Renault Alpine A110-50 - samochód koncepcyjny

Renault Alpine A110-50 - samochód koncepcyjny

12 Wrz 2013, 10:03

Aby uczcić 50-lecie ikony, jaką jest model Berlinette, Yann Jarsalle (projektant) i Axel Breun (dyrektor samochodów koncepcyjnych i wystawowych w Renault Design) poddali reinterpretacji pierwotne zasady stylistyczne pojazdu i połączyli je z nowym językiem formalnym Renault, który Laurens van den Acker wdrożył w projekt samochodu koncepcyjnego DEZIR

Image

Rozwiązanie to niebawem zostanie zapewne zastosowane w wielu innych modelach tej marki. Nowy wizerunek przedniej części nadwozia z wzorowo i dumnie ustawionym rombem został przystosowany do tego bardzo niskiego, szerokiego samochodu. Renault Alpine A110-50 pasuje do naszych czasów i uosabia fascynację firmy Renault sportem samochodowym.

"Marzeniem wszystkich członków zespołu był udział w pracach nad samochodem koncepcyjnym Alpine. Chcieliśmy nadać mu nowoczesne kształty, zachowując jednocześnie niektóre ponadczasowe cechy" powiedział Laurens van den Acker, dyrektor stylistyki przemysłowej.

Samochód koncepcyjny Renault Alpine A110-50 w spektakularny i nowoczesny sposób odzwierciedla najbardziej charakterystyczne elementy stylistyczne A110 dzięki:

    - wyrzeźbionemu, eleganckiemu, posiadającemu płynną linię nadwoziu, które za sprawą gry świateł tworzy iluzję, że opływające je powietrze nie napotyka żadnego oporu,
    - dodatkowym "wypukłym" reflektorom, zaprojektowanym – z zamysłem zarówno technicznym, jak i nostalgicznym – w kształcie półkoli oraz dzięki zastosowaniu żółtego oświetlenia full-LED zgodnie z zasadami sztuki,
    - dobrze dopasowanej tylnej, trójwymiarowej szybie, za którą widoczny jest centralnie ustawiony silnik,
    - umieszczonym po obu bokach wlotom powietrza kształtem przypominających "czerpaki" z błotników Berlinette; wlot znajdujący się z prawej strony zapewnia chłodzenie skrzyni biegów, a wlot umiejscowiony z lewej – komory silnika.
Nadwozie, wykonane z włókna węglowego przez firmę Faster, pokryte jest nowym odcieniem niebieskiego, który stanowi uwspółcześnioną interpretację klasycznego "Alpine blue". Wszystkie otwierane elementy wyposażone są w układy mechaniczne godne najpiękniejszych modeli G.T.: przednia pokrywa otwiera się do przodu, tylna – do tyłu, drzwi natomiast otwierają się do góry niczym skrzydła.

Image

"Samochód wyróżnia się rzeźbą, podobnie jak Berlinette, odzwierciedlając trzy kluczowe dla naszej nowej stylistyki słowa: prostotę, zmysłowość, ciepło" powiedział Axel Breun.

Wnętrze stworzone do sportu wyczynowego
Kiedy zajmujemy miejsce kierowcy, nasz wzrok pada na próg drzwi wykonany z włókna węglowego. W tym dwumiejscowym samochodzie całe wnętrze, w którym dominuje czerń, wyróżnia się jakością wykonania i sportowym charakterem:

    - siedzenie kierowcy z wyhaftowanym logo "Renault Alpine A110-50", wyposażone w sportowe pasy szelkowe firmy Sabelt, jest w kilku odcieniach niebieskiego, co umożliwiło uzyskanie niebywałego efektu kolorystycznego,
    - deska rozdzielcza pozbawiona jest wielu elementów; kierownica z kolorowymi ekranami zaprojektowana przez Renault Design wykonana została w takiej samej technologii co w Formule Renault 3.5 i dostarcza kierowcy maksimum dostępnych informacji,
    - za kombinezon kierowcy odpowiada firma Sabelt, natomiast za kask – firma Ruby.
Silnik i skrzynia biegów
Pojazd posiada 3,5-litrowy, 24-zaworowy silnik Renault V4Y typu V6, który umieszczony jest centralnie z tyłu i który rozwija moc 400 KM. Dolna miska olejowa (półsucha), układ korbowo
-tłokowy (tłoki, korbowody, wał korbowy), układ rozrządu (wałki rozrządu, sprężyny zaworów) i układ wydechowy zostały specjalnie zaprojektowane i różnią się od wersji montowanych w modelach seryjnych.

POLECAMY Renault Berlinette Alpine A110

Samochód koncepcyjny Renault Alpine A110-50 wyposażono w sekwencyjną półautomatyczną skrzynię biegów o 6 przełożeniach z dwutarczowym sprzęgłem, którą można sterować za pośrednictwem pedału sprzęgła lub łopatki przy kierownicy. Skrzynię tę zamontowano wzdłużnie z tyłu silnika i wyposażono w samoblokujący mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tarcze i krzywki), którego wstępne obciążenie jest regulowane.

Image

Dane techniczne
RAMA:
Typ - konstrukcja z wielu rur stalowych 25CD4S, samonośny silnik i skrzynia biegów
NADWOZIE: z włókna węglowego
Elementy aerodynamiczne - splitter z przodu, dyfuzor i spoiler z tyłu
SILNIK:
Położenie - wzdłużne, pośrodku z tyłu
Typ - Renault V4Y – 6 cylindrów – 24 zawory – 3498 cm3
Średnica/skok - 95,5 x 81,4 mm
Wtrysk/zapłon - sterowanie integralne Magnetti-Marelli Marvell 6R
Moc maksymalna - 400 KM przy 7200 obr./min
Maks. moment obrotowy - 422 Nm przy 6200 obr./min
Maks. prędkość obr. - 7500 obr./min
UKŁAD NAPĘDOWY:
Typ - napęd na tylne koła
Skrzynia biegów - sekwencyjna o sześciu przełożeniach + bieg wsteczny
Sterowanie - półautomatyczne z pedałem i łopatką sprzęgła
Mechanizm różnicowy - samoblokujący o ograniczonym poślizgu
Sprzęgło - dwie tarcze ceramiczno-metalowe Ø 184 mm
OSIE i ZAWIESZENIE:
Zawieszenie - podwójne wahacze trójkątne, zespolone sprężyny - amortyzatory firmy Sachs z regulacją 2-drożną, stabilizator przechyłów z przodu
Hamulce przednie - tarcze wentylowane stalowe Ø 356 x 32 mm i zaciski z 6 tłoczkami AP Racing
Hamulce tylne - tarcze wentylowane stalowe Ø 330 x 32 mm i zaciski z 4 tłoczkami AP Racing
KOŁA:
Obręcze (felgi) - aluminiowe 8 x 21 (przód) i 9,5 x 21 (tył)
Opony - Michelin 245-35 x 21 (przód) i 265-35 x 21 (tył)
WYMIARY, POJEMNOŚCI:
D x S x W - 4330 mm x 1961 mm x 1230 mm
Rozstaw kół przód–tył - 1680–1690 mm
Zbiornik paliwa - 30 l
Masa własna - 880 kg

źródło: Renault
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2755
Zdjęcia: 9815
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: Renault Alpine A110-50 - samochód koncepcyjny

29 Mar 2018, 15:33

Ma w sobie coś z Bugatti tak na pierwszy rzut oka :ok:
dreamer
Początkujący
 
Posty: 184
Zdjęcia: 36
Rejestracja: 04 Lut 2013, 19:49
Prawo jazdy od: 22 01 2013
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Volkswagen Jetta
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi AI remote parking pilot - garage pilot Audi AI remote parking pilot - garage pilot
    Funkcja automatycznego parkowania Audi AI remote parking pilot oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI remote garage pilot znacznie ułatwiają parkowanie. Systemy samoczynnie wprowadzają pojazd na równoległe ...
    Emocjonujący DRIFTING na dachu Galerii Warmińskiej w Olsztynie Emocjonujący DRIFTING na dachu Galerii Warmińskiej w Olsztynie
    Kilkaset koni mechanicznych i kierowca, który potrafi połączyć precyzję z odwagą po to, by celowo wprowadzić samochód w kontrolowany poślizg przy jak największej prędkości. Drifting to ekscytująca technika jazdy ...

  •