie mam

23 Gru 2015, 18:42

Patryk11 napisał(a):Wszędzie piszą i mówią, że diesle nie nadają się na krótkie dystanse, też tak mi się wydaje, ale kumpel dwa lata temu kupił za śmieszne pieniądze (9 000 zł) niby awaryjnego Scenica 2 1.9 dci, zrobił nim już 50 000 km, jeździ często po przysłowiowe bułki po 1 czy 2 kilometry i póki co renówka go jeszcze nie zawiodła.


Czyli 25000/rok tego nie zrobi się jeżdżąc po 2km, więc trasy też być musiały i to w większości, ale jak ktoś będzie tylko ganiał po 4 km dziennie do pracy, raz na ruski rok trasa to diesla zamęczy
hrothnir
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Peugeot 306
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

23 Gru 2015, 21:48

Adek1 napisał(a):Rom33, masz większą wiedzę i doświadczenie w temacie Volvo, być może się mylę, ale z moich kilkumiesięcznych obserwacji ogłoszeń wynika, że w Polsce łatwiej jest trafić na zadbane 2.0 D (jeżeli chodzi o V50) z wymienionym sprzęgłem, dwumasą, turbiną po regeneracji niż na sensowną benzynę 2.0 lub 2.4 (170 km) - wersja 2.4 140 km osobiście do mnie nie przemawia, bo jedzie tak samo albo i gorzej niż 2.0, a pali wyraźnie więcej. Wszędzie piszą i mówią, że diesle nie nadają się na krótkie dystanse, też tak mi się wydaje, ale kumpel dwa lata temu kupił za śmieszne pieniądze (9 000 zł) niby awaryjnego Scenica 2 1.9 dci, zrobił nim już 50 000 km, jeździ często po przysłowiowe bułki po 1 czy 2 kilometry i póki co renówka go jeszcze nie zawiodła.

Z S40\V50 sprawa wygląda tak że 2.0D był najpopularniejszym silnikiem i dlatego jest ich więcej na rynku. D5 pokazują się sporadycznie tak samo jak benzynki. Wolnossące 2.4 są najmniej awaryjne, dobrze znoszą gaz i nie ma problemu z podniesieniem mocy z 140 na 170KM. Tak jak pisałem wcześniej, diesel na krótkie dystanse to strzał w kolano. Znalezienie benzyniaka nie jest łatwe ale jest możliwe.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Gru 2015, 22:13

hrothnir napisał(a):Czyli 25000/rok tego nie zrobi się jeżdżąc po 2km, więc trasy też być musiały i to w większości, ale jak ktoś będzie tylko ganiał po 4 km dziennie do pracy, raz na ruski rok trasa to diesla zamęczy

Zgadza się, trasy robi, ale np. do pracy ma góra 1,5 km, do jakiś sklepów czy do rodziny góra 2 km i wszędzie tą renówką śmiga, nawet czasem po 500 metrów do kościoła, sam się zastanawiam, że coś mu się tam jeszcze nie posypało.

Rom33 napisał(a):Znalezienie benzyniaka nie jest łatwe ale jest możliwe.

Niedługo rozpoczynam na serio poszukiwania "nowego" auta, V50 polift z lat 2007-2008 to jeden z moich kandydatów, mam nadzieję, że uda mi się na jakąś fajną benzynę trafić.
Adek1
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 03 03 1998
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf VII Alltrack
Silnik: 1.8 TSI 180 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna