Pytanie początkującego z DSG 7 biegów

05 Kwi 2019, 13:44

Witam,

Stałem się posiadaczem samochodu z 7 biegowym DSG. Jako, że nigdy nie miałem automatu to przed zakupem używanego samochodu odbyłem dosyć długą jazdę testową. Podczas samej jazdy samochód zmienia biegi płynnie poza D1 delikatnie szarpnie(może jestem troche przewrażliwiony). Do tego nie mam zastrzeżeń.

Pytanie mam odnośnie ruszania samochodem.

Parkuję samochód z wlączonym Auto HOLDem i pozycją skrzyni na P. Odpalam silnik z lekko wciśniętym pedałem hamulca, wciskam przycisk na lewarku biegów i przesuwam na D.

Podczas przesunięcia lewarka na pierwszy w kolejności bieg samochodem lekko szarpnie. Późniejsze przełożenia idą bez jakiegokolwiek szarpnięcia. Podobnie podczas parkowania tyłem też nic nie szarpie.

Zauważyłem że najczęściej tak się dzieje kiedy wrzucam P, samochód kilka cm się stoczy.



Samochód przed zakupem sprawdził mechanik ASO i niczego złego nie znalazł. Przed samym sprawdzeniem samochód miał dobrze rozgrzany silnik(odległośc do ASO ok 30km)

silnik 2.0 TDI 184KM 2015r
m4rcin
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 17 01 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Tiguan
Silnik: 2.0TDi CUWA 184KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

05 Kwi 2019, 14:02

Zrób tak. Jak zaparkujesz wrzuć N zaciągnij wtedy ręczny i puść hamulec nożny jeżeli auto lekko drgnie to ok ale może to oznaczać że masz jakiś luz przy ręcznym. Jak już stoi stabilnie na ręcznym ponownie wciśnij hamulec i wrzuć P. Przed kolejną jazdą już normalnie wciśnij hamulec wrzuć D i zwolnij ręczny. Zobacz czy też będzie szarpnięcie.

Czasem w automatach szarpnięcie zdarza się jak jest wyrobiona blokada na P i ma luz, a sporo ludzi zostawia tak samochody bez zaciągania ręcznego co nie jest dobrą metodą jeżeli chodzi o dbałość o skrzynię.

Jeżeli masz lekki luz na ręcznym to pomimo zaciągnięcia go skrzynia może wieszać się na blokadzie w Pozycji P. Warto to sprawdzić.

Innym problemem mogą być poduszki skrzynia ale raczej na innych biegach też by to było wyczuwalne.

Aha i hamulec ma być wciśnięty normalnie a nie lekko przy zmianie przełożeń między P, D, R.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!