Renault Alpine A110-50 - samochód koncepcyjny

Renault Alpine A110-50 - samochód koncepcyjny

12 Wrz 2013, 10:03

Aby uczcić 50-lecie ikony, jaką jest model Berlinette, Yann Jarsalle (projektant) i Axel Breun (dyrektor samochodów koncepcyjnych i wystawowych w Renault Design) poddali reinterpretacji pierwotne zasady stylistyczne pojazdu i połączyli je z nowym językiem formalnym Renault, który Laurens van den Acker wdrożył w projekt samochodu koncepcyjnego DEZIR

Image

Rozwiązanie to niebawem zostanie zapewne zastosowane w wielu innych modelach tej marki. Nowy wizerunek przedniej części nadwozia z wzorowo i dumnie ustawionym rombem został przystosowany do tego bardzo niskiego, szerokiego samochodu. Renault Alpine A110-50 pasuje do naszych czasów i uosabia fascynację firmy Renault sportem samochodowym.

"Marzeniem wszystkich członków zespołu był udział w pracach nad samochodem koncepcyjnym Alpine. Chcieliśmy nadać mu nowoczesne kształty, zachowując jednocześnie niektóre ponadczasowe cechy" powiedział Laurens van den Acker, dyrektor stylistyki przemysłowej.

Samochód koncepcyjny Renault Alpine A110-50 w spektakularny i nowoczesny sposób odzwierciedla najbardziej charakterystyczne elementy stylistyczne A110 dzięki:

    - wyrzeźbionemu, eleganckiemu, posiadającemu płynną linię nadwoziu, które za sprawą gry świateł tworzy iluzję, że opływające je powietrze nie napotyka żadnego oporu,
    - dodatkowym "wypukłym" reflektorom, zaprojektowanym – z zamysłem zarówno technicznym, jak i nostalgicznym – w kształcie półkoli oraz dzięki zastosowaniu żółtego oświetlenia full-LED zgodnie z zasadami sztuki,
    - dobrze dopasowanej tylnej, trójwymiarowej szybie, za którą widoczny jest centralnie ustawiony silnik,
    - umieszczonym po obu bokach wlotom powietrza kształtem przypominających "czerpaki" z błotników Berlinette; wlot znajdujący się z prawej strony zapewnia chłodzenie skrzyni biegów, a wlot umiejscowiony z lewej – komory silnika.
Nadwozie, wykonane z włókna węglowego przez firmę Faster, pokryte jest nowym odcieniem niebieskiego, który stanowi uwspółcześnioną interpretację klasycznego "Alpine blue". Wszystkie otwierane elementy wyposażone są w układy mechaniczne godne najpiękniejszych modeli G.T.: przednia pokrywa otwiera się do przodu, tylna – do tyłu, drzwi natomiast otwierają się do góry niczym skrzydła.

Image

"Samochód wyróżnia się rzeźbą, podobnie jak Berlinette, odzwierciedlając trzy kluczowe dla naszej nowej stylistyki słowa: prostotę, zmysłowość, ciepło" powiedział Axel Breun.

Wnętrze stworzone do sportu wyczynowego
Kiedy zajmujemy miejsce kierowcy, nasz wzrok pada na próg drzwi wykonany z włókna węglowego. W tym dwumiejscowym samochodzie całe wnętrze, w którym dominuje czerń, wyróżnia się jakością wykonania i sportowym charakterem:

    - siedzenie kierowcy z wyhaftowanym logo "Renault Alpine A110-50", wyposażone w sportowe pasy szelkowe firmy Sabelt, jest w kilku odcieniach niebieskiego, co umożliwiło uzyskanie niebywałego efektu kolorystycznego,
    - deska rozdzielcza pozbawiona jest wielu elementów; kierownica z kolorowymi ekranami zaprojektowana przez Renault Design wykonana została w takiej samej technologii co w Formule Renault 3.5 i dostarcza kierowcy maksimum dostępnych informacji,
    - za kombinezon kierowcy odpowiada firma Sabelt, natomiast za kask – firma Ruby.
Silnik i skrzynia biegów
Pojazd posiada 3,5-litrowy, 24-zaworowy silnik Renault V4Y typu V6, który umieszczony jest centralnie z tyłu i który rozwija moc 400 KM. Dolna miska olejowa (półsucha), układ korbowo
-tłokowy (tłoki, korbowody, wał korbowy), układ rozrządu (wałki rozrządu, sprężyny zaworów) i układ wydechowy zostały specjalnie zaprojektowane i różnią się od wersji montowanych w modelach seryjnych.

POLECAMY Renault Berlinette Alpine A110

Samochód koncepcyjny Renault Alpine A110-50 wyposażono w sekwencyjną półautomatyczną skrzynię biegów o 6 przełożeniach z dwutarczowym sprzęgłem, którą można sterować za pośrednictwem pedału sprzęgła lub łopatki przy kierownicy. Skrzynię tę zamontowano wzdłużnie z tyłu silnika i wyposażono w samoblokujący mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tarcze i krzywki), którego wstępne obciążenie jest regulowane.

Image

Dane techniczne
RAMA:
Typ - konstrukcja z wielu rur stalowych 25CD4S, samonośny silnik i skrzynia biegów
NADWOZIE: z włókna węglowego
Elementy aerodynamiczne - splitter z przodu, dyfuzor i spoiler z tyłu
SILNIK:
Położenie - wzdłużne, pośrodku z tyłu
Typ - Renault V4Y – 6 cylindrów – 24 zawory – 3498 cm3
Średnica/skok - 95,5 x 81,4 mm
Wtrysk/zapłon - sterowanie integralne Magnetti-Marelli Marvell 6R
Moc maksymalna - 400 KM przy 7200 obr./min
Maks. moment obrotowy - 422 Nm przy 6200 obr./min
Maks. prędkość obr. - 7500 obr./min
UKŁAD NAPĘDOWY:
Typ - napęd na tylne koła
Skrzynia biegów - sekwencyjna o sześciu przełożeniach + bieg wsteczny
Sterowanie - półautomatyczne z pedałem i łopatką sprzęgła
Mechanizm różnicowy - samoblokujący o ograniczonym poślizgu
Sprzęgło - dwie tarcze ceramiczno-metalowe Ø 184 mm
OSIE i ZAWIESZENIE:
Zawieszenie - podwójne wahacze trójkątne, zespolone sprężyny - amortyzatory firmy Sachs z regulacją 2-drożną, stabilizator przechyłów z przodu
Hamulce przednie - tarcze wentylowane stalowe Ø 356 x 32 mm i zaciski z 6 tłoczkami AP Racing
Hamulce tylne - tarcze wentylowane stalowe Ø 330 x 32 mm i zaciski z 4 tłoczkami AP Racing
KOŁA:
Obręcze (felgi) - aluminiowe 8 x 21 (przód) i 9,5 x 21 (tył)
Opony - Michelin 245-35 x 21 (przód) i 265-35 x 21 (tył)
WYMIARY, POJEMNOŚCI:
D x S x W - 4330 mm x 1961 mm x 1230 mm
Rozstaw kół przód–tył - 1680–1690 mm
Zbiornik paliwa - 30 l
Masa własna - 880 kg

źródło: Renault
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2367
Zdjęcia: 8441
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Auto terenowe - początki - wyposażenie na bezdroża Auto terenowe - początki - wyposażenie na bezdroża
    Jadąc w teren musimy pamiętać, że to nie zwykła przejażdżka z miasta A do miasta B drogą krajową nr X... W związku z tym - również wyposażenie naszego samochodu musimy dostosować do sytuacji w jakich możemy się znaleźć ...
    Automatyczny system wzywania pomocy po wypadku Automatyczny system wzywania pomocy po wypadku
    Toyota, Lexus i Honda biorą udział w pilotażowym programie w Japonii, którego zadaniem jest automatyczne wezwanie pomocy, kiedy dochodzi do wypadku. Nowością w stosunku do tego rodzaju systemów działających w różnych częściach ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Targi AutoSalon, bass i tuning
      BMW i3 Concept Coupe, wnętrze, przednie fotele
      Ciężarówki Mitsubishi Fuso
      Fiat Fiorino, przesuwne drzwi boczne