Pytanie- redukcja

pytanie- redukcja

27 Mar 2011, 13:19

Witam, zastanawiam się jak to jest z redukcją gdy redukując bieg nie dodaje gazu, lecz operuje samym sprzęgłem (powoli odpuszczam - silnik sam wrzuca wyższe obroty). Dochodziły mnie słuchy że takie redukowanie samym sprzęgłem bez dodawania gazu jest niezdrowe dla silnika. Czy to prawda?
glodek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 17 Mar 2011, 20:30
Miejscowość: wwa

Re: pytanie- redukcja

27 Mar 2011, 18:50

Mnie się wydaje,że wał dostaje w kość.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Pytanie- redukcja

27 Mar 2011, 18:54

Bardziej "niezdrowe" dla sprzęgła niż dla silnika.
Jeżeli to robisz delikatnie i z wyczucie- OK. Sam często stosuję i nie widzę w tym nic złego.
Gorzej jak by szybko puszczać sprzęgło, to to wtedy dawało by popalić. Chyba najbardziej niekorzystne jest to dla układu rozrządu. Można by wtedy porównywać z odpalaniem na pych.
Bałem się i nadal mam obawy co do aut na "F". Jednak HDI rekompensuje te obawy.
karola44-81
Początkujący
 
Posty: 105
Rejestracja: 08 Sty 2011, 17:55
Miejscowość: Połaniec

Re: Pytanie- redukcja

27 Mar 2011, 21:52

prosiłbym o więcej wypowiedzi ;)
glodek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 17 Mar 2011, 20:30
Miejscowość: wwa

Re: Pytanie- redukcja

27 Mar 2011, 23:04

karola44-81, a jaka różnica dla rozrządu między paleniem "na pych" a rozrusznikiem? :mrgreen:

co do redukcji, trochę dostaje sprzęgło ale po to jest, wszystko zależy od rodzaju sprzęgła i skrzyni jaką mamy, ale na przykład wyhamowując pojazd nie dodajesz przecież gazu przy redukcji bo to się troche mija z celem :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Pytanie- redukcja

29 Mar 2011, 09:40

A no taka, że trzeba porównać szarpnięcie wałem korbowym przy starcie rozrusznika( obroty i moc) i przy przerzuceniu silnika na niskim biegu, sporej prędkości i ostrym puszczeniu sprzęgła.

A jest zasadnicza różnica w hamowaniu silnikiem z wyższych obrotów, a chamskim puszczeniem sprzęgła i rozpędzeniu silnika od obrotów jałowych do max. w bardzo krótkim czasie.
Bałem się i nadal mam obawy co do aut na "F". Jednak HDI rekompensuje te obawy.
karola44-81
Początkujący
 
Posty: 105
Rejestracja: 08 Sty 2011, 17:55
Miejscowość: Połaniec
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Insignia z instalacją gazową LPG Opel Insignia z instalacją gazową LPG
    Opel Insignia z silnikiem 1.4 Turbo LPG ecoFLEX przystosowanym do eksploatacji na skroplonym propanie-butanie (LPG). Fabryczną instalację gazową można zamówić do każdej wersji nadwoziowej flagowego Opla, czyli sedana, ...
    Kia GT4 Stinger: 315 KM w koreańskim coupe Kia GT4 Stinger: 315 KM w koreańskim coupe
    Kia zaprezentowała koncepcyjne coupe o nazwie GT4 Stinger na salonie w Detroit. Pod maską Kia GT4 Stinger znajduje się turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, generujący moc 315 KM. Napęd jest przenoszony ...

  • Re: Pytanie- redukcja

    29 Mar 2011, 10:23

    a kto Ci każe chamsko puszczać srzęgło to po 1 po 2 samochodów nie wolno odpalać na pych nie ze względu na rozrząd tylko na katalizatory i filtry cząstek stałych i tym podone :wink:
    a walnięcie z rozrusznika uwierz jest bardziej chamskie niż puszczenie sprzęgła na 2 biegu :wink:
    jak by przy takim eksperymencie miał ci przeskoczyć pasek to co powiesz na szybkie i brutalne zmiany biegów (przy mocnych silnikach aż auto potrafi bokiem przestawić) nie mówiąc o dohamowania z naprzemiennym dodawaniem gazu :wink: czy też strzałem ze sprzęgła na światłach :wink:
    w odpalaniu na pych nie ma nic złego, ważne jest tylko żeby wiedzieć czy dane auto można czy nie :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Pytanie- redukcja

    29 Mar 2011, 20:31

    Ja jak np. hamuję silnikiem i widzę, że przedemną wszystko stoi a ja się zbliżam za szybko, to zmieniam systematycznie biegi z 4 na 3, z 3 na 2 i cały czas hamuję silnkiem i jednocześnie utrzymuje zerowe spalanie, bo taka zmiana biegów powoduje wzrost obrotów silnika, a poniżej 1400 włacza się dawkowanie paliwa. Tak więc jak widzę, że przedemną jest korek, to staram się robić, tak, aby te obroty były zawsze około 1500. Do samego końca. I ta zmiana biegów własnie mi na to pozwala. Robię to już tyle czasu ile czasu jeżdżę, a jeżdże już baaaardzo długo i to różnymi samochodami i jak do tej pory nic się nie stało. A czy cierpi sprzegło? Tak samo cierpi jak przy każdej zmianie biegów. To samo wał.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Pytanie- redukcja

    29 Mar 2011, 22:43

    Dokładnie, nie ma specjalnej różnicy. Zresztą nie wyobrażam sobie szybkiego hamowania z redukcjami i międzygazem... Jeżdżę tak od zawsze.
    pawelMX6
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 375
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 08 Gru 2009, 20:26
    Miejscowość: Gdynia
    Auto: Nie mam
     
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50
      Subaru Impreza STI
      MINI Clubman Bond Street, tył