Reakcja bo wycięciu kata

28 Sie 2007, 21:57

Cześć.
Czy zawsze jest tak, że po wycięciu katalizatora pojawiają się lekkie strzały przy schodzeniu z wyższych obrotów? Wiadomo, że pozostałości paliwa nie mają się wtedy gdzie dopalić i stąd takie coś ale czy zawsze? Kumpel wyciął kata i właśnie takie strzały zaczęły się mu pojawiać.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

05 Wrz 2007, 16:30

Ja powiem tak, że to raczej zależy od silnika... na przykład u mnie w Veronice słychać cosik takiego, tylko że w dużo cichszej wersji :P
DFireCrow
 

08 Wrz 2007, 17:40

Jak miałem jeszcze Seata Toledo to też miałem coś takiego, ale tak jak mówi Fire:

"w cichszej wersji" :P
lasty
Początkujący
 
Posty: 204
Miejscowość: z laptopka :D

08 Paź 2007, 21:37

No ja osobiście doświadczyłem tego samego co większość. Mianowicie wyciąłem katalizator, chociaż był dobry i wstawiłem sportową strumiennicę. Po środkowym układzie wydechowym nadeszła kolej na końcowy. zamontowałem WM'a o średnicy wylotowej 10cm i efekt jest boski! Zwłaszcza na benzynie! strzela jak głupi, najlepiej na 2 i 3 biegu, także przy redukcji biegów! Naprawde fajny efekt! Jak w samochodach WRC.
Kuba Golf mk3
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Kac Vegas
Prawo jazdy: 24 12 2020
Auto: Eleanor 126p
Silnik: prawie odrzutowy
Paliwo: Hybryda
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1912

08 Paź 2007, 21:44

a jeżeli mówicie, że zależy to od silnika to jest to prawda w 50%, bo gdy miałem kaszlaka(fiata 126p) to podkręciłem mu dawkę benzyny i też zaczął strzelać i nie były to wcale ciche strzały! Tak samo miałem w golfie. Nie było strumiennicy i puszki z tyłu to nie było strzałow! Tego samego dnia po montażu tych dwóch rzeczy zaczął strzelać jak juz poprzednio napisałem jak WRC! A to tylko 1800cm3!!
Kuba Golf mk3
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Kac Vegas
Prawo jazdy: 24 12 2020
Auto: Eleanor 126p
Silnik: prawie odrzutowy
Paliwo: Hybryda
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1912

18 Paź 2007, 21:46

Generalnie rzecz ujmując wycinanie katalizatora można polecić (choć to nie najlepsze słowo) tylko w kilku przypadkach.

W przypadku silników atmosferycznych (niedoładowanych) zwykle takie postępowanie przynosi więcej strat niż korzyści (chyba, że mamy do czynienia z naprawdę starym konstrukcyjnie autem).
Po wycięciu katalizatora poza tym, że nieznacznie zmienimy pojemność układu wydechowego a co za tym idzie także efekty falowe, oraz tzw. współczynnik reszty spalin, dość znacznej zmianie ulegną również efekty akustyczne wydechu.

Należy pamiętać o kilku kwestiach.
- Układ wydechowy nie jest jedynie kawałkiem rurki
- (Generalizując) Każda modyfikacja elementu układu wydechowego, im bliżej znajduje się on głowicy silnika, przynosi tym większe różnice pod względem efektów.

W przypadku katalizatora, sprawa wygląda tak, że swoją funkcję spełnia on tym lepiej im znajduje się bliżej wspomnianej głowicy.
Dzieje się tak, ponieważ do efektywnego działania wkładu ceramicznego (99% katalizatorów montowanych fabrycznie posiada wkład ceramiczny) wymagana jest odpowiednio wysoka temperatura.
Jak nietrudno się domyślić, łatwiej uzyskać ją gdy spaliny nie tracą impetu (prędkości) oraz temperatury wraz z odległością jaką muszą pokonać po opuszczeniu cylindra, czyli mierząc od zaworu wydechowego.

Poza tym we współcześnie produkowanych pojazdach w układzie wydechowym zwykle znajdują się dwie sondy lambda. Pierwsza z nich to sonda zasadnicza, druga zaś to sonda kontrolna.

Jeśli zatem wytniemy katalizator a nie zadbamy o odpowiednie "oszukanie" elektroniki, dość łatwo doprowadzimy do poważnej awarii silnika.

Jeśli nie przymierzamy się do modyfikacji "ekstremalnych" polecał bym rozejrzeć się za zamiennikiem seryjnego katalizatora, a konkretnie wersją z metalowym wkładem o zwiększonej przepustowości (high flow).

Takie rozwiązanie, nie dość że zgodne z przepisami to często i lepsze pod względem "technicznym".

Pozdrawiam - Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
Serdecznie pozdrawiam
Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
SpeedR
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tajemnice układów kierowniczych
    Układy kierownicze stosowane w modelach ŠKODY to zaawansowane zespoły różniące się budową, ale stające przed tymi samymi wyzwaniami: komfortowym i precyzyjnym prowadzeniem, oszczędzaniem paliwa oraz bezpiecznym ...