Rdza, pęcherzyki jak się pozbyć

27 Lis 2011, 13:05

Witam
Posiadam VW Polo z 91r i ostatnio dojrzałem oznaki korozji.
Małe pęcherzyki ok. 1,5-2cm na przednim nadkolu,progach,klapie bagażnika.Są to małe oznaki i jeszcze nie przeżarło na wylot.Wymiana całego elementu nie wchodzi w grę bo się nie opłaca.Idzie zima i chciałbym to jeszcze wcześniej zrobić przed tym jak spadnie śnieg(Nie posiadam garażu).Dlatego chciałbym aby ktoś napisał krok po kroku jak się tego ustrojstwa pozbyć,ewentualnie jeżeli zna ktoś jakiś link do takiego tematu proszę podać.Jestem laik i jedyne co wiem to że w dłoń szlifierka a co dalej...??
W necie szukałem lecz takiego dobrego poradnika odnośnie tego tematu nie znalazłem.
Proszę o pomoc
kamilo3773
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Kłodawa
Prawo jazdy: 05 05 2011
Auto: VW Polo 86c2f =D

27 Lis 2011, 17:25

kamilo3773 napisał(a):.Jestem laik i jedyne co wiem to że w dłoń szlifierka a co dalej...??

To juz duzo wiesz.... :wink: Trzeba wyczyśćic do gołej blachy/pozbyć się rdzy/.Pomalować podladem i przetrzec.Nastepnie na to normalna farba i po bolu... :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

27 Lis 2011, 20:17

A ten podklad z czego się składa ??
Czy po tym wszystkim kłasc szpachle i dopiero lakierowac w kolorze nadwozia ?
kamilo3773
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Kłodawa
Prawo jazdy: 05 05 2011
Auto: VW Polo 86c2f =D

27 Lis 2011, 22:22

kamilo3773 napisał(a):A ten podklad z czego się składa ??

Kupujesz gotowy w sklepie ktory prowadzi lakiery samochodowe....
kamilo3773 napisał(a):Czy po tym wszystkim kłasc szpachle i dopiero lakierowac w kolorze nadwozia ?

1/ usunąć rdzę
2/ podkład
3/ szpachel
4/ podkład pod lakier
5/ malowanie.....
Oczywiście jak chcesz zeby to w miarę po ludzku wyglądało....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

27 Lis 2011, 23:11

1/ usunąć rdzę -- Wiadomo
2/ podkład -- czyli obojętnie jaki podkład antykorozyjny ??
3/ szpachel -- chodzi ci o szpachlowanie ??
4/ podkład pod lakier -- tego już nie łapę,mam 2x kłaść podkład,po co ??
5/ malowanie..... --wiadomo
Właśnie chce żeby to wyglądało przyzwoicie i było dobrze bo nie ukrywam że przez najbliższe 5 lat nie mam zamiaru sprzedawać auta.
A jaki podkład najlepiej wybrać jakiej firmy?
Sry za takie głupie pytania ale chcę się czegoś nauczyć na razie w teorii,a potem w praktyce.
kamilo3773
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Kłodawa
Prawo jazdy: 05 05 2011
Auto: VW Polo 86c2f =D

28 Lis 2011, 18:42

kamilo3773 napisał(a):2/ podkład -- czyli obojętnie jaki podkład antykorozyjny ??

Tak...
kamilo3773 napisał(a):3/ szpachel -- chodzi ci o szpachlowanie ??
Wiadomo ze tak...
kamilo3773 napisał(a):4/ podkład pod lakier -- tego już nie łapę,mam 2x kłaść podkład,po co ??
A jak chcesz pomalowac bezposrednio na szpachel... :?: :?: Przeciez wiadomo Ci ze szpachel "robisz"grubszym papierem...Zeby usunąc powstałe rysy nalezy to jeszcze raz zapodkładowac i zmatowac papierem wodnym... :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zmęczenie, sen - przyczyny wypadków drogowych
    Zmęczenie to prawdopodobnie najbardziej bagatelizowany czynnik wśród przyczyn wypadków drogowych, ponieważ jego rzeczywisty udział jest trudny do zmierzenia. Szacuje się, że zmęczenie ma wpływ na nawet 30% wypadków ...
    Volvo wprowadza zmiany w modelach S80, V70 i XC70
    Nowe elementy karoserii i wnętrza, zmiany mechaniczne, redukcja zużycia paliwa to tylko niektóre ze zmian, jakie nastąpiły w modelach S80, V70 i XC70. Dodatkowo znajdzie się w nich system sterowania pojazdem Sensus ...

28 Lis 2011, 21:19

kamilo3773 napisał(a):Idzie zima i chciałbym to jeszcze wcześniej zrobić przed tym jak spadnie śnieg(Nie posiadam garażu)[/quote
kamilo3773 napisał(a):Witam
Posiadam VW Polo z 91r i ostatnio dojrzałem oznaki korozji.
Małe pęcherzyki ok. 1,5-2cm na przednim nadkolu,progach,klapie bagażnika.Są to małe oznaki i jeszcze nie przeżarło na wylot.Wymiana całego elementu nie wchodzi w grę bo się nie opłaca.Idzie zima i chciałbym to jeszcze wcześniej zrobić przed tym jak spadnie śnieg(Nie posiadam garażu).Dlatego chciałbym aby ktoś napisał krok po kroku jak się tego ustrojstwa pozbyć,ewentualnie jeżeli zna ktoś jakiś link do takiego tematu proszę podać.Jestem laik i jedyne co wiem to że w dłoń szlifierka a co dalej...??
W necie szukałem lecz takiego dobrego poradnika odnośnie tego tematu nie znalazłem.
Proszę o pomoc


Krok po kroku .....hmn.... Będziesz to robić w jakim garażu , masz jaki kompresor i pistolet ? czy skorzystasz z technologii spreja ? Jest w necie mnóstwo zapytań o taką jak Twoja robota. Tu na naszym forum też było to parę razy wałkowane.Szlifierka ,podkład , szpachla, podkład , lakier - to każdy tak doradzi jeśli coś już takiego robił. lub nie robił a słyszał że tak się robi. Nie ma problemu aby skutecznie usunąć ognisko rdzy , jest problem aby wyglądało to estetycznie. Jeśli nałożysz punktowo nową warwę lakieru to zawsze wystąpi zjawisko tzw. zakurzu , tzn. bardzo matowe i widoczne przejście między nową a starą warstwą lakieru. Można to zniwelować poprzez aplikacje specjalnych preparatów nanoszonych metodą natryskową i końcową polerke. Wydaje mi się że dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta u lakiernika .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4746
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Lis 2011, 22:37

bonifacy Sory ,ale nie mam tyle kasy żeby zlecać to lakiernikowi,co do lakieru myślę że będzie to jednak spray.

Migi60 co do tej szpachli to obiło mi się coś o uszy,że trzeba jakoś to wyrównywać papierem cienko czy grubo ziarnistym.Wiesz o co biega i do czego to ??
kamilo3773
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Kłodawa
Prawo jazdy: 05 05 2011
Auto: VW Polo 86c2f =D

30 Lis 2011, 11:09

kamilo3773 napisał(a):bonifacy Sory ,ale nie mam tyle kasy żeby zlecać to lakiernikowi,co do lakieru myślę że będzie to jednak spray.


Rozumiem .......wiem.......Domyślam się również że masz świadomość iż mimo samodzielnego wykonania zaprawek i tak poniesiesz koszty. Większe lub mniejsze , ale jednak. Przy nieudanej naprawie ( zacieki , słabe krycie lakieru bazowego , widoczne rysy , dużo śmieci , itp....) poprawka też będzie kosztowna. Za lakiery , materiały do obróbki trzeba zapłacić , a potrzeba będzie :

- szpachla ( ilość zależna od powierzchni naprawy)
- podkład
- lakier bazowy
- lakier bezbarwny

Lakiery jak w sprey to masz dostępne pojemniki o takiej a nie innej pojemności . Jak braknie choćby troszkę to trzeba kupić kolejny. Lakier bazowy zamawiasz według numeru koloru i odcienia.

Potrzebujesz również kupić :
- papier ścierny na sucho do czyszczenia i obróbki szpachli np. 100
- papier ścierny na mokro do zmatowania starego lakieru i wygładzania podkładu. Tu zazwyczaj 800
- dobrze by było zaopatrzyć się również w papier na mokro 2000 do złagodzenia tzw zakurzu
- zmywacz do odtłuszczania

Ilości zależne od niezbędnych potrzeb.

Następnie możesz kupić , pożyczyć , wystrugać , wziąść z domu :
- czyste wiaderko na wodę i oczywiście bieżącą wode
- szpachelkę do nanoszenia szpachli
- tackę do mieszania szpachli
- równy klocek , najlepiej korkowy
- nie zaszkodzi mieć sprężone powietrze do odkurzania
- być może będzie potrzebna taśma do oklejania i trochę choćby gazet aby nie zakurzyć lakierem całego auta
- nie zdziwię się jak zapytasz o pastę polerską aby nadać ostateczny błysk

Na koniec o tej porze roku wydaje mi się że bez ogrzewanego , wysprzątanego , wolnego od kurzu i dobrze oświetlonego pomieszczenia ,garażu ,wykonywanie takiej pracy jest bezsensowne .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4746
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lis 2011, 18:46

kamilo3773 napisał(a):co do tej szpachli to obiło mi się coś o uszy,że trzeba jakoś to wyrównywać papierem

Dobrze Ci się obiło....Oczywiście ze potrzebny jest papier grubo ziarnisty bo inaczej nic nie zrobisz....A reszta to tak jak opisał-bonifacy...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

04 Gru 2011, 11:50

bonifacy Lakier bazowy to lakier pojazdu,a lakier bezbarwny to jakiś ochronny ?
Ostatnio byłem w sklepie lakierniczym i pytałem się o szpachle to podała mi szpachle,cienką,grubą i uniwersalną z jakimś utwardzaczem i nie wiedziałem co wybrać.
kamilo3773
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Kłodawa
Prawo jazdy: 05 05 2011
Auto: VW Polo 86c2f =D

15 Cze 2015, 14:48

Jeżeli chodzi o powstrzymanie rdzy to najlepiej potraktować to sprayem antykorozyjnym przeznaczonym specjalnie do pielęgnacji samochodów. U mnie najlepiej sprawdził się Nanoprotech
benzyniak
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Seat Leon

10 Lip 2017, 10:07

Ja na szczęście na razie profilaktycznie stosuje środki antykorozyjne. Tectyl ma faktycznie szeroki wybór i popularny jest.
darek786
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 09 08 1997
Auto: Toyota Corolla