Range Rover sport V8 2018 drgania przy hamowaniu

17 Cze 2020, 10:47

Range Rover Sport v8 czerwiec 2018. Po roku eksploatacji (25k km)i po wymianie opon z zimowych na letnie (kwiecień 2019), pojawiło się drganie przy hamowaniu na kierownicy i siedzeniu, najpierw przy dużej predkosci (100-130km/h), potem tez przy niższej (wyczuwalne przy 70-80km/h). Jako ze wymieniane były opony, poprosiłem serwis o test drogowy, sprawdzenie tarcz/klocków i ponowne wyważenie kół. Test ok, koła ok, wyszły niewielkie roznice grubości tarczy, ale bez podstaw do wymiany. Drżenie z upływem km narastało, i po kolejnych kilkuset kilometrów, praktycznie nie dało się hamować, tak trzepało autem. Serwis zgodzil się na wymiane wszystkich tarcz i klocków w ramach gwarancji. Drżenie ustało. I uwaga: w tym roku dokładnie to samo (kolejne 25k km): na zimówkach jazda/hamowanie ok, wymiana opon na letnie w kwietniu i pojawia się delikatne drganie. Test drogowy ok, ponowne wyważenie opon ok, i znowu delikatna roznica na tarczach. A drganie narasta z upływem km. Wyczuwalne już przy 70-80km/h, mocno wyczuwalne przy 120-140km. A tym razem serwis się wypina na wymiane gwarancyjną. Pytania: czy ktos się z tym już spotkał? Wiem, ze to mocne auto, i pewnie nie raz hamowanie wymaga depnięcia, ale bez przesady: wymiana tarcz co 25k km??? I czemu to jest wyczuwalne dopiero po zmianie opon zimowych na letnie? Kwestia amortyzacji gumy?... Ktoś, cos?
krzychuku
Obserwowany
 
Posty: 1

18 Cze 2020, 10:46

krzychuku napisał(a): I czemu to jest wyczuwalne dopiero po zmianie opon zimowych na letnie? Kwestia amortyzacji gumy?
Wszystko na to wskazuje. Opona zimowa jest bardziej miękka ma też bardziej elastyczne ranty które lepiej tłumią wszelkie drgania. Wszystko to co opisałeś wskazuje właśnie na to że opony letnie słabiej je tłumią przez co część z nich przenosi się na samochód i układ kierowniczy.

Tu najlepiej by było podjechać gdzieś na sprawdzenie dokładne tarcz pod względem bicia. Można to zrobić na samochodzie po ściągnięciu kół. Wtedy doładnie wyjdzie czy są one mocno zwichrowane. W tym samochodzie tarcze są pokaźnych rozmiarów i tu nawet niewielkie ich skrzywienie / zwichrowanie będzie bardzo odczuwalne. Powierchnia styku klocków do tarczy nie jest tu bez znaczenia.

krzychuku napisał(a):drganie narasta z upływem km. Wyczuwalne już przy 70-80km/h, mocno wyczuwalne przy 120-140km.
Na pewno będzie coraz gorzej.

Tak z ciekawości warto by było sprawdzić grubość tarcz jaką masz obecnie względem nowych i porównać o ile się starły. Dodatkowo dowiedz się jaka jest minimalna grubość tarczy zalecana przez producenta. W instrukcji tego nie znajdziesz i musisz chyba uderzyć do serwisu.

jeszcze jedno ile okładziny zostało Ci na klockach z przodu? Wytrzymały te 25tkm czy zmieniałeś je w między czasie?

Nie chcą ci wymienić bo to koszty :) oni też się z nimi liczą.
Rokiko
Zaawansowany
 
Posty: 867

18 Cze 2020, 11:42

Rokiko napisał(a): Można to zrobić na samochodzie po ściągnięciu kół.
Myślę ze prościej będzie podjechać na SKP i tam bez problemu można sprawdzic owalizację tarcz hamulcowych...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5930
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

24 Cze 2020, 13:33

Migi60 napisał(a):Myślę ze prościej będzie podjechać na SKP i tam bez problemu można sprawdzic owalizację tarcz hamulcowych...
Na wszystkich SKP mają taką możliwość? Tego nie wiedziałem :ok: Faktycznie jeżeli tak można to oczywiście najszybsze rozwiązanie do sprawdzenia.
Rokiko
Zaawansowany
 
Posty: 867

24 Cze 2020, 15:50

Rokiko napisał(a):Na wszystkich SKP mają taką możliwość?
Spędzilem tam 15 lat a więc chyba wiem co "dzieciole"... :D
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5930
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silniki LS - General Motors
    Z Japonii przenosimy się do Stanów Zjednoczonych, czyli prawdziwego królestwa potężnych silników o widlastym układzie cylindrów. Właśnie taką architekturą cechują się silniki General Motors z linii ...
    Nissan GT-R 2013
    Dzięki wyższym osiągom, jeszcze lepszej stabilności jazdy przy wysokich prędkościach oraz lepszej kontroli prowadzenia, model GT-R z 2013 roku wyznacza nowe standardy dla samochodów wyczynowych. Najnowszy GT-R, zainspirowany ...

  •  
    • Warto przeczytać